"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Kalkalger og lys

Forum til snak om dekoration af akvariet, levende sten, døde sten, opstillinger, baggrunde.
Besvar
buddig93
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 123
Tilmeldt: man 1. feb 2016 22:42
8
Postnummer: 2770 Kastrup
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Amager

Kalkalger og lys

Indlæg af buddig93 »

Hej folkens jeg henter nogle levende sten imorgen og da de kommer til at stå uden lys kom jeg til at tænke på, kan kalkalgerne overleve eller skal jeg regne med de forsvinder?

Stenene kommer til at stå i en blå 220l tønde med varme og cirkulation

Håber på lidt hjælp


Bare svømme
Bare svømme
Bare svømme
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Kalkalger og lys

Indlæg af Carsten »

Det kommer skam helt an på hvor længe de skal stå. Hvis du lader tønden stå åben, så der kan komme lidt lys ned, kan du være heldig at nogle overlever. Kalkalger kræver ikke ret meget lys


buddig93
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 123
Tilmeldt: man 1. feb 2016 22:42
8
Postnummer: 2770 Kastrup
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Amager

Re: Kalkalger og lys

Indlæg af buddig93 »

Hej Carsten kan se jeg ikke fik den del med, de kommer maks til at stå en månede :)

Men tror godt jeg kan finde en lille lampe og smide på hvis det er nok? Havde bare troet jeg skulle op i en af de store lamper


Bare svømme
Bare svømme
Bare svømme
DanielNielsen
Copepod
Copepod
Reactions:
Indlæg: 2
Tilmeldt: man 21. jan 2019 23:59
5
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Kontakt:

Re: Kalkalger og lys

Indlæg af DanielNielsen »

Spændende :)


Ejer af https://dyreverdenen.dk/" onclick="window.open(this.href);return false; og https://gnaververdenen.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Kalkalger og lys

Indlæg af Carsten »

buddig93 skrev:Hej Carsten kan se jeg ikke fik den del med, de kommer maks til at stå en månede :)

Men tror godt jeg kan finde en lille lampe og smide på hvis det er nok? Havde bare troet jeg skulle op i en af de store lamper

Det er svært at give et helt konkret svar på. Men jeg kan fortælle, st i mit gamle setup, der kom masser af kalkalger i skummeren, selvom den stod i et skab, og der kun kom daglys ind gennem en smal stribe.

Muligvis er kalkalger lige så forskellige som andre alger, nogle klarer sig bedre under dårlige lysforhold end andre


buddig93
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 123
Tilmeldt: man 1. feb 2016 22:42
8
Postnummer: 2770 Kastrup
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Amager

Re: Kalkalger og lys

Indlæg af buddig93 »

Okay, så tror jeg bare jeg tager chancen, kan måske være hvis man forhøjer ca en lille smule de kommer hurtigere :)


Bare svømme
Bare svømme
Bare svømme
mathias6200
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 286
Tilmeldt: lør 23. maj 2015 19:38
8
Postnummer: 6400 Sønderborg
Saltvand siden?: 2014
Kontakt:

Re: Kalkalger og lys

Indlæg af mathias6200 »

Har også lige et lille spørgsmål til det med kalkrødalger.
Jeg ved at jeg indenfor måske 1-2 år skal have en større balje . Kan jeg starte en plastikbalje med glasplade på og cirkulation i og bare lade stenen stå og få bakterier på sig og kalkrødalger?
Ved godt det kræver lidt føde til bakterierne, men behøver der være andet, som lys og 26 grade. Eller kan det også fungere uden varme og andet end dagslys?


Innovative Marine 20 fusion

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=85817" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Dekoration"