"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Fortynding af Easyreef phytoplankton

Forum til snak om foder til fisk og koraller
Besvar
Brugeravatar
jonas _sandager
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1505
Tilmeldt: lør 27. okt 2012 15:09
11
Postnummer: 8260 Viby Jylland
Saltvand siden?: 2013

Fortynding af Easyreef phytoplankton

Indlæg af jonas _sandager »

Jeg har genoptaget min tilførsel af phyto til baljen og bruger easyreef. Dog har det den lille ulempe, at det skal tilføres reet små mængder dagligt. Da jeg gerne vil sprede tilførelsen hen over dagen, og i øvrigt gerne vil have min doseringsmaskine til at gøre det, tænker jeg, at man måske kan fortynde det, både for at forøge den mængde der skal tilføres samt at gøre det mindre tyktflydende.
Er der nogen der har prøvet det?


ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 8818
Tilmeldt: tirs 6. jun 2006 22:30
17
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Re: Fortynding af Easyreef phytoplankton

Indlæg af ole kekkonen »

Kender det Ikke,Hvis det er levende SAA er det godt


Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Fortynding af Easyreef phytoplankton

Indlæg af PoulD »

Jeg fortynder det i vand fra baljen, og giver det en skvat en gang imellem med en pipette.
Hvis man bruger doseringsmaskine tror jeg det er nødvendigt man bygger (eller køber) en magnetomrører.

@Ole: Det skulle efter sigende være levende. Hvordan kan man kontrollere om det er levende?
(jeg tænker, f.eks. Grotech's phyto start kan flaskerne formentlig stå meget længe på hylden hos en forhandler. Kan det holde sig levende i længere tid ved stuetemperatur? Hvis det ikke er levende når man køber det kan det vel ikke formere sig)


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 8818
Tilmeldt: tirs 6. jun 2006 22:30
17
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Re: Fortynding af Easyreef phytoplankton

Indlæg af ole kekkonen »

Brug näsen:)det döde Stads er Vel ogsaa ok Men allerede delvis nebrudt og booster Bakterier i Baljen som igen fodrer Andre kryb,saaa

Edit,og det holder bedre paa Köl alt der kommer Ifra hylden kan Anses for dödt


Brugeravatar
jonas _sandager
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1505
Tilmeldt: lør 27. okt 2012 15:09
11
Postnummer: 8260 Viby Jylland
Saltvand siden?: 2013

Re: Fortynding af Easyreef phytoplankton

Indlæg af jonas _sandager »

PoulD skrev:Jeg fortynder det i vand fra baljen, og giver det en skvat en gang imellem med en pipette.
Hvis man bruger doseringsmaskine tror jeg det er nødvendigt man bygger (eller køber) en magnetomrører.

@Ole: Det skulle efter sigende være levende. Hvordan kan man kontrollere om det er levende?
(jeg tænker, f.eks. Grotech's phyto start kan flaskerne formentlig stå meget længe på hylden hos en forhandler. Kan det holde sig levende i længere tid ved stuetemperatur? Hvis det ikke er levende når man køber det kan det vel ikke formere sig)
Det tror jeg da egentlig, du har helt ret i Poul. Det havde jeg ikke lige tænkt på.
Det er ved at være noget tid siden, jeg læste om easyreef phyto, men mener at kunne huske, at de ikke var sådan helt eksplicitte med om det var levende. Så jeg tror egentlig bare at det er dødt phyto, der er kommet i en konserverende opløsning. Mit lugter i hvert fald ikke af død, men har da en "karakteristisk" lugt, så mit gæt er at det er dødt.


Brugeravatar
palamo123
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1543
Tilmeldt: man 2. jan 2006 20:02
18
Postnummer: 9500 Hobro
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Hobro

Re: Fortynding af Easyreef phytoplankton

Indlæg af palamo123 »

har faktisk lige købt noget idag.
Hvad er din erfaring med det, Jonas?


Mvh

Kenneth

308 liters design
Følg min Youtube kanal her.:
http://www.youtube.com/channel/UCW6geBexL2S0rCtAGekNnqw
Brugeravatar
jonas _sandager
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1505
Tilmeldt: lør 27. okt 2012 15:09
11
Postnummer: 8260 Viby Jylland
Saltvand siden?: 2013

Re: Fortynding af Easyreef phytoplankton

Indlæg af jonas _sandager »

Jeg har slet ikke brugt det i lang nok tid til rigtigt at kunne sige noget.


Besvar

Tilbage til "Foder til fisk og koraller"