"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Foder (noritang) i fælde

Forum til snak om foder til fisk og koraller
Besvar
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Foder (noritang) i fælde

Indlæg af Tykki »

Satte fælden op i går. Sten med noritang på. Hvor længe kan jeg have den liggende der uden problemer og uden at skulle skifte tangen ud? Mvh Dan


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Foder (noritang) i fælde

Indlæg af Carsten »

Tangen plejer at blive uinteressant for fiskene ret hurtigt, og samtidig bliver det noget slasket noget der meget let går i opløsning. Er de ikke hoppet i fælden inden for nogle få timer, så har det ingen effekt mere.
Mange gange, så skal fiskene først vænne sig til at fælden står i akvariet, før end atde får mod på at tage det foder der evt. er i den.


Brugeravatar
trine...
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1142
Tilmeldt: tirs 5. jan 2010 18:41
14
Postnummer: 3630 Jægerspris
Saltvand siden?: 2002

Re: Foder (noritang) i fælde

Indlæg af trine... »

Jeg har altid haft bedre held med frost selvom der har været tale om kirugfisk som normalt har været vilde med nori. Nori nedbrydes temmelig hurtigt og hvis man glemmer et stykke i foderklemmen til næste dag lugter det allerede råddent, måske pga det høje protein indhold.
Endvidere synes jeg ikke om den effekt det har på mit system, synes det skaber ubalance i vandkemien. Det er måske afhængigt af hvilket mærke man bruger men det KAN indeholde mange sjove ting man umiddelbart ikke ønsker i sit system. Flere tangarter er kendt for at indeholde alt fra uorganisk arsen til nervegifte.


Besvar

Tilbage til "Foder til fisk og koraller"