"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Lenes Edge - opdate

Forum om saltvand i Fluval Edge, ombygninger og lys m..
Sopranos
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 74
Tilmeldt: ons 8. feb 2012 21:34
12
Postnummer: 2000 Frederiksberg
Saltvand siden?: 2012

Re: Lenes Edge - opdate

Indlæg af Sopranos »

Det samme havde jeg gjort i næsten 2 mdr, samt tilsat vodka, uden held. Men efter Carstens råd, med total vandskift, og påfyldte med vand fra Carsten røg jeg på 1 i nitrat. Det kan jeg kun anbefale.


Brugeravatar
Allan M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2712
Tilmeldt: søn 11. dec 2011 00:25
12
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 2011

Re: Lenes Edge - opdate

Indlæg af Allan M »

Hej Lene, Tillykke med anemonen etc. Det ser godt ud og jeg glæder mig til at se udviklingen.
:K :K :K


Life is a beach and then you dive.
Theis
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 215
Tilmeldt: ons 22. feb 2012 11:52
12
Postnummer: 2765 Smørum
Saltvand siden?: 2012

Re: Lenes Edge - opdate

Indlæg af Theis »

Tja, det kan jeg nok ikke med fisk og hele møjet, prøver med et lidt større skifte her snarest :) Beholder du lyset, eller har du fundet på noget :)?


Sopranos
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 74
Tilmeldt: ons 8. feb 2012 21:34
12
Postnummer: 2000 Frederiksberg
Saltvand siden?: 2012

Re: Lenes Edge - opdate

Indlæg af Sopranos »

Jeg beholder lyset indtil videre. Det virker som om en del forsøger sig med opgraderinger, jeg afventer lige. Jeg er egentlig godt tilfreds med korallernes udseende.
Nu vil jeg udfylde skemaet fra Carsten, så må tiden vise, om jeg skal tilsætte noget. Føler mig ret tryg ved, at have ham med på råd.


Sopranos
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 74
Tilmeldt: ons 8. feb 2012 21:34
12
Postnummer: 2000 Frederiksberg
Saltvand siden?: 2012

Re: Lenes Edge - opdate

Indlæg af Sopranos »

Så skal I da lige se mit Edge igen, nu er det efterhånden længe siden. Jeg har fornuftige værdier, skifter 5 liter en gang om ugen. Jeg er altid på jagt efter billige koraller.
Lige et enkelt spørgsmål.
Er min anemone på det sidste billede ved at dø?
Vedhæftede filer
2012-07-20 13.22.07.jpg
2012-07-20 13.23.22.jpg
2012-07-20 13.18.46.jpg
2012-07-22 15.13.25.jpg


Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Lenes Edge - opdate

Indlæg af Jones »

Update :)


o_O
lenny
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 49
Tilmeldt: man 4. mar 2013 15:35
11
Postnummer: 5240 Odense NØ
Saltvand siden?: 2013

Re: Lenes Edge - opdate

Indlæg af lenny »

Hej Lene,
Hvordan går det med det hele ?
Overvejer at anskaffe samme model som dig:)
Vil høre om du har problemer med dine koraller, fisk osv.
Har du kun 2 fisk nu ?


Sopranos
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 74
Tilmeldt: ons 8. feb 2012 21:34
12
Postnummer: 2000 Frederiksberg
Saltvand siden?: 2012

Re: Lenes Edge - opdate - tilbage til start

Indlæg af Sopranos »

Hej Forum
En opdate fra mig, har længe været undervejs, jeg syntes ikke mine billeder har været gode, og trods akvariet stod virkelig flot, er det desværre ikke blevet til noget.
Min opdate kommer nu, da jeg har brug for at dele mine ærgelser med jer. Som skrevet var alt godt, inden ferien. Jeg havde 2 klovne, haft dem et år, en del koraller, alle stod virkelig pæne. Det havde taget mig omkring et år, at komme dertil.
Jeg havde som altid allieret mig med naboen, som plejer at passe akvariet, og sørge for det ugentlige vandskift. Desværre var noget gået galt, formentlig er pumpen stoppet, og så er det gået stærkt. De kære naboer havde kæmpet et par dage, med vandskift, været hos Klovnfisken og få råd, ringet rundt og søgt på forum, men det stod ikke at rede. På et tidspunkt, havde det lugtet helt ud i opgangen. Så da jeg kommer hjem, efter 3 uger i Californien, er det til et akvarie, med nyvaskede sten, og INTET levende.
Naboen er ked af situationen, de er bekendt med den tid og energi, som jeg har brugt på akvariet. Jeg syntes det er synd for dem, at de skulle stå med det.
Jeg er stadig ikke helt sikker på, om jeg starter det op igen. Overvejer ferskvand, men hvor spændende er det lige. Og kan jeg mon bede naboen om hjælp næste gang?


Brugeravatar
Allan M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2712
Tilmeldt: søn 11. dec 2011 00:25
12
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 2011

Re: Lenes Edge - opdate

Indlæg af Allan M »

Åhhh nej!!!!!
Det er jeg mega ked af at høre.
Håber du starter op igen, da jeg syntes det er så hyggeligt med en kollega med samme hobby.

Velkommen hjem forresten.


Life is a beach and then you dive.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Lenes Edge - opdate - tilbage til start

Indlæg af Carsten »

Sopranos skrev:Hej Forum
En opdate fra mig, har længe været undervejs, jeg syntes ikke mine billeder har været gode, og trods akvariet stod virkelig flot, er det desværre ikke blevet til noget.
Min opdate kommer nu, da jeg har brug for at dele mine ærgelser med jer. Som skrevet var alt godt, inden ferien. Jeg havde 2 klovne, haft dem et år, en del koraller, alle stod virkelig pæne. Det havde taget mig omkring et år, at komme dertil.
Jeg havde som altid allieret mig med naboen, som plejer at passe akvariet, og sørge for det ugentlige vandskift. Desværre var noget gået galt, formentlig er pumpen stoppet, og så er det gået stærkt. De kære naboer havde kæmpet et par dage, med vandskift, været hos Klovnfisken og få råd, ringet rundt og søgt på forum, men det stod ikke at rede. På et tidspunkt, havde det lugtet helt ud i opgangen. Så da jeg kommer hjem, efter 3 uger i Californien, er det til et akvarie, med nyvaskede sten, og INTET levende.
Naboen er ked af situationen, de er bekendt med den tid og energi, som jeg har brugt på akvariet. Jeg syntes det er synd for dem, at de skulle stå med det.
Jeg er stadig ikke helt sikker på, om jeg starter det op igen. Overvejer ferskvand, men hvor spændende er det lige. Og kan jeg mon bede naboen om hjælp næste gang?
Det er altid noget skidt når det ikke går som efter planen, men op på hesten igen!
Næste gang, du skal udenlands så lad trygt dine naboer passe akvariet, men få fat i en backup. En som har pladsen til at have fisk og koraller i en periode, og som har lidt mere indsigt i tingene end du kan forvente at en nabo kan have.


Brugeravatar
den_
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1081
Tilmeldt: søn 4. mar 2012 10:46
12
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2012

Re: Lenes Edge - opdate

Indlæg af den_ »

Det er sku surt, men som Carsten siger op på hesten igen.

Kan det ikke være en af anemonerne der har stillet skoene, syntes at have læst at når de dør så forgifter det vandet og lufter grimt.


Brugeravatar
Raavig
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 370
Tilmeldt: fre 17. jul 2009 23:53
14
Postnummer: 4690 Haslev
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Sjælland

Re: Lenes Edge - opdate

Indlæg af Raavig »

Hej Lene - det var da trist!
Du kan evt købe et billigt 54L og have på loftet.
Så kan der lynhurtigt blandes noget vand og smide ihvertfald sten og fisk i hvis det skulle gå galt.
Evt blande det inden du tager afsted så det "bare" skal flyttes.


Mvh. Christian Raavig
________________
Skimz IBOX nano, 8-7-2014
Sopranos
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 74
Tilmeldt: ons 8. feb 2012 21:34
12
Postnummer: 2000 Frederiksberg
Saltvand siden?: 2012

Re: Lenes Edge - opdate

Indlæg af Sopranos »

Tak for råd og opbakning. Jeg har luret på akvariet hele dagen, og kan mærke en opstart er igang.
Jeg vil gøre som nævnt, have et back up kørende. Om et par måneder melder jeg mig på banen, under koraller købes.


Besvar

Tilbage til "Fluval Edge"