"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Artemia og hjuldyr

Forum til snak om foder til fisk og koraller
Besvar
stonefox
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 50
Tilmeldt: tirs 29. nov 2011 17:21
12
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 2012
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Artemia og hjuldyr

Indlæg af stonefox »

Info: ved intet om hjuldyr.

Spørgsmål : er der størrelseforskel på Artemia og hjuldyr ?

Hvordan kommer jeg lettest i gang med en hjuldyrs kultur, og hvad er opskriften og vedligeholdelsen af den ?

Hvor kan hjuldyrene købes ?

Skal snart kunne anvendes da jeg har nogle rejelarver der snart skal over på noget andet foder. Bruger lige nu "Phyto Excel"


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Artemia og hjuldyr

Indlæg af Carsten »

Hvad forskellen er i mm skal jeg ikke kunne sige, men artemia er marktant større end hjuldyr. Når du holder en hjuldyr kultur op mod lyset, så
kan du se hjuldyrene, men ikke som individ, men som en masse der bevæger sig.
Tag og kontakt koralfarmen, han har hjuldyr, og phytoplankton til at fodre hjuldyrene med.
http://www.koralfarmen.dk" onclick="window.open(this.href);return false;


ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 8818
Tilmeldt: tirs 6. jun 2006 22:30
17
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Re: Artemia og hjuldyr

Indlæg af ole kekkonen »

lyder som du kører i den rigtige retning:)
hjuldyr skal have brakvand for det vil jeg mene du skal bruge rigtige koralrevs "pods"
artemia spiser ikke de første 12timer så vent med at fodre dem til da,brug phyto som man køber på flaske eller pasta,vent 12 timer med at fodre igen så de har fordøjet det.


stonefox
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 50
Tilmeldt: tirs 29. nov 2011 17:21
12
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 2012
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Re: Artemia og hjuldyr

Indlæg af stonefox »

Carsten - som jeg læser dit svar så er hjuldyr og phytoplankton ikke det samme. Hvilket af dem er mindst og hvilket er lettest at holde ?

Ole kekkonen - Brakvand er ikke noget problem, det er også det larverne går. Ved ikke hvordan pasta reagere i vandet om det bare sætter en kultur i gang, eller det skal spise som det er, men larverne jeg har er kke nærheden af bunden, men i konstant bevægelse, så det de spiser er det der kommer forbi næsen.


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Artemia og hjuldyr

Indlæg af Carsten »

stonefox skrev:Carsten - som jeg læser dit svar så er hjuldyr og phytoplankton ikke det samme. Hvilket af dem er mindst og hvilket er lettest at holde ?

Ole kekkonen - Brakvand er ikke noget problem, det er også det larverne går. Ved ikke hvordan pasta reagere i vandet om det bare sætter en kultur i gang, eller det skal spise som det er, men larverne jeg har er kke nærheden af bunden, men i konstant bevægelse, så det de spiser er det der kommer forbi næsen.
Nej. Hjuldyr og phytoplankton er ikke det samme. Hjuldyrene lever af phytoplanktonen.

Ny klækkede fiskelarver spiser lystigt at hjuldyrene, og da sådan en fiskelarve kun er få mm. lang så kan du selv regne størrelsen ud.
Hjuldyr er rigtig mange arter, dem vi normalt bruger er omkring 0,1 - 1,0mm.


stonefox
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 50
Tilmeldt: tirs 29. nov 2011 17:21
12
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 2012
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Re: Artemia og hjuldyr

Indlæg af stonefox »

Tak for alt hjælpen til at komme videre. Har lge kikket på youtube for at finde frem til hvordan det foregår og hvilket udstyr der skal bruges, men fandt ingen klip, som viste det ordentligt.
En forklaring / vejledning på hvordan processen foregår med at holde det hele kørende vil være kærkommet.


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Artemia og hjuldyr

Indlæg af Carsten »

stonefox skrev:Tak for alt hjælpen til at komme videre. Har lge kikket på youtube for at finde frem til hvordan det foregår og hvilket udstyr der skal bruges, men fandt ingen klip, som viste det ordentligt.
En forklaring / vejledning på hvordan processen foregår med at holde det hele kørende vil være kærkommet.
Det er ikke raket videnskab. Men skriv til Flemming på koralfarmen.dk
Han kan med 100% sikkerhed hjælpe dig.


ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 8818
Tilmeldt: tirs 6. jun 2006 22:30
17
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Re: Artemia og hjuldyr

Indlæg af ole kekkonen »

ellers kig her http://reefkeeping.com/issues/2003-02/r ... /index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;


Besvar

Tilbage til "Foder til fisk og koraller"