"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Hvad er gennemsnitstemperaturen i akvariet?

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
chuckcrowley
Copepod
Copepod
Reactions:
Indlæg: 1
Tilmeldt: tors 14. jul 2022 03:44
1
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Hvad er gennemsnitstemperaturen i akvariet?

Indlæg af chuckcrowley »

Collection Today: What Is The Most Comfortable Mattress Topper For The Elderly

Elderly people often have many problems with bones, joints and sleep such as shoulder pain, joint pain, restless sleep, making sleep quality significantly reduced.

However, the most recent ten best reviews indicate that there are several important factors that help to choose a better mattress topper for the elderly. Let's find out in today's post!

First of all, some of the main causes of sleep problems in the elderly include:
  • Chronic insomnia: the older you get, the more pronounced the symptoms of insomnia. It harder for older people to sleep than younger generations.
  • Muscle aches and joint pain: Similar to insomnia, the signs of muscle fatigue appear denser in old age. It is caused by nutritional deficiencies and calcium
  • Common diseases such as diabetes, high/low blood pressure: these diseases more or less leave permanent uncomfortable feelings that make it difficult for the elderly to fully enjoy their sleep.
Billede

To find the best products on mattress topper for the elderly, keep the following points in mind:
  • Mattress material: the best review guide says that the mattress topper material greatly affects sleep. We can consider latex - soft material, sufficient hardness, good heat dissipation; memory foam topper mattress - lightweight material, reducing pressure on joints while sleeping and foam topper mattress - cheap price, support heat dissipation and reduces pressure on the spine quite well.
  • Pay attention to the force’s distribution when lying down (the way mattress reduces pressure on joints): some types of mattress topper can support and support the curves of the body, thereby reducing pressure on bones and joints and helping you sleep better
  • Mattress firmness: On websites like eBay, TheKingLive or Amazon - Amazon review section - it is mentioned that, when buying a mattress topper that is too hard and lacks flexibility, the person lying down will feel more back pain and fatigue if used for a long time. A mattress that is too soft is also not good, it will easily sink, flatten and therefore not make sleep comfortable.
  • The temperature of the mattress. Jennifer Rodriquez - an expert at TheKingLive pointed out that a too hot/too cool topper mattress will make the elderly uncomfortable to sleep. Choose toppers with a balanced temperature to ensure the best quality of sleep.
Some great mattress topper suggestions for the elderly:

In the best amazon product reviews with Guadalupe Sullivan and through user feedback, I have listed several types of mattress topper specifically for the elderly.
  • Viscosoft 4-Inch Active Cooling Memory Foam Mattress Topper King: this is the top-rated topper for the elderly with a mechanism that hugs everybody movement. 4inch thickness helps users feel smooth, comfortable and this type also has a cooling mechanism for more complete sleep.
  • Molecule Triple-Zone Mattress Topper: a mechanism to reduce pressure on joints and balance body temperature cơ
  • Cardinal & Crest Cloud Mattress Topper Queen: a variety of sizes, suitable for many different body shapes. Solid structure, not easy to flatten or break. The mechanism of heat balance and can reduce the pressure load on the spine.
Billede

From the above best product reviews, hopefully, you will choose to buy a mattress topper that suits the needs of grandparents and parents, and don't forget to visit 4150 Portillo Rd #29, Spring Hill, FL 34608, United States - https://www.openstreetmap.org/node/8692084643 for detailed advice.
Senest rettet af chuckcrowley tors 4. jan 2024 07:38, rettet i alt 4 gange.


Mortenbruun
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 196
Tilmeldt: fre 3. jan 2014 16:52
10
Postnummer: 3480 Fredensborg
Saltvand siden?: 2013

Re: Hvad er gennemsnitstemperaturen i akvariet?

Indlæg af Mortenbruun »

Min temperatur ligger på 25 - 26 grader


Brugeravatar
Holst
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 938
Tilmeldt: man 28. jan 2008 10:11
16
Postnummer: 6800 Varde
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Varde

Re: Hvad er gennemsnitstemperaturen i akvariet?

Indlæg af Holst »

kommet helt an på sæsonen.
Når det er køligt ligger min på 23,5 ca og om sommeren oppe på 27-28 grader.. Lige nu dog kun 25 ca.
Har sat mit varmelegeme til at sigte efter 23°C, men det tænder sjældent..


Tænk hvis alle danske søer var af øl, tænk hvis alle danske søer var af øl. Så vil jeg ligge nede på bunden og få bajer smag i munden, tænk hvis alle danske søer var af øl.
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Hvad er gennemsnitstemperaturen i akvariet?

Indlæg af crazy seahorse »

Hvis man har varme og køler på, så burde cirkulationen vel sørge for, at temperaturen ligger ret stabilt. Omrøringen vil sende vandet rundt i akvariet.
Så kan der være et issue med sumpen. Men igen, det burde udlignes af det førnævnte. Bare en tanke.

Har man ikke køler på, så kan det stige lidt i sommervarmen. Den øgede fordampning burde dog hjælpe lidt på det.
Jeg har ikke selv køler på, men da det står i kælderen, som er uopvarmet, så har jeg kun oplevet en stigning på 1,5 grad på de rigtig varme dage.
Det havde en køler fanget tror jeg, men jeg er for nærig til at have sådan en på.


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Hvad er gennemsnitstemperaturen i akvariet?

Indlæg af Carsten »

Synes også lige at mængden af vand bør nævnes. Få liter opvarmes langt hurtigere end et par tusinde liter.
Så der går meget længere tid før end det bliver kritisk, med et stort akvarie end med et man kan tage under armen


Brugeravatar
ViggoN
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 524
Tilmeldt: tors 15. jan 2015 22:23
9
Postnummer: 2630 Taastrup
Saltvand siden?: 2014

Re: Hvad er gennemsnitstemperaturen i akvariet?

Indlæg af ViggoN »

Min ligger mellem25-26 siden opstart men står også i et rum som holder samme temp hele året.


Alex_Ben
Pudsereje
Pudsereje
Reactions:
Indlæg: 19
Tilmeldt: fre 31. jul 2020 10:31
3
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2018

Re: Hvad er gennemsnitstemperaturen i akvariet?

Indlæg af Alex_Ben »

Der er jo lidt snak om hvad er den "korrekt" temperatur og hvad der anses som godt eller dårligt. Hvis man kigger tilbage i 90erne i Amerika var det ikke unormalt at køre de 28 grader i et saltvandsakvarie med koraller. Du undgår også en masse problemer i akvariet, dog skaber det goså andre pga de øget biologiske cyckluser, som arbejder hurtiger ved varmer temperatur. Nu om dage kører Amerikanerne generalt køliger vand på de 24-25 grader. Det har også sine fordele og ulemper.

Generalt i verdens koralreve kan du har mange forskellige temperatur, det kommer an på hvilke rev du kigger på og hvor på revet som et ekstremt eksemple så jeg koral kolonier i 18 graders vand omkring Rottnest Island i Australien. Nogen koraller trives jo rigtigt godt i høje 28 graders temperatur. Det er koraller, som Acropora tenius, Acropora millepora og diverse Acropora cervicornis. Disse finder du ofte i toppen af revet og i de lave lagoons bag the reef crest. I disse områder kan vandet snildt være de 28-29 grader. Andre koraller finder du nok på dyber vand ned af the reef slope. Det vil være koraller, som Leptoseris, Echinophyillia, Acropora humilis og Acropora lokani blandt andet. Disse koraller vil nok gerne hav køliger temperatur på de 24-26 grader. I den sidste enden betyder det ikke det store men hvis du har store udsving dagligt (+- 2/3 grader) så kan det blive et problem. Ved de højere temperatur risiker du også at vandet er omkring de 30 grader i en længer periode og det vil dræbe korallerne.


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Hvad er gennemsnitstemperaturen i akvariet?

Indlæg af Carsten »

En lavere temperatur har også den fordel, at om sommeren er der større span op til hvor det bliver kritisk.


Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"