"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Nyt bundlag

Forum til snak om dekoration af akvariet, levende sten, døde sten, opstillinger, baggrunde.
Besvar
Mikael
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 54
Tilmeldt: søn 22. sep 2013 13:25
10
Postnummer: 8240 Risskov
Saltvand siden?: 2013

Nyt bundlag

Indlæg af Mikael »

Jeg har efterhånden over en del år, fået suget min sandbund op, og det er lidt trist at se på.
Er det muligt at hælde et lag Sand i, eller vil det blive et helvede?
Jeg har en Picasso som mangler noget at rode ;-)


Mikael
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 54
Tilmeldt: søn 22. sep 2013 13:25
10
Postnummer: 8240 Risskov
Saltvand siden?: 2013

Re: Nyt bundlag

Indlæg af Mikael »

Er der slet ingen som ved hvordan man klarer dette?


Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Nyt bundlag

Indlæg af crazy seahorse »

Det kan du sagtens. Jeg kom min dsb i et halvt år efter akvariet var startet op.
Du skal bare sørge for at rense det grundigt inden, så du får så meget støv ud af det som muligt.
Ellers får du alt det støv ud i akvariet og det har det med at lægge sig på alt.
Rens det bare i hanevand og rens en mindre portion ad gangen. Det tager lidt længere tid, men det er bøvlet at tage en hel sæk/pose på en gang.
Jeg renser en 9 kg pose over 4 gange og bliver ved til vandet er næsten klart, når jeg trækker en hånd igennem det. (bruger gerne en køkkenske af hård plast. Det er for hårdt ved hænderne ellers)
Når du lægger det ned, så tag et tykt pvc rør (jeg bruger et 45mm rør) i en passende længde, så du kan nå bunden med det. Sæt en tragt på toppen og hæld det rensede grus ned igennem. Hav en kande klar, for det er tilbøjeligt til at klogge i røret. Når det klogger, så hælder du bare lidt vand ned i tragten. Så kan du lægge det ud, nøjagtig som de gør når de lægger beton ud på en flade.


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Dekoration"