"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Generel tråd kun omhandlende dette forum.
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Indlæg af Han$en »

Mange store forums med handel har en White/Black liste.. Burde der sgu være på alle sider..
Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
12
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Indlæg af MoG »

Vedr. rating på sælgere, så se denne nyoprettede tråd http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=14&t=65262" onclick="window.open(this.href);return false;
Morten
Brugeravatar
Petercw
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1118
Tilmeldt: lør 1. sep 2012 19:13
11
Postnummer: 6760 Ribe
Saltvand siden?: 2012

Re: Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Indlæg af Petercw »

Det er en kedelig sag og jeg håber at du får dine penge tilbage :y

Vi skal også huske at det ikke fylder for meget på forum, det giver hurtig en trist stemning.

En sådan "blacklist" tråd er måske OK, hvis den holdes på et lidt neutralt og dæmpet plan. Det skal helst ikke fylde for meget til hverdag. Blot min mening :beer:
Mit akvarie: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 74#p588474" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Indlæg af Han$en »

En tråd med white/black list bør kun kunne skrives i af Admin / Mod, og uden kommentarer fra brugere.

Og så en tilstødende tråd åben for alle hvor man enten kan skrive "Fed handel" eller "Fuck en nar" - Og så kan den givne Mod der står for dét tage sig af det.

Sådan kører det alle andre steder, så sådan burde det også være muligt her.. Forhåbentlig ;)
Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
Brugeravatar
Petercw
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1118
Tilmeldt: lør 1. sep 2012 19:13
11
Postnummer: 6760 Ribe
Saltvand siden?: 2012

Re: Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Indlæg af Petercw »

Det var en fin idé, med at det kun er admin / mods der kan redigere og skrive i tråden
Mit akvarie: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 74#p588474" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
12
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Indlæg af MoG »

Gutter .. Kan ikke skrive i den nyoprettede tråd jeg linker til.. Så kunne forslag være samlet der. ?
Morten
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5279
Tilmeldt: søn 22. jun 2008 19:13
15
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2008
Kontakt:

Re: Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Indlæg af AndersGS »

Ideen kan ved første øjekast måske godt bifaldes, men problemet ligger i at der altid er to sider af en sag. Det er altså ikke en admin-opgave at skulle lege dommer.

Skulle man gøre noget skulle det være som eBay at sælgeren rates på den specifikke handel. Men så er vi ude i noget programmering og ærlig talt ved jeg ikke om det er det værd for at nogle ganske få brugere skal ødelægge det af for alle dem der sagtens kan finde ud af almindelig god opførsel.
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
12
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Indlæg af MoG »

Det du siger Anders, er lige nøjagtig det som jeg skriver i den tråd jeg linker til .. Som ingen gider bruge tilsyneladende ! :biggrin:
Morten
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Indlæg af Han$en »

https://www.phpbb.com/community/viewtop ... 25&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Der er bla det der, færdigsyet til formålet. Hvordan det virker kan jeg ikke udtale mig om, men Erik kunne da prøve at se på det i hvert fald.
Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5279
Tilmeldt: søn 22. jun 2008 19:13
15
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2008
Kontakt:

Re: Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Indlæg af AndersGS »

MoG skrev:Det du siger Anders, er lige nøjagtig det som jeg skriver i den tråd jeg linker til .. Som ingen gider bruge tilsyneladende ! :biggrin:
Jamen jeg vil ikke :T
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
12
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Indlæg af MoG »

Nej det kan jeg sgu se! :biggrin:
Morten
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
17
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Indlæg af StarF »

AndersGS skrev:Ideen kan ved første øjekast måske godt bifaldes, men problemet ligger i at der altid er to sider af en sag. Det er altså ikke en admin-opgave at skulle lege dommer.

Skulle man gøre noget skulle det være som eBay at sælgeren rates på den specifikke handel. Men så er vi ude i noget programmering og ærlig talt ved jeg ikke om det er det værd for at nogle ganske få brugere skal ødelægge det af for alle dem der sagtens kan finde ud af almindelig god opførsel.

Omvendt så kan man også argumentere at man har et ansvar når man har en køb og salg forum, at der ikke er fuldstændigt frit spil for at snyde som man vil. At fralægge sig alt ansvar uden at have bare en simpel Black list er lidt en skidt holdning at have.
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Indlæg af Han$en »

StarF skrev:Omvendt så kan man også argumentere at man har et ansvar når man har en køb og salg forum, at der ikke er fuldstændigt frit spil for at snyde som man vil. At fralægge sig alt ansvar uden at have bare en simpel Black list er lidt en skidt holdning at have.
Word!
Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
Brugeravatar
Petercw
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1118
Tilmeldt: lør 1. sep 2012 19:13
11
Postnummer: 6760 Ribe
Saltvand siden?: 2012

Re: Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Indlæg af Petercw »

StarF skrev:
AndersGS skrev:Ideen kan ved første øjekast måske godt bifaldes, men problemet ligger i at der altid er to sider af en sag. Det er altså ikke en admin-opgave at skulle lege dommer.

Skulle man gøre noget skulle det være som eBay at sælgeren rates på den specifikke handel. Men så er vi ude i noget programmering og ærlig talt ved jeg ikke om det er det værd for at nogle ganske få brugere skal ødelægge det af for alle dem der sagtens kan finde ud af almindelig god opførsel.

Omvendt så kan man også argumentere at man har et ansvar når man har en køb og salg forum, at der ikke er fuldstændigt frit spil for at snyde som man vil. At fralægge sig alt ansvar uden at have bare en simpel Black list er lidt en skidt holdning at have.
Man kan også argumentere, at der ikke ligger noget ansvar, når det er frit tilgængeligt (ingen bruger betaling) :K

Jeg ved ikke hvad der er bedst, det ene eller det andet... Eller ingenting?
Mit akvarie: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 74#p588474" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5279
Tilmeldt: søn 22. jun 2008 19:13
15
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2008
Kontakt:

Re: Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Indlæg af AndersGS »

Mads, vi er enige langt hen af vejen, men min erfaring fra akvariesiden (hvor der handles 50x mere end her) siger bare at køb/salg/bytte ikke skal hvile på administratorerne, opgaven er simpelthen uoverskuelig. Og i øvrigt heller ikke noget vi har ret til at dømme folk på. Men findes der et plugin som Hansen linker til var det jo en oplagt og nem mulighed. Men det er jo i bund og grund noget Erik må afgøre.
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5279
Tilmeldt: søn 22. jun 2008 19:13
15
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2008
Kontakt:

Re: Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Indlæg af AndersGS »

Han$en skrev:
StarF skrev:Omvendt så kan man også argumentere at man har et ansvar når man har en køb og salg forum, at der ikke er fuldstændigt frit spil for at snyde som man vil. At fralægge sig alt ansvar uden at have bare en simpel Black list er lidt en skidt holdning at have.
Word!
Ja, I kan hurtigt blive enige.. Banditter :T
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Indlæg af Carsten »

Problemet er at snydere blot opretter en ny profil
Brugeravatar
soffer
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 358
Tilmeldt: lør 5. okt 2013 11:58
10
Postnummer: 6100 Haderslev
Saltvand siden?: 2014
Geografisk sted: Haderslev

Re: Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Indlæg af soffer »

Carsten skrev:Problemet er at snydere blot opretter en ny profil
Nu kender jeg dette forum da jeg har sat et pr. stykker op af dem og været admin også, der er nogle muligheder for at forhindre folk i af oprette flere profiler på forumet de skal bare bruges :)
Vh
Søren
61 60 02 64

Min Byggetråd: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=66191" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2638
Tilmeldt: ons 10. maj 2006 13:39
17
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2006

Re: Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Indlæg af Olsen »

Tror desværre aldrig man kan komme problemet helt til livs på et forholdsvis lille forum som dette. Vil anbefale at man kun handler med folk man stoler på. Eller at man møder op hos hinanden og ser det man køber og betaler kontant. Hvis man ikke stoler på folk, bør man nok overveje om man kan tåle at tabe pengene uden at det går ud over ens humør.
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
17
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Indlæg af StarF »

Olsen skrev:Tror desværre aldrig man kan komme problemet helt til livs på et forholdsvis lille forum som dette. Vil anbefale at man kun handler med folk man stoler på. Eller at man møder op hos hinanden og ser det man køber og betaler kontant. Hvis man ikke stoler på folk, bør man nok overveje om man kan tåle at tabe pengene uden at det går ud over ens humør.
Men en persom som ham cwdirect, der formåede at snyde flere, kunne nok have været undgået, såfrem han allerede første gang, stod listet som en person, man nok ikke burde stole for meget på.

100% fjernelse af snyderi undgår man nok ikke, men hvis man bare kan fjerne en brøkdel af det, bør det da stadig være noget man burde overveje.
Brugeravatar
Gizze
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 968
Tilmeldt: søn 20. jun 2010 20:30
13
Postnummer: 9750 Østervrå
Saltvand siden?: 2010

Re: Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Indlæg af Gizze »

StarF skrev:
Olsen skrev:Tror desværre aldrig man kan komme problemet helt til livs på et forholdsvis lille forum som dette. Vil anbefale at man kun handler med folk man stoler på. Eller at man møder op hos hinanden og ser det man køber og betaler kontant. Hvis man ikke stoler på folk, bør man nok overveje om man kan tåle at tabe pengene uden at det går ud over ens humør.
Men en persom som ham cwdirect, der formåede at snyde flere, kunne nok have været undgået, såfrem han allerede første gang, stod listet som en person, man nok ikke burde stole for meget på.

100% fjernelse af snyderi undgår man nok ikke, men hvis man bare kan fjerne en brøkdel af det, bør det da stadig være noget man burde overveje.
+1 :GO
Brugeravatar
Kasper j.
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1518
Tilmeldt: man 9. jun 2008 10:16
15
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2007

Re: Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Indlæg af Kasper j. »

StarF skrev:
Olsen skrev:Tror desværre aldrig man kan komme problemet helt til livs på et forholdsvis lille forum som dette. Vil anbefale at man kun handler med folk man stoler på. Eller at man møder op hos hinanden og ser det man køber og betaler kontant. Hvis man ikke stoler på folk, bør man nok overveje om man kan tåle at tabe pengene uden at det går ud over ens humør.
Men en persom som ham cwdirect, der formåede at snyde flere, kunne nok have været undgået, såfrem han allerede første gang, stod listet som en person, man nok ikke burde stole for meget på.

100% fjernelse af snyderi undgår man nok ikke, men hvis man bare kan fjerne en brøkdel af det, bør det da stadig være noget man burde overveje.
Hehe, ham CWdirect havde "høj" klasse :hehe: Han snød og svindlede helt vildt herinde og kunne nemt have været stoppet som StarF skriver. Jeg mødte engang CWdirect, og han virkede som en flink fyr, men det var han bare ikke :biggrin:

Det kan godt være at en svindler bare kan slette den gamle profil og oprette en ny og så bare snyde videre. Men hvis man handler med en "gammel Profil" med gode bedømmelser så er chancen for at blive snydt nok minimal. Hvorimod man bør tænke sig om hvis det er en helt ny profil og i hvert fald ikke bruge flere tusinde kr. Hvis der kommer for mange svindelsager herinde mister folk tillid og så bliver salgsafsnittet nok ikke brugt så meget.
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 8818
Tilmeldt: tirs 6. jun 2006 22:30
17
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Re: Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Indlæg af ole kekkonen »

Dba er Til for detsamme
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Indlæg af Carsten »

Den måde som Cwdirect fuskede, ville nok ikke have ramt en blackliste, fordi har handlede mange ting i løbet af meget kort tid.
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Indlæg af Lord Mike »

Det er trist at tråde som disse overhovedet er nødvendige, men det er der jo tydeligvis en grund til.

Jeg er aldrig selv blevet snydt ved handel herinde på SF, men jeg har da den holdning at siden ikke bare kan ligge sin del af ansvaret fra sig og sige at det må de 2 parter selv finde ud af. Det er jo trods alt siden som skaber kontakten imellem de 2 parter.

Det mindste jeg syntes siden kan gøre er at lave regler for køb og salgs tråde som skal overholdes for at beskytte begge parter ellers slettes disse tråde. En mulighed kunne være at der ikke må ligges et billed op fra producentens side eller ligende. Men at der rent faktisk skal ligges et billed op af præcis den vare som sælges. Der er efter min mening ingen undskyldning for ikke at ligge et billed op af den vare som reelt sælges, og med den teknik der er i dag er det da også klart det nemmeste for også at undgå en masse spørgsmål fra evt. købere.

Sikker på at i andre også kan komme med gode indspark til forbedringer af et regel-sæt så snyderiet kan minimeres, reglerne vil også vise at siden gør hvad den kan for at undgå disse ubehagelige situationer og ikke som det er i dag hvor al ansvar afvises (ved godt at ansvaret er lille :wink:).
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5279
Tilmeldt: søn 22. jun 2008 19:13
15
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2008
Kontakt:

Re: Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Indlæg af AndersGS »

Lord Mike skrev:Det er trist at tråde som disse overhovedet er nødvendige, men det er der jo tydeligvis en grund til.

Jeg er aldrig selv blevet snydt ved handel herinde på SF, men jeg har da den holdning at siden ikke bare kan ligge sin del af ansvaret fra sig og sige at det må de 2 parter selv finde ud af. Det er jo trods alt siden som skaber kontakten imellem de 2 parter.

Det mindste jeg syntes siden kan gøre er at lave regler for køb og salgs tråde som skal overholdes for at beskytte begge parter ellers slettes disse tråde. En mulighed kunne være at der ikke må ligges et billed op fra producentens side eller ligende. Men at der rent faktisk skal ligges et billed op af præcis den vare som sælges. Der er efter min mening ingen undskyldning for ikke at ligge et billed op af den vare som reelt sælges, og med den teknik der er i dag er det da også klart det nemmeste for også at undgå en masse spørgsmål fra evt. købere.

Sikker på at i andre også kan komme med gode indspark til forbedringer af et regel-sæt så snyderiet kan minimeres, reglerne vil også vise at siden gør hvad den kan for at undgå disse ubehagelige situationer og ikke som det er i dag hvor al ansvar afvises (ved godt at ansvaret er lille :wink:).
Men Michael, vi kan jo ikke som et forum gå ind og virke som myndighed og kræve folk til noget som helst - det ville være ulovligt.

Men et klart regelsæt kan de fleste forholde sig til, spørgsmålet er så om det vil hjælpe på problemet?

Den med et billede af det faktiske produkt er jeg helt enig med dig i :GO
Brugeravatar
Petercw
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1118
Tilmeldt: lør 1. sep 2012 19:13
11
Postnummer: 6760 Ribe
Saltvand siden?: 2012

Re: Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Indlæg af Petercw »

Hvis man lægger billeder op, af andet end det man sælger, så er det da bare fordi det ikke er i samme stand som sælger påstår.

Det er nok næsten umuligt at sikre sig fra at blive snydt, med mindre man selv møder op og betaler kontant.
Mit akvarie: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 74#p588474" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Indlæg af Lord Mike »

Det er klart at hvis man ønsker at snyde så kan man det uanset hvad. Men jeg mener bare at et regelsæt vedr. salgs annoncer kunne være behjælpelig for alle parter og mange misforståelser kunne undgåes til gavn for køber som sælger.

Langt de fleste handler som bliver problematiske for køber eller sælger er jo netop det at varen ikke stemmer overens med hvad salgs annoncen beskriver. Derved vil et obligatorisk billed af netop den vare som sælges beskrive varen som den reelt ser ud i stand mm. Dermed ikke sagt at man ikke kan blive snydt, men tror det kan hjælpe med til flere gode handler folk imellem.

Naturligvis skal forummet ikke være nogen myndighed eller for den sags skyld agere som sådan. Det jeg mener er at som det er nu, gør forummet intet for at minimere snyd i salgs annoncer. Her kunne et lidt strammere regelsæt give en god signal-værdi.

Der er jo intet dramatisk i at stille krav til annoncer, og dem som skulle have noget imod det er nok dem som ikke skyer sig for at snyde andre.
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Indlæg af Han$en »

Helt enig med Michael!

Lidt strammere regler og billed ville hjælpe en del!

Jeg har handlet meget gennem tiden her inde, rigtigt meget. Desværre har jeg også kogt det ned til nu, kun at have lyst til at overføre penge for en vare til 4 personer fra Jylland. Ellers handler jeg udelukkende med folk fra lokalområdet hvor jeg fysisk kan se varen før jeg betaler.

Det vil ikke være at lyve at skrive, at 75% af gangene jeg har overført penge til Fyn eller Jylland, så kommer varen enten pakket i en plastikpose hvor folk ikke tænker sig bare en smule om, eller også er varen bestemt ikke som lovet/aftalt. Jeg har som skrevet kun 4 hoveder væk fra Sjælland jeg handler med nu.

Og medmindre jeg kan få tilsendt og blive forsikret om at billeder lover det der skrives, har jeg ikke længere lyst til at handle med folk. Senest blev en kalkreaktor til 1500,- købt. Den står nu og venter på storskrald - komplet ubrugelig og voldtaget. Solgt som værende i perfekt stand. Reaktoren havde været forsøgt limet flere steder og var utæt alle stedet det overhovedet var muligt.

Så nej tak :)
Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Så blev jeg snydt på forum.. Nogle Folks moral? UPDATE

Indlæg af PoulD »

Jeg kan sagtesn forstå admin ikke vil være dommer. I langt de fleste tilfælde er det jo alt andet end sort eller hvidt. Jeg vil tro at i halvdelen af sagerne er det måske ligeså meget den "forurettede" køber der er galt på den. Og I nogle sager har begge parter måske endda på hver sin måde ret.

Gætter også på, at det må være næsten forsvindende få sager der er her på SF hvor der virkelig er tale om snyd (altså hvor det ikke beror på misforståelser og lign.)

Jeg tror heller ikke på at en køber rating af alle sælgere vil have nogen værdi. Mon ikke det ville være de mest latterlige ting der ville blive rated på. Ligefra pakken kom en dag senere end aftalt til korallen var ikke så pæn som sælger skrev i salgstråden. Det er vel for pokker kun de 1-2 sager hvert femte år hvor der virkelig er tale om snyd vi er ude efter?

@Anders: Det kan da vel næppe være ulovligt i at forbyde os at lægge billeder som vi ikke har rettighederne til, ind i vores salgstråde? (tværtimod vil jeg tro. Hvis man skal være ekstremt krakilsk må vi vel slet ikke bruge andre folks billeder i nogen som helst tråde)
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Forum generelt"