"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Foder til Synchiropus picturatus (LSD)

Forum til snak om foder til fisk og koraller
Besvar
Brugeravatar
Michael_F
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 861
Tilmeldt: tirs 29. maj 2012 10:43
11
Postnummer: 3450 Allerød
Saltvand siden?: 2013
Kontakt:

Foder til Synchiropus picturatus (LSD)

Indlæg af Michael_F »

Hej,

Jeg har købt en LSD fisk/Synchiropus picturatus (fra en bruger herinde) som ser fisk og godt ud. Jeg kan se den svømmer rundt og nipper til sand og sten. Men jeg er nervøs for om der er foder nok. Kan jeg tilføre noget foder til akvariet? Levende foder? Kan man købe pods fx som kan bruges?

Jeg overvejer at købe fx http://www.shop-meeresaquaristik.de/Foo ... :7288.html" onclick="window.open(this.href);return false; - nogen som har erfaringer med det?

Jeg håber I kan give lidt input :) Tak

Hilsen
Michael


Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2485
Tilmeldt: lør 23. aug 2014 07:04
9
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: Foder til Synchiropus picturatus (LSD)

Indlæg af Anden »

Minizoo i Tårnby har levende foder til saltvand men idag har de kun rejer og hjuldyr men de får hjem tirsdag og du kan evt ringe og aftale hvad de skal tage hjem til dig, jeg ville høre på copepods da jeg mener amfipods vil blive for store og plankton svæver mere end de sider på sten hvor lsd helst vil finde dem.


Billede
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Foder til Synchiropus picturatus (LSD)

Indlæg af Carsten »

Det var måske ikke den bedste indfald vinkel du har taget. Hvis du var i tvivl om der var foder nok, så burde du ikke have købt den.
Det er en meget svær opgave du har foran dig, ved både at skulle skaffe foder nok til den, dagligt men også forsøge at få bestanden af pods op, så den kan køre af sig selv.


Brugeravatar
Michael_F
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 861
Tilmeldt: tirs 29. maj 2012 10:43
11
Postnummer: 3450 Allerød
Saltvand siden?: 2013
Kontakt:

Re: Foder til Synchiropus picturatus (LSD)

Indlæg af Michael_F »

Jeg tog chancen, fordi jeg synes det er sjældent jeg ser dem "brugte". Akvaristen jeg købte den af, siger den spiser frost, så det er også det foder jeg vil prøve. Men det kunne være fint at få input til andre fodermetoder også.


Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2485
Tilmeldt: lør 23. aug 2014 07:04
9
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: Foder til Synchiropus picturatus (LSD)

Indlæg af Anden »

Hvis du bruger frost så brug mysis og andet men ik artemia som hovede foder da der ik er nok næring i artemia men af en eller anden grund er det dem der bliver solgt flest af.


Husk frost foder synker hvis du optør det i saltvand og flyder hvis du optør det i ferskvand.


Billede
Besvar

Tilbage til "Foder til fisk og koraller"