"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

fluval edge 23 eller 46 L?

Forum om saltvand i Fluval Edge, ombygninger og lys m..
Besvar
kno3kasper
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 46
Tilmeldt: ons 29. okt 2014 17:51
9
Postnummer: 4000 Roskilde
Saltvand siden?: 2014

fluval edge 23 eller 46 L?

Indlæg af kno3kasper »

hej alle sammen. jeg skal til at begynde mit saltvands eventyr og står og skal vælge mellem et 23 eller 46 L fluval edge, hvilken et vil i anbefale ?
havde tænkt at have sand samt levende sten og mellem 2-5 fisk. kan ikke finde en skummer der passer i et edge akvarium, findes de ikke ?

håber i svare.

mvh kasper


Brugeravatar
Julian
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 53
Tilmeldt: ons 30. dec 2009 13:31
14
Postnummer: 2000 Frederiksberg
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 2000 Frederiksberg

Re: fluval edge 23 eller 46 L?

Indlæg af Julian »

Hej Kasper,

Synes det er super synd der ikke er nogen der har fået svaret på din besked selvom den er så gammel.
Jeg håber du er kommet igang med denne fantastiske hobby, ellers kommer her lige mit hurtige råd om det at starte saltvand op:

:f2: Start så stort som muligt. :f2:

Det lyder måske dumt, men jo mere vand du har at gøre godt med, så mere skal der til før dine værdier begynder at svinge - Hvis du ikke allerede har valgt, så ville jeg vælge et 46liters - og endnu bedre et RSM på 130 Liter.

Et andet godt råd vil være at tilføje ekstra cirkulation i dit akvarie fra start af, for ellers kommer der alt for mange døde områder i dit akvarie.

Jeg håber du kommer igang med denne fantastiske hobby, også selvom forummet desværre virker til at være lidt dødt for tiden :-(

Mvh
Julian


Ville din kone også blive skide sur hvis du mistede alle jeres familie billeder?
Online Backup - kr. 29 / mdr - http://www.recuvio.dk/online-backup/ - Tør du la' vær?
michael26
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1688
Tilmeldt: fre 11. aug 2006 15:41
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: amager

Re: fluval edge 23 eller 46 L?

Indlæg af michael26 »

Vil sige som ny er de 2 akvarier du skriver ikke gode, de er ikke egnet til saltvand så man skal skifte lys og filter og man bliver lyn hurtig træt af de akvarier !! Tag noget større måske et brugt. Hvis du har lidt penge at rode med ville der være mange gode brugte til salg


kno3kasper
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 46
Tilmeldt: ons 29. okt 2014 17:51
9
Postnummer: 4000 Roskilde
Saltvand siden?: 2014

Re: fluval edge 23 eller 46 L?

Indlæg af kno3kasper »

tak for jeres svar og råd ! jeg har købt et brug rsm 130 og der er fuld smader på alge fasen, nu venter jeg på de aftager så jeg kan begynde at få værdigerner ind på plads ;)


Brugeravatar
Julian
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 53
Tilmeldt: ons 30. dec 2009 13:31
14
Postnummer: 2000 Frederiksberg
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 2000 Frederiksberg

Re: fluval edge 23 eller 46 L?

Indlæg af Julian »

Wupti! Fantastisk beslutning og hjerteligt velkommen til den bedste hobby i verden :-D
Spørg endelig her i forummet hvis der er noget der driller...


Ville din kone også blive skide sur hvis du mistede alle jeres familie billeder?
Online Backup - kr. 29 / mdr - http://www.recuvio.dk/online-backup/ - Tør du la' vær?
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2485
Tilmeldt: lør 23. aug 2014 07:04
9
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: fluval edge 23 eller 46 L?

Indlæg af Anden »

Velkommen til og det er kanon med en til på midtsjælland.


Billede
Besvar

Tilbage til "Fluval Edge"