"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Sidens fremtid

Generel tråd kun omhandlende dette forum.
Låst
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Sidens fremtid

Indlæg af Brian »

Hejsa alle

Inden for nærmeste fremtid vil siden her komme under kniven og blive forvandlet til et nyere system. Grundstammen, PhpBB, vil være den samme, blot den nye version 3.
Dertil kommer at det nu benyttede portal system(samt album osv) ikke udvikles længere - det er med andre ord et dødt projekt.

Vi vælger med andre ord noget der ligner så meget det kan komme til det for at i føler jer hjemme - vi har en god grundsubstans her så ingen grund til at ændre det hele. Men noget bliver jo i sagens natur lidt anderledes, farver, en knap tekst, noget grafik, nogle funktioner osv !

Jeg har testet forskellige fremtidsikre(hvis noget er det) portal løsninger og har nok fundet den rette som kan erstatte det vi har nu.

Det vil dog betyde at vi skal igennem 2½ omgange !

Step 1 - Har går siden fra at være som den er nu til en ren forum del, på den nye version 3. Dette kan ske meget hurtigt en nat uden at du mærker meget til det andet end du "kun" har forummet til rådighed.

Step 2 - Installation af ny portal, igen noget der kan klares på kort tid hvis alt går godt.

Step ½ - Med nye ting kommer nye funktioner. Trods en god test af det hele på anden server VIL der komme ting som skal justeres. Så i den første tid skal vi hjælpe hinanden med at klare at tingene ikke ser helt ud som de plejer, hvor er det link i headeren til reeflex, hvorfor ar der ikke salgs opslag på portalen, albummet viser små billeder - og sikkert mange andre ting.


Snart har vi eksisteret i 4 år, 150.000 indlæg og god trafik - det er på tide vi kode mæssigt kommer 4 år frem i tiden og får et mere stabilt system !


Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Kan lige tilføje at med fremtiden menes i tidrummet fra nu og frem til påsken, sikkert incl denne da den jo indeholder lidt ekstra dage til at kode :)


En ting er sikker - jeg glæder mig og det kan i også gøre !!!


Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Der vil i denne uge blive lavet flere forsøg med at konvertere databasen over på det nye version 3 forum - så jeg er sikker på at når det gælder så kan vi også gøre det uden fejl.

Dette kan betyde længere svar tider da det er meget krævende for serveren.


Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Det er her til aften lykkedes at lave en live test på konvertering af hele databasen til den nye version 3 - med stor succes.

Jeg har nu på samme server et komplet version 3 forum med alt indhold fra denne side lige fra brugere til indlæg !

Og bedst af alt helt uden at den nuværende version er rørt det mindste - det vil altså sige at vi til en hver tid kan gå direkte tilbage til det vi har nu uden at skulle gøre noget !

Så nu vil jeg gennemgå det hele et par gange og derefter installere jeg den nye portal på mit testboard.

Når dette også ser lækkert ud er vi klar til at skifte over !!!!

Undskylder fortsat at det giver perioder med afbrudt forum, men jeg ønsker ikke at vente til kl 3 om natten når afbrydelserne ikke er længere eller oftere !


Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Så køre det nye Portal system også(på test basis), mangler dog at se på at få flyttet alle album billeder over i det nye system !

Så sammenlagt kan jeg se at forummet hurtigt er på ny version og virker som før, mens der på portal siden vil være en del kosmetisk i starten som vi skal prøve af og lege med.

Håber at folk vil gå til den nye version med åbent sind og komme med positivt feedback frem for bare at brokke sig - kan lige så godt sige at nogle ting vil ikke være som nu og det kommer de ikke til at være igen!


Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Datoen hedder nok pt på fredag, så overgår vi til det nye forum, uden portal.

Vil så tro at vi en uge senere smider portalen på.

Jeg fremsender mail til alle sidens brugere med nærmere info omkring fredag, så har i information i jeres inbox skulle i ikke kunne tilgå siden for dette.

Håber i hænger i derude i disse dage hvor der sker en del bag kulisserne som kræver kræfter fra siden !


Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Der laves her til aften en del backup smat diverse test boards slettes fra server samt database - det kræver kræfter desværre !

Men så skulle vi være klar til imorgen, hvor siden strippes ned til en ren forum del på den nye version !

Og som nævnt så forventer jeg en Portal installeret igen så snart at ALT er på plads med forum delen !

Under konverteringen vil siden ikke være tilgængelig - så tag i byen imorgen aften og kig forbi lørdag morgen med lidt tømmermænd !


Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Re: Sidens fremtid

Indlæg af Brian »

Som det ser ud nu så bliver det imorgen at siden går offline en stund og Portalen ligges på. Ved endnu ikke hvad tid på dagen, men det skulle kunne gøres hurtigt, og så tager jeg bare og sætter den op mens alt er online !

Med andre ord - Forvent en kort nedetid og så giv mig lige en dag eller 2 inden man begynder at komme med feedback på portalen(der er en del som skal justeres ind) !


Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Låst

Tilbage til "Forum generelt"