"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

DYI Baggrund, Anyone?

Forum til snak om dekoration af akvariet, levende sten, døde sten, opstillinger, baggrunde.
Besvar
Brugeravatar
kalmar
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 271
Tilmeldt: man 3. apr 2017 21:47
6
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2017

DYI Baggrund, Anyone?

Indlæg af kalmar »

Nu jeg alligevel skal have akvariet hevet ned, og genstartet, kunne jeg godt tænke mig at lave en baggrund, fremfor det glas jeg har haft indtil nu, og som er blevet grimt.

Man kan købe noget vanvittig dyre plader og sætte på, men er der nogen der har haft helt med at lave noget simplere og billigere DIY baggrund, som kan dele deres viden om dette? :smash:

Kan man ligge akvariet ned med bagglasset nedaf og støbe noget i beton på bagglasset (lyder tungt!), gips (skrøbeligt), skum (svineri?), andet? Og hvad bruger man til at lave nogle flotte stenlignende aftryk med?
:R

Måske kunne man også lave nogle små koral hylder i baggrunden, hvor der kunne gro noget? :yes:


Lars
Red Sea Reefer 350, Razor R420R 300W 16K, Red Dragon Mini 2500, Tunze cirkulation, BK180 skummer, GHL Profilux 3.1ex, GHL Doser 2
Twinks
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 501
Tilmeldt: søn 23. okt 2016 09:09
7
Postnummer: 6100 Haderslev
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: 6100

Re: DYI Baggrund, Anyone?

Indlæg af Twinks »

hvis det var mig ville jeg få bagruden farvet sort udefra og så hænge sten op så det passer ind med stensætningen på glasset med magneter.

syntes tit de der hele keramik plader ser kunstigt flade og tunge ud i en ellers nydelig stensætning.


Mvh. Thomas
Min akvarie tråd http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=82159" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: DYI Baggrund, Anyone?

Indlæg af Carsten »

Jeg ved godt at det ikke lige et DIY, men alligevel et alternativ
https://aquadecorbackgrounds.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Overvejer det selv, hvis og når jeg lukker akvariet ned


Brugeravatar
kalmar
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 271
Tilmeldt: man 3. apr 2017 21:47
6
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2017

Re: DYI Baggrund, Anyone?

Indlæg af kalmar »

Har også overvejet at finde nogle færdiglavede plader, men syntes også at de er ret kedelige. Jeg har sort baggrund og har også haft en sten op, men jeg vil gerne helt af med glas bagvæggen.
Denne her kunne godt se interessant ud
" onclick="window.open(this.href);return false;


Lars
Red Sea Reefer 350, Razor R420R 300W 16K, Red Dragon Mini 2500, Tunze cirkulation, BK180 skummer, GHL Profilux 3.1ex, GHL Doser 2
Besvar

Tilbage til "Dekoration"