"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Iversen's Fluval edge 46 L

Forum om saltvand i Fluval Edge, ombygninger og lys m..
Besvar
Brugeravatar
M&T
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 199
Tilmeldt: man 24. jan 2011 03:46
13
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Køge & Havdrup

Iversen's Fluval edge 46 L

Indlæg af M&T »

Fuld belysning d. 29/7
Fuld belysning d. 29/7
Hej forum.

Føler det nu er min tur til at vise min seneste og nu eneste balje frem. For efter at have nydt synet af alle de mange fantastiske baljer her inde på forum så burde jeg jo også komme med lidt billeder af min. Er dog slet ikke færdig, men der skal jo osse være plads til en update :wink:

Det skal siges at jeg elsker denne hobby, og har hængt på i en del år nu. Det har været en afsindig lærerig oplevelse at have et hjemme-rev og på trods af den personlige glæde det at have et saltvandsakvarie har givet mig, ja ligeså stor frustration med hobbyen har jeg også oplevet.
Når det ikke altid har gået som jeg har ønsket det med baljen, har jeg til tider fundet det svært, ikke at trække stikket fra hobbyen.
Det har jeg dog ikke gjort, og det skylder jeg nok bl.a. jer på dette forum et kæmpe tak for. Jeg har brugt forum meget og har læst over skuldrene på folk med similære udfordringer til mine. Dette har givet mig en masse sparring og gode råd til mine personlige akvarieudfoldelser, som jeg virkelig har taget til mig.

Hobbyen og forum har ikke mindst givet mig en masse viden men også rigtig gode bekendtskaber af mange flinke og rare mennesker som konen og jeg har spist alt fra forårsruller til ostebord med og set mange af forumets perler live :wink:
 
Mine to forrige og baljer var et fuldt moddet rsm 250 med søheste samt et 430 L rev akvarie. Begge setups er nu solgt og søhestene går nu ude i den blå planets kæmpe søheste setup.

Det blev et nano reef:

Jeg har altid synes at fluval edge legede med designet på den fede måde. Ja og så kom der en 46 l udgaven og dér begyndte det at blive interessant. Jeg tog for nogle måneder siden så den beslutning at jeg ville lukke det store helt ned, da vi havde en tømre på nakken som gerne ville skifte det gulv der var under akvariet, grundet en vandskade jeg forårsagede i fjor :oops: og det samt at vores relæ simpelthen ikke kunne trække alt det strøm op hvor akvariet stod, gjorde at en nedlukning blev en realitet.

Det var til stor ærgelse at jeg skulle af med mit akvarie da det var min drømme balje! Tanken var først at når jeg ikke kunne få mit 430 liters. Ja så kunne det osse bare være ligemeget med saltvand. Den følelse gjorde dog for ondt i maven.

Så det endte med at jeg købte et sort fluval edge her på forum, og modificerede det lidt og startede det op inden jeg overhovedet var påbegyndt at lukke det andet ned. Den vej kunne jeg jo beholde nogle af de koraller jeg var glad for :) mit nano reef er endnu ikke fuldendt men må erkende at det bringer mig ligeså stor glæde som det store gjorde, på trods af at det næsten bliver et rent koral akvarie. Tanken er en enkelt mandarin fisk i setup'et men ikke før jeg er helt færdig med at tilføre og rokere koraller :)
Nu må vi se om det bliver aktuelt det er ihvertfald en smuk fisk :wink:

Lidt info om akvariet:

Edge akvariet var sort da jeg købte det og med original led belysning.
Jeg byggede en ny lampekasse af alu som er både højere og bredere end den originale.

Jeg er en sucker for hvide baljer i højglans samt symetri.
Derfor byggede jeg lampekassen ligeså bred som foden på edget og jeg lavede også en ny bredere bagvæg i alu som passede til foden og lampekassen. Ved godt det er neurotisk da den originale bagvæg sikkert er fin, men stemmen i mit hoved sagde at top midt og bund skulle flugte hehe.. :K
Da lampekassen var bygget smed jeg det hele i kabinen og så fik det højglans mercedes unicode lak :)

Efterfølgene monterede jeg en smd led strip i kassen til natlys med 16 farver og fjernbetjening også sokler til to hammerhead spots på total af 48 watt. Led strippen leverer ca. 20 watt.
Hammerhead spots valgte jeg fordi jeg ikke gad alle de ledninger og drivere denne gang, og som udgangspunkt ville jeg gøre dette akvarie så simpelt så muligt, ved dog ikke helt om jeg kan holde dette.

Cirkulation: 1 stk hydor koralia nano 900 l/t og 1 stk hydor koralia nano 1600 l/t.
Varmelegemet er ikke sat til men under sandet ligger et hydor nano varmelegeme skjult som nok skal bruges her til vinter.
Udover en lille reefwave skummer som lige kan være i overløbskassen er resten standard. Skummeren er en luftskummer fodret af en eheim luftpumpe som tømmes én gang ugentligt.


Planen med baljen er at få flere sps tilført når alt er knivskarpt og systemet er 100 % stabilt.

Jeg vil opdatere løbende :) i skal være velkommen til at komme med spørgsmål.
Tak for kigget. :)
Vedhæftede filer
20130603_160225.jpg
20130603_172931.jpg
20130603_173003.jpg
20130604_135529.jpg
20130604_193349.jpg
20130606_181724.jpg
Akvariet er nylakeret og samlet for første gang
Akvariet er nylakeret og samlet for første gang
20130617_230911.jpg
Under indkøring
Under indkøring
20130728_212047.jpg
20130728_212153.jpg
20130729_223914.jpg
20130729_223923.jpg
20130730_220509.jpg
20130730_220514.jpg
20130730_220523.jpg
20130730_220559.jpg
20130730_220611.jpg
20130730_220708.jpg
20130730_220730.jpg
20130801_233425_LLS.jpg
20130730_220812.jpg
20130730_220902.jpg
Senest rettet af M&T tirs 6. aug 2013 07:57, rettet i alt 1 gang.


De venligste hilsner
Iversen

PT NUL BALJE

Biorb life 60 L hvid

Fluval edge 46 L (Moddet)

80 L shallow SPS og LPS reef
-DIY LED lampe DIY bord i hvid højglans.
Nu med sump og meget andet lir.
Sopranos
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 74
Tilmeldt: ons 8. feb 2012 21:34
12
Postnummer: 2000 Frederiksberg
Saltvand siden?: 2012

Re: Iversen's Fluval edge 46 L

Indlæg af Sopranos »

Super flot akvarie, jeg er ret misundelig. Den kasse med lys og skummer, kunne godt bruges hjemme hos mig. Jeg vil gerne vide, hvor du har købt den lille skummer.
Forsæt det gode arbejde og del det med os.


Brugeravatar
aamann
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 358
Tilmeldt: ons 16. sep 2009 20:16
14
Postnummer: 3600 Frederikssund
Saltvand siden?: 2010

Re: Iversen's Fluval edge 46 L

Indlæg af aamann »

Ja rigtig flot akvarie og lækre koraller. Det er rigtig gennemført, godt bygget.
Dit gamle rsm står efterhånden flot herhjemme sammen med en del af dine gamle koraller.
Du må skrive hvis du kommer mod Frederikssund så vi kunne bytte lidt zoa og du kunne få en lille caulastrea


Theis
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 215
Tilmeldt: ons 22. feb 2012 11:52
12
Postnummer: 2765 Smørum
Saltvand siden?: 2012

Re: Iversen's Fluval edge 46 L

Indlæg af Theis »

Det er blevet pænt!, skummeren kan fås i tyskland for et par hundrede, mener jeg har lavet en tråd om den soprana


Sopranos
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 74
Tilmeldt: ons 8. feb 2012 21:34
12
Postnummer: 2000 Frederiksberg
Saltvand siden?: 2012

Re: Iversen's Fluval edge 46 L

Indlæg af Sopranos »

Hej Theis. Det har du også, desværre virkede linket ikke mere, og jeg kunne ikke se skummerens navn på billedet. Nu må vi ikke stjæle denne tråd, du er meget velkommen til, at skrive pb til mig, hvis du har nyt.


palsmark
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 324
Tilmeldt: man 22. nov 2010 14:43
13
Postnummer: 2791 Dragør
Saltvand siden?: 2010

Re: Iversen's Fluval edge 46 L

Indlæg af palsmark »

Det ser super ud :GO
Godt at se du ikke har droppet saltvand helt!

Mvh. Jonas :h


Brugeravatar
M&T
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 199
Tilmeldt: man 24. jan 2011 03:46
13
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Køge & Havdrup

Re: Iversen's Fluval edge 46 L

Indlæg af M&T »

Sopranos skrev:Super flot akvarie, jeg er ret misundelig. Den kasse med lys og skummer, kunne godt bruges hjemme hos mig. Jeg vil gerne vide, hvor du har købt den lille skummer.
Forsæt det gode arbejde og del det med os.
Hej Lene
Mange tak :) jeg er også lykkelig over at det er blevet så godt :) planen er nogle sps også derfor næsten 70 watt lys lidt overkill men det hele står ret godt og min pavona (test sps) skyder der ud af :) som sagt er det theis' gamle balje og skummeren fulgte med, men de er til at finde på ebay. Men jeg behøvede den nok ikke men jeg fodre mine koraller meget så føler adligevel det er et glimrende supplement til mine 20% ugentlig vandskift.
Jeg ked af at læse det der skete med baljen, er du startet op igen?

Hvis du er hooked på en moddet lampekasse kan jeg sagtens lave en lampekasse på bestillings mål til dig det ser vi bare på:)


De venligste hilsner
Iversen

PT NUL BALJE

Biorb life 60 L hvid

Fluval edge 46 L (Moddet)

80 L shallow SPS og LPS reef
-DIY LED lampe DIY bord i hvid højglans.
Nu med sump og meget andet lir.
Brugeravatar
M&T
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 199
Tilmeldt: man 24. jan 2011 03:46
13
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Køge & Havdrup

Re: Iversen's Fluval edge 46 L

Indlæg af M&T »

aamann skrev:Ja rigtig flot akvarie og lækre koraller. Det er rigtig gennemført, godt bygget.
Dit gamle rsm står efterhånden flot herhjemme sammen med en del af dine gamle koraller.
Du må skrive hvis du kommer mod Frederikssund så vi kunne bytte lidt zoa og du kunne få en lille caulastrea
Hej Lasse. Mange tak for de rare ord! Fedt at høre at der er gang i RSMet.

Jeg skal nok komme igennem Frederikssund spørgsmålet er bare hvornår men det kunne være kanont :) vil herre gerne se balje over en kop kaffe så tager jeg lidt zoafarver med i posen ;)


De venligste hilsner
Iversen

PT NUL BALJE

Biorb life 60 L hvid

Fluval edge 46 L (Moddet)

80 L shallow SPS og LPS reef
-DIY LED lampe DIY bord i hvid højglans.
Nu med sump og meget andet lir.
Brugeravatar
M&T
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 199
Tilmeldt: man 24. jan 2011 03:46
13
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Køge & Havdrup

Re: Iversen's Fluval edge 46 L

Indlæg af M&T »

Theis skrev:Det er blevet pænt!, skummeren kan fås i tyskland for et par hundrede, mener jeg har lavet en tråd om den soprana
Hej Theis! Takker! hvordan går det med dine frags og din balje generelt :) og hvordan klare lampen sig?? Var det en zet light nano du havde, kan bare huske jeg var imponeret over effekten:)?


De venligste hilsner
Iversen

PT NUL BALJE

Biorb life 60 L hvid

Fluval edge 46 L (Moddet)

80 L shallow SPS og LPS reef
-DIY LED lampe DIY bord i hvid højglans.
Nu med sump og meget andet lir.
Brugeravatar
M&T
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 199
Tilmeldt: man 24. jan 2011 03:46
13
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Køge & Havdrup

Re: Iversen's Fluval edge 46 L

Indlæg af M&T »

palsmark skrev:Det ser super ud :GO
Godt at se du ikke har droppet saltvand helt!

Mvh. Jonas :h
Hej amigo hvordan går det med det nye job!:)
Hehe nej kunne squ ikke holde nallerne væk Jonas! Ser du bare tanken gav mig ondt i maven - det må være saltvands abstinenser hehe. Men jeg siger det samme til dig ;) har du nu et nano? I så fald tid til en update :)


De venligste hilsner
Iversen

PT NUL BALJE

Biorb life 60 L hvid

Fluval edge 46 L (Moddet)

80 L shallow SPS og LPS reef
-DIY LED lampe DIY bord i hvid højglans.
Nu med sump og meget andet lir.
Sopranos
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 74
Tilmeldt: ons 8. feb 2012 21:34
12
Postnummer: 2000 Frederiksberg
Saltvand siden?: 2012

Re: Iversen's Fluval edge 46 L

Indlæg af Sopranos »

Hej Lasse
Dit tilbud ang lampekasse, vil jeg have i baghovedet, når jeg når så lang. Jeg skal have en skummer først, først der kender jeg målene. Jeg har fået lavet noget godt lys, hos Moente, det skal der også være i kassen. Du hører fra mig igen.
Jeg har fået lavet en god stensætning, den ser ialt fald godt ud, men gør rengøring noget besværlig.


nollesurfer
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 580
Tilmeldt: ons 17. feb 2010 15:15
14
Postnummer: 4040 Jyllinge
Saltvand siden?: 2009

Re: Iversen's Fluval edge 46 L

Indlæg af nollesurfer »

Hej masken
Det ser sku godt du. Glæder mig til og komme hjem og se det live


Brugeravatar
Fat_Donnie
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 534
Tilmeldt: tors 10. mar 2011 01:40
13
Postnummer: 2605 Brøndby
Saltvand siden?: 2011

Re: Iversen's Fluval edge 46 L

Indlæg af Fat_Donnie »

Flot arbejde i to.... fedeste egde på forum IMO. :GO
Glæder mig til at følge udviklingen.

Hyg jer og håber vi ses snart. :beer:


Red Sea Reefer 350L, ATI Sunpower Dimmcomp 6x39W, Jebao RW8 Propeller Pump, Nyos Viper 3.0 Return Pump, Coral Box D700 Skimmer, Grotech Tech 3.0 Dosing Pump - Decocean Bailing.
Brugeravatar
Chrissy62
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1383
Tilmeldt: man 30. aug 2010 12:50
13
Postnummer: 4780 Stege
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Stege

Re: Iversen's Fluval edge 46 L

Indlæg af Chrissy62 »

Hej Mark og Terese

Det ser bare så super godt ud allerede. Flot design. Super hi tech. :W

Godt at mercedes lak kan bruges til andet end biler. :clap:

Vi glæder os til at se jer i næste uge, og måske skal vi så ud og fridykke/snokle lidt :y

I ved jo, at jeg har en masse sps og andre lækre sager, som I til hver en tid er velkomne til at få fragtmenter af :y

Hygge til vi ses. :beer:


Mvh
Christina Frisdahl Faurbye

Møn Rev: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=2&t=44299&p=434032#p434032
Månedens akvarie september 2013: viewtopic.php?f=138&t=62205
Brugeravatar
M&T
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 199
Tilmeldt: man 24. jan 2011 03:46
13
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Køge & Havdrup

Re: Iversen's Fluval edge 46 L

Indlæg af M&T »

Hej Kwon, Per og Chrissy.. mange tak for jeres indlæg med de gode ord :GO i har jo alle nogle flotte baljer!

Jeg er meget tilfreds med baljen på trods af at mine mål ikke er nået endnu :)! Men der er kommet en tracyphyllia, acropora staghorn, pocillopora og stylophora pistillata som alle har det godt. Alt vokser derud af og det varmer jo mit hjerte og se vækst. Jeg har indtil videre ikke gjort andet end at skifte vand og har ikke haft nedgang i kh endnu, men det skal nok komme i takt med at sps'erne falder til de mangler stadig farve men er fuldt ude med pollypperne. Jeg gør alt hvad jeg kan for at update og der kommer snart en ny update da jeg sætter en makro alge reaktor på trukket af en eheim spandpumpe med Rowaphos i. Dertil vil jeg opfølge med lidt billeder :)


De venligste hilsner
Iversen

PT NUL BALJE

Biorb life 60 L hvid

Fluval edge 46 L (Moddet)

80 L shallow SPS og LPS reef
-DIY LED lampe DIY bord i hvid højglans.
Nu med sump og meget andet lir.
Theis
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 215
Tilmeldt: ons 22. feb 2012 11:52
12
Postnummer: 2765 Smørum
Saltvand siden?: 2012

Re: Iversen's Fluval edge 46 L

Indlæg af Theis »

M&T skrev:
Theis skrev:Det er blevet pænt!, skummeren kan fås i tyskland for et par hundrede, mener jeg har lavet en tråd om den soprana
Hej Theis! Takker! hvordan går det med dine frags og din balje generelt :) og hvordan klare lampen sig?? Var det en zet light nano du havde, kan bare huske jeg var imponeret over effekten:)?
Hej igen, jamen det er en aqua illumination nano lampe jeg har. Syntes min balje spiller meget godt, og har et par klovne, en hugo, og et par dannebrosrejer, samt en krabbe. Det hele har kørt meget godt, syntes dog jeg mangler at keramikken bliver lidt mere lilla. Overvejer i øjeblikket om der skal en sidste pæn fisk i, evt en lille gul kirurg. Og ellers spiller det bare med alle dine fine fragmenter.

Samtidig går jeg og spekulere over hvordan jeg lettest får løftet lampen 10 cm, så der vil komme optimal spredning i akvariet. :beer:


nollesurfer
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 580
Tilmeldt: ons 17. feb 2010 15:15
14
Postnummer: 4040 Jyllinge
Saltvand siden?: 2009

Re: Iversen's Fluval edge 46 L

Indlæg af nollesurfer »

Hejsa masken
Va sætter du ikke lige et par billeder op så vi lige kan se de nye fragmenter du fik med hjem :wink:


Brugeravatar
jonas _sandager
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1505
Tilmeldt: lør 27. okt 2012 15:09
11
Postnummer: 8260 Viby Jylland
Saltvand siden?: 2013

Re: Iversen's Fluval edge 46 L

Indlæg af jonas _sandager »

Rigtig lækkert edge! Og godt lavet håndværk :)


Brugeravatar
M&T
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 199
Tilmeldt: man 24. jan 2011 03:46
13
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Køge & Havdrup

Re: Iversen's Fluval edge 46 L

Indlæg af M&T »

Theis skrev:
M&T skrev:
Theis skrev:Det er blevet pænt!, skummeren kan fås i tyskland for et par hundrede, mener jeg har lavet en tråd om den soprana
Hej Theis! Takker! hvordan går det med dine frags og din balje generelt :) og hvordan klare lampen sig?? Var det en zet light nano du havde, kan bare huske jeg var imponeret over effekten:)?
Hej igen, jamen det er en aqua illumination nano lampe jeg har. Syntes min balje spiller meget godt, og har et par klovne, en hugo, og et par dannebrosrejer, samt en krabbe. Det hele har kørt meget godt, syntes dog jeg mangler at keramikken bliver lidt mere lilla. Overvejer i øjeblikket om der skal en sidste pæn fisk i, evt en lille gul kirurg. Og ellers spiller det bare med alle dine fine fragmenter.

Samtidig går jeg og spekulere over hvordan jeg lettest får løftet lampen 10 cm, så der vil komme optimal spredning i akvariet. :beer:

Hej Theis godt at høre det hele spiller :) hvis du stadig har tanker omkring hævning af lampen kan jeg evt opfinde/bukke et beslag til dig af alu :) send mig en pb :)
Per og Jonas takker for de venlige ord :) fragmenterne har det godt Per og vil også gerne smide et billede på eller to men har kun nogle skudt med mobilen og vil gerne have at de næste billeder bliver nogle flotte skud når baljen har haft lidt ro, og billeder taget med et ordentligt objektiv det fortjener det, så har lavet en aftale med min søster og hendes Leika hehe :wink:
Skal dog nok love at komme med en update snarligst, med gode billeder da der er sket meget med mit bette rev. Der er kommet flere acans til en moselaya som jeg absolut elsker og lidt sps i toppen :)


De venligste hilsner
Iversen

PT NUL BALJE

Biorb life 60 L hvid

Fluval edge 46 L (Moddet)

80 L shallow SPS og LPS reef
-DIY LED lampe DIY bord i hvid højglans.
Nu med sump og meget andet lir.
Drelige
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 387
Tilmeldt: tors 10. nov 2011 21:52
12
Postnummer: 6823 Ansager
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: 6823 ansager

Re: Iversen's Fluval edge 46 L

Indlæg af Drelige »

Ved det er et gammel indlæg men hvor fik du fat i de aluplader i de str;0)?


Ferskvand??? Nej så hellere have en klask af en våd berlinger
Theis
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 215
Tilmeldt: ons 22. feb 2012 11:52
12
Postnummer: 2765 Smørum
Saltvand siden?: 2012

Re: Iversen's Fluval edge 46 L

Indlæg af Theis »

En opdatering? :)


nollesurfer
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 580
Tilmeldt: ons 17. feb 2010 15:15
14
Postnummer: 4040 Jyllinge
Saltvand siden?: 2009

Re: Iversen's Fluval edge 46 L

Indlæg af nollesurfer »

Ja opdatering og billeder :0)


Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2485
Tilmeldt: lør 23. aug 2014 07:04
9
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: Iversen's Fluval edge 46 L

Indlæg af Anden »

Update plz.


Billede
nollesurfer
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 580
Tilmeldt: ons 17. feb 2010 15:15
14
Postnummer: 4040 Jyllinge
Saltvand siden?: 2009

Re: Iversen's Fluval edge 46 L

Indlæg af nollesurfer »

Deres hjem er brændt ned så ikke noget akvarie for tiden


Brugeravatar
M&T
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 199
Tilmeldt: man 24. jan 2011 03:46
13
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Køge & Havdrup

Re: Iversen's Fluval edge 46 L

Indlæg af M&T »

Hejsa forum.
Takker for interessen for baljen -Fortsat. :)
Som Per skrev brændte vores hus ned sidste år. Det har været en turbulent oplevelse at stå tilbage med ingenting da ilden tog alt, og dette har også resulteret i min inaktivitet her på forum.
Dog er vi startet på en frisk og tager det med oprejst pande og nyt himmelfarende mod.
Så syntes det var på tide med en sidste update på baljen til dem der skulle have interessen.

Jeg arbejder på at lave en tråd på den anden balje, da den også var flot - så den kommer på et tidspunkt :-)
Nå men tilbage til updaten..
Jeg tjekkede min Dropbox her til aften og det lykkedes mig faktisk at finde et enkelt billede af edge'et efter det havde kørt i 5 måneder.

Det sørgelige er at det er vældig sløret, og billedet er taget i på en IPHONE og så i forbindelse efter et vandskift, så alle korallerne har nul polyp udfoldelse eller flotte farver. Plus jeg erindre at være kommet til at knække min staghorn acropora under vandskiftet inden billedet -oops men klart perfekt timet hehe.

Edge akvariet er smukt men ikke handy på nogen måde.

Tjaa det er nærmest lidt blasfemisk af mig, at lægge et så dårligt billede ud af min efterhånden dengang smukke balje. Men ladies and gents -det er det eneste jeg har, jeg tror i forstår situationen, så bær' over med mig :beer:

Jeg vil lægge patentligheden væk, vise jer billedet så i trods alt kan danne jer et muligt billede af hvordan det så ud.
I det mindste så bare af reefscapingen :wink:

Jeg ved godt den her er for prins knud hehe.. Men bliver nød til at berette at korallerne - både acans'ne, sps'erne, moselaya'en eller bare alt andet havde dejlige farver og at alt var foldet ud næsten konstant (på nær ved vandskift) ikke som på billedet men bare brug fantasien :GO

Det hele havde dejlig vækst og endte med en hel zoanthus garden i bunden. Der var dog en enkelt problematik at pocillopora'en som var lilla faktisk til sidst voksede sig så stor at den skyggede for meget over underboen.

Alt i alt et akvarie jeg blandt mange af mine ting var møg glad for, så det har glædet mig at i har delt interessen og har fulgt baljen.

Hvis der er spørgsmål er i velkommen.

De venligste hilsner Iversen


De venligste hilsner
Iversen

PT NUL BALJE

Biorb life 60 L hvid

Fluval edge 46 L (Moddet)

80 L shallow SPS og LPS reef
-DIY LED lampe DIY bord i hvid højglans.
Nu med sump og meget andet lir.
Brugeravatar
M&T
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 199
Tilmeldt: man 24. jan 2011 03:46
13
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Køge & Havdrup

Re: Iversen's Fluval edge 46 L

Indlæg af M&T »

:wink:
Vedhæftede filer
Edge-1.jpg


De venligste hilsner
Iversen

PT NUL BALJE

Biorb life 60 L hvid

Fluval edge 46 L (Moddet)

80 L shallow SPS og LPS reef
-DIY LED lampe DIY bord i hvid højglans.
Nu med sump og meget andet lir.
nollesurfer
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 580
Tilmeldt: ons 17. feb 2010 15:15
14
Postnummer: 4040 Jyllinge
Saltvand siden?: 2009

Re: Iversen's Fluval edge 46 L

Indlæg af nollesurfer »

De så godt ud maksen ;0)
Dejligt du er ved og komme op på hesten i gen ;0)
Glæder mig til og fælge jeres kommende akvarie


Besvar

Tilbage til "Fluval Edge"