"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Baggrund, Sort, Hvid, Blå eller andet ?

Forum til snak om dekoration af akvariet, levende sten, døde sten, opstillinger, baggrunde.
Besvar
Brugeravatar
Holst
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 938
Tilmeldt: man 28. jan 2008 10:11
16
Postnummer: 6800 Varde
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Varde

Baggrund, Sort, Hvid, Blå eller andet ?

Indlæg af Holst »

Hej SF.

Jeg har et Red Sea Reefer 425XL og jeg står her i uge 27 at skulle lave et Rescape og lader mig inspirere af hvad jeg ser rundt omkring.
Jeg har tidligere haft et andet akvarie med blå baggrund og var egentlig super tilfreds med den sorte baggrund som Reefer har. Men nu er jeg i tvivl efterhånden. Jeg har nogle mørkeblå koraller som jeg syntes forsvinder lidt i den sorte baggrund. Kan selvfølgelig vælge at sætte den fremme i akvariet og nogle andre med mere farve bagerst, men hvad har folk selv gjort af tanker og især erfaringer ?

Pft.
Holst


Tænk hvis alle danske søer var af øl, tænk hvis alle danske søer var af øl. Så vil jeg ligge nede på bunden og få bajer smag i munden, tænk hvis alle danske søer var af øl.
Capoth
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 194
Tilmeldt: fre 26. jul 2019 10:20
4
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 2009

Re: Baggrund, Sort, Hvid, Blå eller andet ?

Indlæg af Capoth »

Holst skrev:Hej SF.

Jeg har et Red Sea Reefer 425XL og jeg står her i uge 27 at skulle lave et Rescape og lader mig inspirere af hvad jeg ser rundt omkring.
Jeg har tidligere haft et andet akvarie med blå baggrund og var egentlig super tilfreds med den sorte baggrund som Reefer har. Men nu er jeg i tvivl efterhånden. Jeg har nogle mørkeblå koraller som jeg syntes forsvinder lidt i den sorte baggrund. Kan selvfølgelig vælge at sætte den fremme i akvariet og nogle andre med mere farve bagerst, men hvad har folk selv gjort af tanker og især erfaringer ?

Pft.
Holst
Da jeg i sin tid byggede akvarie, bl.a. et stort krydsfiner, med glasfiber, brugte jeg altid den lyseblå .

Jeg må indrømme jeg personligt syntes den sorte er den pæneste og kan lide den kontrast den giver til korallerne og fisk, selvom det skal holdes for ikke at bliver dækket af kalkalger


Seniorreefer
Brugeravatar
ViggoN
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 524
Tilmeldt: tors 15. jan 2015 22:23
9
Postnummer: 2630 Taastrup
Saltvand siden?: 2014

Re: Baggrund, Sort, Hvid, Blå eller andet ?

Indlæg af ViggoN »

Har selv haft sort, men nøj hvidt kunne være fedt men må svært at holde flot, hvad med en grå med glimmer i hvis det kunne lade sige gøre så det gav noget spil når lyset var tændt?


madsjeppe01
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 215
Tilmeldt: fre 17. aug 2018 20:00
5
Postnummer: 4760 Vordingborg
Saltvand siden?: 2009

Re: Baggrund, Sort, Hvid, Blå eller andet ?

Indlæg af madsjeppe01 »

Har prøvet alle nævnte farver, og den hvide er altså min favorit. Den skal holdes fri fra alger, men i et velinkørt akvarie er det begrænset hvad der sætter sig.

Og et lille plus. Hvid reflektere bedre end sort, så derfor hjælper den hvide flade lyset med at nå til bunden. Og ja, der er forskel på par målingerne imellem sort og hvid baggrund. Hertil, smitter det blå lys også af på baggrunden så den får et lille hint af blå. Det ser bare lækkert ud.


Besvar

Tilbage til "Dekoration"