"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Pygopllites diacanhus

Forum til snak om foder til fisk og koraller
Besvar
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Pygopllites diacanhus

Indlæg af Tykki »

Har aldrig haft mere rooooooolig og sky fisk. Den er dog, her en uge efter ankomst, begyndt at svømme 12,5 cm bort fra sin hule. Når nogen nærmer sig baljen svømmer den rooooooligt ind igen. Æde har jeg ikke set den gøre. Er helt klar over hvad dens diæt er i naturen, og at den ikke æder frit i vandkolonen. Har prøvet muslinger, østers, speciel kejsermad med svampe, mysis, kril , artemia osv. Nada foderrespons. Ud over alt litteratur som findes i verden ( har læst ) snak med venner osv, mangler jeg vel bare lige at høre om der er nogen personlige erfaringer mht at få denne fisk til vaflerne? Den har ikke tabt sig og er fed og smuk, men hvor længe? Man taber sig selvfølgelig også kun når man letter sin røv fra grotten. Kom med indput, vil nødigt af med den pga spiseforstyrrelser. Mvh Dan


Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1948
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 17:02
14
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009

Re: Pygopllites diacanhus

Indlæg af Mikas »

Mega fed fisk. Ville gerne selv have en men læste netop en del om at den var meget svær at få til at spise :-/
Håber den klare det..
Ellers må du købe nogle acans osv den kan gnaske i :D


Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Pygopllites diacanhus

Indlæg af Tykki »

Ork der er acans osv den bare kan æde af. Hvis så den bare ville det......


Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: Pygopllites diacanhus

Indlæg af Lord Mike »

Polypper, polypper og polypper. Frist den med polypper


Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Pygopllites diacanhus

Indlæg af Tykki »

Hele baljen er oversået med Allan A agtige såkald High end zoas. Der er alm polypper og lort alle vegne, men den dorskfede Platus af en elendighed tudser bare rundt og er smuk! Det må være en hun! ( me to, me to.... )


Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2061
Tilmeldt: man 27. aug 2007 21:47
16
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Kolding

Re: Pygopllites diacanhus

Indlæg af nbd »

Har du observeret den når lyset slukker? Måske kan den lokkes mere frem dér?


nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3591
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Pygopllites diacanhus

Indlæg af nielsk »

Størrelse på din kejser er vigtig. Jo større den er jo sværere er opgaven med at få den i gang. Det er bestemt ikke umuligt at få den til at æde, men jo mindre den er jo lettere er det.
Ocean Nutrition kejser foder på frost, alm. mysis - gerne friske, friske muslinger. Det er mit råd. I ovenstående rækkefølge mht. succes.


SPS : Stability provides succes
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Pygopllites diacanhus

Indlæg af Tykki »

Tak, jeg prøver


Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Pygopllites diacanhus

Indlæg af Tykki »

:angry: Den fisk pisser mig voldsomt af! Nu er den begyndt at svømme rundt og se rigtig lækker ud i hele akvariet!,,, uden at æde en skid, overhoved! Har som det sidste idag prøvet levende mysis. Ikke engang en smagsprøve tog den. Gid fanden ha det lort! Nu fik jeg også hovedpine :devilish:


Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

No

Indlæg af PoulD »

Tyder jo på den efterhånden er ved at være mere tryg ved de andre beboere i baljen. Men . . . . rygter fortæller, at torskehandleren har et udseende der kan skræmme selv blinde børn fuldstændig fra vid og sans. Prøv evt. at gå væk fra baljen når du har fodret så det stakkels kræ får en chance for at få bare en smule ro på sine angstneuroser.

Selv fisk der er langt mere dumdristige kan jo være lidt tid om,at lære, at den der store, skumle og frygtelig grimme hvide haj der kommer med mad, ikke forsøger at lokke en i en fælde og har kommet Rohypnol i maden eller lign.


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1948
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 17:02
14
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009

Re: No

Indlæg af Mikas »

PoulD skrev:Tyder jo på den efterhånden er ved at være mere tryg ved de andre beboere i baljen. Men . . . . rygter fortæller, at torskehandleren har et udseende der kan skræmme selv blinde børn fuldstændig fra vid og sans. Prøv evt. at gå væk fra baljen når du har fodret så det stakkels kræ får en chance for at få bare en smule ro på sine angstneuroser.

Selv fisk der er langt mere dumdristige kan jo være lidt tid om,at lære, at den der store, skumle og frygtelig grimme hvide haj der kommer med mad, ikke forsøger at lokke en i en fælde og har kommet Rohypnol i maden eller lign.
+1
:D :D :D


Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Pygopllites diacanhus

Indlæg af Tykki »

Der er nok skruet op for charmen hva i røvhuller!!! Alt er prøvet mht at skjule mit korpus og smugkikke på svinet. Ingen respons! Det er dybt stressende at være akvarist!


Brugeravatar
joekill
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1165
Tilmeldt: fre 10. mar 2006 12:52
18
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1994
Geografisk sted: 4600

Re: Pygopllites diacanhus

Indlæg af joekill »

Jeg har desværre ingen gode råd til dig, da jeg selv er gået en stor bue udenom denne fisk, mest fordi den ikke er reefsafe.
Men kik med her og se om der noget der kan bryde sultestrejken:

https://www.google.dk/search?q=Pygoplit ... 01&bih=827" onclick="window.open(this.href);return false;


:whistle: 200x60x60 = 720L
Mack
Reactions:

Re: Pygopllites diacanhus

Indlæg af Mack »

https://reefapp.net/da/lex/details/pygo ... diacanthus" onclick="window.open(this.href);return false;


Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Pygopllites diacanhus

Indlæg af Tykki »

Den latterlige pisse fisk altså! Nippede til en østers idag, oooohhhhhh ! Den driver mig til vandvid , simpelthen. Nu er det liiiiige før den bar kan kradse af helvedes til, og dog så alligevel ikke :angry: kender i det? Et hobbydillemma som bare fanden. Når den står der i vandsøjlen og kikker på mig som en hundehvalp, er den mere end velkommen til at æde alle koraller den har lyst til, men når den får budt alt imellem himmel og jord, og bare sniffer til det, har jeg lyst til at smide dynamit i baljen :devilish: mon jeg skal søge psykologhjælp ?


Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Pygopllites diacanhus

Indlæg af PoulD »

Kan det mon tænkes, at du har så mange pods i baljen, at den kun gider æde dem?


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Pygopllites diacanhus

Indlæg af Tykki »

Tror det ikke Poul . Der går også en fed pincet. Alle svampe som kan ses er heller ikke rørt. Den burde være kradset af for længst. Jeg har sider en hel dag ( overdriver ikke ) kun afbrudt af spisning og toiletbesøg, uden at se den nippe til en skid.


Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Pygopllites diacanhus

Indlæg af Tykki »

R I P :G :G :G


dyr200
Reactions:

Re: Pygopllites diacanhus

Indlæg af dyr200 »

øv øv


nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3591
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Pygopllites diacanhus

Indlæg af nielsk »

Hvor stor var den


SPS : Stability provides succes
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Pygopllites diacanhus

Indlæg af Tykki »

Ca 15 cm. Prøver en juvenil næste gang


Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Pygopllites diacanhus

Indlæg af Tykki »

Som den demente idiot jeg jo er har jeg gang i to tråde.....! Flot Dan ! Beklager. Nr to diacantus har været i baljen to dage nu. Den æder mysis, muslinger og tørfoder. FEDT! Forskellen på baljens besætning er at den nu er største fisk. Der er desuden ikke alle de kirurger som drøner rundt. Kun en micro lille Hawaiensis som er mere sky end den. Så den også spise hos forhandleren. En ting man nemt kan glemme når den står det super smuk. Desuden er den små fem cm mindre end den første jeg købte. Alt i alt er det en noget bedre oplevelse denne gang. Er ret sikker på at de andre beboere i baljen har meget at sige mht trivsel af denne fisk. Livet er herligt pt her på stenbroen.


Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Pygopllites diacanhus

Indlæg af Tykki »

Mon ikke lige far her er glad. I dag åd min lille prinsesse pellets. Den er nu altædende og er, efter min mening en sikker overlever. Vil prøve at fange den med etpar billeder, den er dog stadigvæk lidt i den sky ende.


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Pygopllites diacanhus

Indlæg af charlie saltvand »

FOTOS!!! :angry:


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Pygopllites diacanhus

Indlæg af Tykki »

Kom med dit fine kamara ven. Tag et par frags med hjem. Kaff


Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Pygopllites diacanhus

Indlæg af Tykki »

Det tog den en måned at komme igang med en kæmpe zoa koloni. Heldigvis er den enorm og lidt ude af kontrol ( kolonien ) , så det er ok. Mine såkaldte High end zoas har den ikke rørt ,,,,, endnu ! Mon det kommer en dag ?


Besvar

Tilbage til "Foder til fisk og koraller"