"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Erfaringer med Rio Nano skummer

Forum om saltvand i Fluval Edge, ombygninger og lys m..
Besvar
Sopranos
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 74
Tilmeldt: ons 8. feb 2012 21:34
12
Postnummer: 2000 Frederiksberg
Saltvand siden?: 2012

Erfaringer med Rio Nano skummer

Indlæg af Sopranos »

Er der nogen som har erfaringer med Rio nano skummer? Tænker på, om den kan være i en Fluval Edge, i stedet for hængefilteret? Larmer den? Er det bare noget billigt skrammel.
Hilsen Lene


Brugeravatar
kodyl
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 413
Tilmeldt: tors 28. jun 2012 15:15
11
Postnummer: 8200 Århus N
Saltvand siden?: 2017

Re: Erfaringer med Rio Nano skummer

Indlæg af kodyl »

Det er noget larmende skrammel.. ikke noget jeg personligt ville putte på.

Men da jeg både har et tomt fluval edge og en rio skummer til at ligge og flyde så prøvede jeg lige og se om det kunne passe for dig. Der er 3 ting der gør at den ikke lige passer.
Selve skummeren er for høj til at passe ind under låget. Du skulle i så fald skære hul i låget for at få plads til opsamlings koppen. Og så er udmundingen af skummeren nogle få milimeter for bred til at kunne komme ned i akvariet. Der er dog en kant der nok rimelig nemt kunne skæres væk uden det vil have nogen indflydelse på noget ud over hvor pæn den er. Og til sidst kan selve skummeren ikke være nede i den sorte bagbeklædning uden du skærer beslagene til at holde lampen af.


Brugeravatar
S1m0n
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1379
Tilmeldt: lør 28. feb 2009 01:09
15
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Aalborg

Re: Erfaringer med Rio Nano skummer

Indlæg af S1m0n »

Prøv evt se ondemands tråd
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 37&t=52372" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg har den også selv i mit og er utrolig glad for den. Spiller max og får hevet noget snask ud af vandet:) jeg ville ikk køre uden ihvertfald.

Den larmer ikke mere end hva din luftpumpe larmer. Og køber du en eheim 100. Siger den næsten ingen ting:)


Livet er simpelt - Man træffer beslutninger og ser sig ikke tilbage!
Besvar

Tilbage til "Fluval Edge"