"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

En lille opfordring

Generel tråd kun omhandlende dette forum.
Besvar
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

En lille opfordring

Indlæg af PoulD »

For at undgå misforståelser, vil jeg lige starte med at understrege kraftigt, at jeg på ingen måde er ude i et ærinde for nogen enkelt forhandler, men derimod forsøger at gå i brechen for alle forhandlere - og for os selv.

Dette er blot ment som et fuldstændig tilfældigt eksempel, men når jeg i indlæg her på forum læser linier som: "Jeg gætter på at du har været i Klovnfisken og er blevet vildledt" så kan jeg ikke lade være med at tænde lidt af. Jeg undres over hvilket formål det tjener, at hakke på forhandlere i et offentligt forum? Efter min mening er det - i hvert fald under normale omstændigheder - under lavmål, at give en forretning en sviner på nettet. Det er givetvis yderst skadeligt for butikken, og de har reelt ikke har nogen mulighed for at forsvare sig.

Jeg kan simpelthen ikke forstå hvilken fordel man som saltvandsakvarist kan have ved, at tale dårligt om de få saltvandsbutikker der er tilbage i DK? Er det mon en hævnaktion for et eller andet, tænker jeg. For hvis ikke, er det da næsten som at save i den gren man sidder på.

Hvis man tror man kan få nogen som helst forhandler til at svare på noget som helst i en tråd på et offentligt forum, er man nok en smule naiv. Selv om man skriver en nok så provokerende tråd, eller indlæg, er der formentlig ingen forhandlere der nogensinde ville kommentere på det i fuld offentlighed.

Hvis jeg var admin på her på forum, så ville alle indlæg hvor en eller anden bagtaler eller sviner forhandlere, blive slettet med hård hånd. Nu er jeg ikke admin (heldigvis), så jeg vil i stedet bare opfordre til at vi, af egen fri vilje, undlader at tale de danske forhandlere ned. Det kan umuligt være til fordel for os som saltvandsakvarister.

Bare en lille morgenbøvs jeg lige skulle af med
:beer:

@Alex: Jeg beklager hvis tonen i mit indlæg i din tråd i går fremstod sarkastisk, men på mig virkede din tråd altså ganske provokerende (og i modsætning til forhandlerne holder jeg mig ikke tilbage :biggrin: ). Du vil selvfølgelig sige, at jeg tager fejl, men jeg synes det skinnede ganske tydeligt igennem, at formålet med din tråd i højere grad var at udstille og nedgøre de danske forhandlerne, end at skaffe dig koraller. Hvis det ikke var dit formål, så synes jeg i al fald du formulerede dig uheldigt og brugte en forkert kanal.


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3285
Tilmeldt: ons 26. dec 2007 18:35
16
Postnummer: 8560 Kolind
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Kolind

Re: En lille opfordring

Indlæg af PederP »

+1

Man skylder både sig selv og forhandleren at man gør et godt forsøg på at løse det direkte. Som oftest er det misforståelser. Og har aldrig oplevet en forhandler hvor man ikke har kunnet snakke sig enige om et eller andet.
Omvendt brænder man broer med et offentligt angreb.

Og så har vi desuden en svær hobby, hvor alle har sin menig om hvad og hvordan det kan lade sig gøre. At kræve "rigtig" vejledning i enhver situation, er IMO for meget forlangt.


Brugeravatar
pederrevnørd
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 7403
Tilmeldt: lør 18. sep 2010 20:04
13
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Re: En lille opfordring

Indlæg af pederrevnørd »

Så er det +2 herfra :-)


1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Jesper ØH
Reactions:

Re: En lille opfordring

Indlæg af Jesper ØH »

Ja ja make some noise ! Det er da så også en meget bedre tråd der er lavet her :/ Forstår godt folk ikke gider skrive det store her mere, de bliver jo bare lyn hurtigt høvlet ned. Jeg kan ikke se noget galt i den tråd Alex har skrevet ? Ang forhandlere så kan jeg ikke se hvorfor man ikke må sige det ligner bib hvis det nu gør det, og hvorfor må man så godt sige godt om dem når det ser godt ud ? Jeg er ikke på nogens side ang forhandlere, og handler hvor jeg har lyst, og hvis tingene kører og ser godt ud i en butik, så syntes jeg også ofte de bliver rost for det. Så ser det skidt ud og forhandler ikke ved en dyt, så skal man også have ret til at sige det.


Brugeravatar
apfolmer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1697
Tilmeldt: tors 28. feb 2008 10:47
16
Postnummer: 7120 Vejle Øst
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: vejle

Re: En lille opfordring

Indlæg af apfolmer »

Jeg kan kun bekræfte at alt hvad jeg ( og enkelte andre ) skriver , bliver opfattet negativt
Måske jeg er Extrem dårlig til at formulere mig, men mit indlæg var med et eneste formål ::

Jeg har eftersøgt langhåret acro/millepora igennem længere tid, se evt mine tidligere indlæg !
Jeg kommer ofte hos den lokale fiskepusher, og har absolut ikke haft den mindste hensigt om andet, end at søge lidt mere end "std kedelig" acro


Til dem af den lange liste over folk som antager at alle mine indlæg er med en skjult agenda, ja der tager i fejl.

Admin skal da ikke bestemme HVAD der skrives, men korrekt , admin skal hold styr på at tonen ikke kammer over. Helt enig.

Hvis der oprettes en tråd, kun med formål at svine. Jamen så skal trådstarter selvfølgelig ha en reprimande.


Og til Fiskehulen,Henrik, TipTop, Tropeland og evt andre forhandlere som måske alle føler at jeg er ude efter dem, så kunne i ikke tage mere fejl.
Jeg er simpelthen så xxx træt af alt det her had og fnidder.

Måske man skulle starte med at spørge trådstarter ( mig) , sim PederRevnørd faktisk pænt gjorde, om tråden var ment som støj, eller en oprigtig forespørgsel på koraller.

Jeg svarede PederRNi tråden, og forventede at det var det.
Nu er der så oprettet en klagesang, på baggrund af en mistolkning af min tråd, trods at jeg havde svaret.


:(


Brugeravatar
apfolmer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1697
Tilmeldt: tors 28. feb 2008 10:47
16
Postnummer: 7120 Vejle Øst
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: vejle

Re: En lille opfordring

Indlæg af apfolmer »

Hvordan skulle jeg ha formuleret mit spørgsmål anderledes ?

Tjek evt min tråd fra tidligere hvor jeg har spurgt brugerne ang samme koraller !
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Brugeravatar
apfolmer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1697
Tilmeldt: tors 28. feb 2008 10:47
16
Postnummer: 7120 Vejle Øst
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: vejle

Re: En lille opfordring

Indlæg af apfolmer »

Her fra d 3/9

Og stop så jeres smålighed !

Forstår dæleme godt at de gamle, med alle guldkornene, bruger udenlandske sites, istedet for denne børnehave :(
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Brugeravatar
FEM64
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 759
Tilmeldt: tors 2. aug 2012 10:34
11
Postnummer: 8380 Trige
Saltvand siden?: 2011
Kontakt:

Re: En lille opfordring

Indlæg af FEM64 »

Var jeg forhandler, så ville jeg også satse på nemmere koraller og fisk. De er nemmere at få fat på, nemmere at sælge fordi prisen tit er lavere end de "svære" og at man som forhandler rammer bredere med disse produktvalg. Svære koraller og specielle fisk (tit dyre) er ikke efterspurgt på samme måde. Så set fra forhandlers side forstår jeg det godt. Set fra en avanceret saltvandsnørd med stor erfaring er udvalget i de fleste butikker kedeligt (i mangel af et bedre ord) og mht. rådgivning så bør forhandler sætte sig ind i det (som minimum egne produkter) og kunne besvare spørgsmål op til en vis sværhedsgrad. Jeg forventer ikke svar på topavancerede problemstillinger i en butik. Den vil jeg gå andre steder hen med som f.eks. herinde. De fleste svar jeg får og læser i andres tråde, er noget med at "det virker for mig, men du må selv drage dine egne erfaringer"....

Ønsker du noget virkeligt specielt så snak da med forhandler om at få det bestilt hjem næste gang. Det er jeg sikker på man kan de fleste steder.

Der er så få forhandlere tilbage i DK, så lad os passe på dem.

Go'¨weekend derude. :)


[center]Min holdning er, at hvis man ikke ved noget om det, så kan man lære det....! :-)[/center]
Brugeravatar
niels228
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 309
Tilmeldt: ons 2. apr 2014 19:51
9
Postnummer: 3450 Allerød
Saltvand siden?: 2014

Re: En lille opfordring

Indlæg af niels228 »

+3 plus en ekstra fordi det er weekend +4


Akvarier skal vejes i ton.
Brugeravatar
Tutter
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 883
Tilmeldt: man 11. maj 2015 14:42
8
Postnummer: 5792 Årslev
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Midtfyn
Kontakt:

Re: En lille opfordring

Indlæg af Tutter »

Den bedste måde at støtte forhandlerne er vel at bruge nogle penge der. :wink: Kan godt forstå hvis man har haft en meget dårlig oplevelse hos en forhandler at men måske gerne vil advare andre lidt om at ikke alt en forhandler siger nødvendigvis er rigtigt. Derfor er det vigtigt at men sætter sig ind i tingene inden man køber og det er der jo ikke noget i vejen med. :Peace:


Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3285
Tilmeldt: ons 26. dec 2007 18:35
16
Postnummer: 8560 Kolind
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Kolind

Re: En lille opfordring

Indlæg af PederP »

Mit indlæg var ikke rettet mod nogen bestemte tråde, og som jeg ikke har fulgt med i. Bare et respons på PD.
Og generelt får man bare mere ud af at tage kritik direkte til manden.


Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2485
Tilmeldt: lør 23. aug 2014 07:04
9
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: En lille opfordring

Indlæg af Anden »

Slet de brugere der hænger butikker ud, det kan da ik være så svært og så kunne man måske få de mistede sponsorer tilbage.


Billede
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: En lille opfordring

Indlæg af Jones »

Når nu du vælger at citere mig Poul, så skriv da til mig, nu hvor du tænder af, som du skriver. Jeg havde haft en VIRKELIG dårlig oplevelse som kunde i Klovnfisken og det må jeg da sige eller skrive til hvem jeg vil. Ligesom jeg gerne må skrive at jeg har haft elendige oplevelser i Fyns akvariecentrum. (har også haft gode) Men den butik er de fleste enige om at hade, på trods af at der bliver købt en masse fisk af folket ved hver sending. Men når folk er enige eller butikken er ukendt for folk i andre egne af landet betyder det åbenbart ikke det store, hvis det skrives offentligt. Der er nok forskel på folk (butikker)..... Jeg er træt af sure gamle brugere, der konstant skal diktere dagsordenen på dette forum. Det ses jo gentagne gange i diverse tråde. Hvorfor bruge tiden på at hidse sig op over hvad andre mener og siger om noget. En anden ting er at flere af disse brugere har tendenser til at skrive en masse ting, som ikke hører til på dette forum. Er der ikke noget med at seksuelt indhold eller undertoner ikke må indgå her på sitet? Måske skulle folk se indad inden de peger på, hvad de kalder andres fejl.


o_O
Besvar

Tilbage til "Forum generelt"