"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

52L Fluval Evo

Forum om saltvand i Fluval Edge, ombygninger og lys m..
Besvar
dansk2
Copepod
Copepod
Reactions:
Indlæg: 2
Tilmeldt: tirs 10. mar 2020 16:23
4
Postnummer: 9400 Nørresundby
Saltvand siden?: 2020

52L Fluval Evo

Indlæg af dansk2 »

Hej Folkens! :biggrin:

Nu vil jeg gerne vise mit akvarie frem. :oops: Jeg er rimelig ny indefor saltvands verdenen.
Så kigger hele tiden rundt for svar på nettet. :book: Lidt om hvad jeg har lært og oplevet. Håber du forstår min lille historie. :h
Men nu vil jeg gerne vise/fortælle jer hvad jeg er kommet frem til. :smart:

det har været igang siden 22/03-2020

lidt tid siden nu, men allerede lært en del. :hehe: og fejlene kom alligevel. :doh:
Startede med Red Sea Mature kit virkede vel fint, fandt bare ud af allerede der man skal være tålmodig :think:
Jeg startede med dødt Sand, døde sten. så ja, alt gik meget langsomt, i forhold til manualen i Red Sea Kittet. Men gjorde bare hvad den sagde og dermed mistede jeg nogle fisk efter et stykke tid.

Efter 1 måned begyndte tanken at reagere, ligesom det var der tanken startede op og begyndte at træde ind i de 3 phaser.
en vild mængde Nitrit opstod Ca. 10-15 dage efter.
efter 2 uger derfra "Altså Ca. 40-45 dage." kunne jeg se mine fisk bare lage på bunden, gispene efter luften? Det endte meget mine klovne fisk måtte lade livet. :G "Tålmodigheden"
mine klovne fisk gik desværre til efter 50-55 dages tid. :G Så tænkte jeg bare 'okay' første lærestreg lydt til det jeg har læst "mange gange" tålmodighed er det aller vigtigste. :dizzy:
der gik så 2 måneder og så kom der en masse brunalger, så kunne jeg se at nu begynder det at ligne andres akvarier. Ca 3-4 uger senere startede det med at blive til tråde og det er det jeg tror måske er de grønne algetråde der så småt kommer frem. :GO
Det står nu og har været igang i lidt over 3 måneder der er kommet lidt liv derinde. "hvilket jeg er hel vild med" Jeg har 1 turbo snegl og en hermit krabbe der overlevede hele turen "indtil videre". :shock:

Teknik:
Kom med indbygget lys.
jabra ATI sow 4
Eheim varmelegeme 50W
Eheim Compact 600
Tunze Osmolator 3155
Random Flow generator
Brunalger starter
Brunalger starter
side Brunalge start.jpg
Brunalge taget til.jpg
valgte så at ændre min stensætning lidt
valgte så at ændre min stensætning lidt
side Brunagle taget til sten ændring.jpg
ved godt glasset trænger til at blive renset :hehe:
trådalge start?
trådalge start?
side trådalge start.jpg
lige hvad jeg kunne huske indtil videre :biggrin:
tak fordi i ville kigge/ læse med
Mvh Mike :T


Besvar

Tilbage til "Fluval Edge"