"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Johans red sea max 130d. UPDATE 3/6

Forum katagori for Red Sea Max akvarie serien.
mchr
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 519
Tilmeldt: tirs 13. dec 2011 11:54
12
Postnummer: 8240 Risskov
Saltvand siden?: 2012

Re: Johans red sea max 130d UPDATE m. BILLEDER

Indlæg af mchr »

Jones skrev:UPDATE:

Egentlig havde jeg ikke tænkt mig at bruge flere penge på mit Red Sea Max 130d, da jeg opgraderer hen mod sommeren. Men da jeg har solgt min skummer samt lidt gamle akvarieting, jeg havde i kælderen er der pludselig lidt penge til forbedringer.

En Red Sea Berlin Airlift 90 + Eheim 400 luftpumpe er derfor bestilt.
Ligeledes er mit LED lysprojekt tilbage på tegnebrættet. Har læst Stefans tråd under DIY og overvejer samme pakke. Ellers har jeg tænkt på RapidLED og diy-aqualight.dk hvor man kan få et sæt for 1750,-

Jeg købte i går en lille damsel (svensker) som indtil videre hygger sig i akvariet. Dog er den ikke vild med noget af mit foder. Den smager på det hele men spytter det straks ud. Flage, pellets og noritang. Jeg er løbet tør for frost men henter noget i morgen.

Har I også oplevet at denne type fisk ikke vil tage foder? Alle siger jo at de er så nemme, og de to Cyanea jeg engang havde spiste alt.
min ville ikke tage mit foder til at starte med, jeg gav den frostfoder et par gange for at sikre den var i ok stand, og så fik den lov at sulte indtil den ville spise det almindelige foder, hvis den blev for underernæret fik den en gang frostfoder igen, rinse, repeat :)
Jesper Thomsen
Pudsereje
Pudsereje
Reactions:
Indlæg: 19
Tilmeldt: tirs 5. mar 2013 21:54
11
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2013

Re: Johans red sea max 130d UPDATE m. BILLEDER

Indlæg af Jesper Thomsen »

Gad vide om man kunne bygge denne ind i låget?

http://www.ultra-led.dk/silent-storm/si ... 400mm.html
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Johans red sea max 130d UPDATE m. BILLEDER

Indlæg af Jones »

UPDATE:

Lyset fra DIY aqualight er nok et af de bedste køb jeg længe har gjort og korallerne trives fortsat under det. Den eneste koral, der ikke vokser er min stylophora milka. Jeg har forsøgt at placere den højt og sørge for, at den får cirkulation men den har ingen vækstspidser som de andre.

Af levende er der:

2 alm klovne
1 palet
1 mandarin

1 danebrogsreje
2 turbosnegle
1 blåbenet eremit
Mandarinen blev tilvænnet frostfoder ved at bo i en plastbøtte gennem en længere periode. Den blev kun tilbudt frost og flagefoder og dette accepterede den så. Jeg tror at hemmeligheden er, at mandariner af natur konstant svømmer omkring og napper i alting under deres jagt efter føde. Ved at sørge for at der konstant var føde på bunden af plastbøtten pillede mandarinen så i dette. I starten røg det meste ud igen, men til sidst begyndte den at synke maden. Efter 3 uger hvor jeg hver dag så den spise, blev den så lukket ud i akvariet. Jeg ser den ikke komme og spise når jeg fodrer men jeg tror at den finder lidt frostfoder mellem stenene når pumperne er slukkede under fodringen.
Vedhæftede filer
IMG_1041.JPG
IMG_1037.JPG
IMG_1032.JPG
IMG_1029.JPG
o_O
Brugeravatar
KasperT
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1380
Tilmeldt: ons 17. okt 2012 16:53
11
Postnummer: 8660 Skanderborg
Saltvand siden?: 2012

Re: Johans red sea max 130d UPDATE m. BILLEDER

Indlæg af KasperT »

Det ser godt ud med lidt flere farver :-)

Er det en lille anemone eller en duncan du har til at stå ude til højre bag hammerkorallen?
/Kasper

Website: Reef App
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Johans red sea max 130d UPDATE m. BILLEDER

Indlæg af Jones »

Det er en lille Duncan med to store og tre små hoveder. Jeg har en lyserød bubbletip øverst på stensætningen men den fik jeg ikke med på billedet da den sidder om mod bagsiden. Forslag til tilføjelser, som ikke er for dyre?
o_O
Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3285
Tilmeldt: ons 26. dec 2007 18:35
16
Postnummer: 8560 Kolind
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Kolind

Re: Johans red sea max 130d UPDATE m. BILLEDER

Indlæg af PederP »

Hej.

Det ser godtnok både flot og velkørende ud :)
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Johans red sea max 130d UPDATE m. BILLEDER

Indlæg af Jones »

Tak. Det er rart med lidt medvind efter at have kæmpet med døde fisk, alger, planarier osv. Jeg drømmer stadig om en musling men venter fortsat til der dukker en op til studie pris. Og indtil da vil jeg se om det kan lade Sig gøre at bytte lidt fragmenter med folk her på forum.
o_O
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Johans red sea max 130d UPDATE m. BILLEDER

Indlæg af Jones »

Akvariet som det står i dag


Akvarie: Red Sea Max 130D (købt brugt her på forum)

Lys: Dimmable Nano LED kit fra DIY-Aqualight.

Blæser 1 stk 8x8 cm silent blæser fra DIY-aqualight. Den er helt stille og gør jobbet perfekt. Jeg påtænker at lave noget spartelarbejde for at integrere blæseren i låget.

Cirkulation: Hydor Coralia et eller andet

Retur: 1 stk eheim pumpe + 1 stk original Red Sea Max returpumpe

Skummer: Red Sea Berlin Airlift 90 + Eheim 400 luftpumpe

Varmelegeme: Jäger et eller andet
Vedhæftede filer
IMG_1045.JPG
IMG_0948.JPG
IMG_0918.JPG
IMG_1047.JPG
IMG_0739.JPG
IMG_1042.JPG
o_O
BoPedersen
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 80
Tilmeldt: ons 8. maj 2013 16:29
10
Postnummer: 8883 Gjern
Saltvand siden?: 1998

Re: Johans red sea max 130d. UPDATE 3/6

Indlæg af BoPedersen »

Hej Johan!

Super fedt akvarium. Har selv et som snart er ovre opstartsfasen. Jeg har i den nærmeste fremtid tænkt mig at installere LED fremfor de T5 som er standard, og ligesom dig har jeg tænkt mig at købe et kit.

Er det tilfældigvis dette kit du har brugt? http://www.aquastyleonline.com/products ... e-Kit.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Hvis det er, hvilke farver har du så valgt?

Mvh Bo
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Johans red sea max 130d. UPDATE 3/6

Indlæg af Jones »

Jeg købte ved diy-aqualight.dk og det er derfor ikke helt det samme. Men det minder meget om det. Du går nok ikke galt i byen med det sæt du der har fundet :) jeg tjekker lige mine farver senere
o_O
Brugeravatar
jonas _sandager
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1505
Tilmeldt: lør 27. okt 2012 15:09
11
Postnummer: 8260 Viby Jylland
Saltvand siden?: 2013

Re: Johans red sea max 130d. UPDATE 3/6

Indlæg af jonas _sandager »

Jones skrev:Jeg købte ved diy-aqualight.dk og det er derfor ikke helt det samme. Men det minder meget om det. Du går nok ikke galt i byen med det sæt du der har fundet :) jeg tjekker lige mine farver senere
Ret mig endelig hvis jeg tager fejl, men det sæt du har brugt er med 24 dioder, ikke? Det der linkes til har kun 14. Desuden er det Bridgelux LEDs, der ikke er helt så kraftige som Cree-dioderne.
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Johans red sea max 130d. UPDATE 3/6

Indlæg af Jones »

Jo du har ret Jonas. Min fejl
o_O
Brugeravatar
jonas _sandager
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1505
Tilmeldt: lør 27. okt 2012 15:09
11
Postnummer: 8260 Viby Jylland
Saltvand siden?: 2013

Re: Johans red sea max 130d. UPDATE 3/6

Indlæg af jonas _sandager »

Jones skrev:Jo du har ret Jonas. Min fejl
Ja, det var jo ikke for at pointere at du tog fejl. Mere bare så Bo ikke endte ud med for lidt lys på grund af en hurtig misforståelse :)

Fedt akvarie, i øvrigt.
Og godt at det ser ud til at mandarinen finder sig til rette. Det er sgu en fin fisk :f2:
BoPedersen
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 80
Tilmeldt: ons 8. maj 2013 16:29
10
Postnummer: 8883 Gjern
Saltvand siden?: 1998

Re: Johans red sea max 130d. UPDATE 3/6

Indlæg af BoPedersen »

Jeg vil blande mig og sige tak til jer begge :beer:
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Johans red sea max 130d. UPDATE 3/6

Indlæg af Jones »

Ja man skulle nødig ende med at mangle lys. Jeg kan klart anbefale DIY-aqualight.dk da han var rigtig flink til at hjælpe med de problemer jeg løb ind i da jeg skulle samle lyset. Super service og så var prisen egentlig ganske fornuftig.

Mht mandarinen er jeg lykkelig for at jeg ikke lyttede til alle folk og dødsdømte projektet på forhånd. Jeg ved at mange mandariner dør i akvarier rundt om i landet, men jeg har besluttet at den lille fyr skal have de bedst mulige forhold. Dette betyder også at jeg dagligt holder øje med om han taber sig. Hvis det pludselig er tilfældet vil han blive indfanget og fedet op på ny i plastikkassen hvor han så vil få føde nok. Skulle jeg løbe ind i gentagende problemer med vægttab vil mandarinen få sit eget nanoakvarie med en STOR skummer. Så kan jeg fodre den ligeså tosset jeg vil :) Alternativt kan jeg måske sætte endnu en Red Sea Berlin Airlift 90 skummer i akvariet. Min Eheim 400 har jo to udgange og pt bruges kun den ene da der kun er én skummer. Derved vil jeg vel kunne fodre lidt mere?
o_O
Besvar

Tilbage til "Red Sea Max"