"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Foder!

Forum til snak om foder til fisk og koraller
Besvar
Jonathan93
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 84
Tilmeldt: fre 19. jan 2018 10:13
6
Postnummer: 8000 Århus C
Saltvand siden?: 2018

Foder!

Indlæg af Jonathan93 »

Hejsa alle!
Jeg søger lidt info omkring foder :)

Jeg vil selvfølgelig gerne have så sunde og raske fisk som muligt og prøver at fodre så varieret som muligt!
Pt. optøer jeg 3-4 terninger, 2 små krill og 2 artemia (vil gerne havde fat i lidt mysis og store krill jeg kan skære i mindre stykker for variation - det kommer!), et par muslinger skåret i meget små stykker! Så får de nemlig varieret hver gang.

Alt sammen mixes sammen i en lille beholder sammen med vitamin og hvidløg, og så stiller jeg det i køleskabet og så er der nok til en uge (har ikke den vilde fiskebestand endnu!

Mit spørgsmål er hvor meget værdi der er i levende foder ift. proteinindhold osv. hvis mine dyr spiser frost der er vitaminberiget? Fordi så gider jeg ikke bøvle med artemia-opdræt, men hvis der er en værdi i det så helt klart!

Vil virkelig gerne kunne lave mit ref så belejligt for pods som muligt da jeg gerne vil have mandarin i fremtiden! Men det er en anden tråd værdig :)
Derudover begynder jeg også at fodre med pellets snart, hvis de gider spise det!


ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 8818
Tilmeldt: tirs 6. jun 2006 22:30
17
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Re: Foder!

Indlæg af ole kekkonen »

artemia er et udmærket foder har ikke brugt andet i flere år.brugte kun nyklækkede da jeg havde meget små munde at fodre men måtte indse det tar for langt tid at fodre artemia nauplii op til de er store nok


Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2061
Tilmeldt: man 27. aug 2007 21:47
16
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Kolding

Re: Foder!

Indlæg af nbd »

Der er formentlig mere næring i vildtfanget foder. Mine fisk (og koraller!) tager med glæde dafnier, cyklops og myggelarver.


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Foder!

Indlæg af charlie saltvand »

Fis ned i havnen lige nu, find et roligt sted i solen og hiv mængder af “mysis” op.

Hjem med dem, pakke i fryseposer i et HELT fladt TYNDT lag og i fryseren med dem. SUPER FODER.


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Foder til fisk og koraller"