"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Køb af koraller - hvordan gør i?

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Husfarvet
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
Indlæg: 27
Tilmeldt: lør 16. apr 2022 14:58
2
Postnummer: 7700 Thisted
Saltvand siden?: 2020

Køb af koraller - hvordan gør i?

Indlæg af Husfarvet »

Hejsa derude. Har endelig fået mit nye akvarie oppe at køre så ville lige høre hvor i køber f.eks en anemone eller sps/lps koraller?

Hilsen Thomas.
Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2064
Tilmeldt: man 27. aug 2007 21:47
16
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 1988
Geografisk sted: Kolding

Re: Køb af koraller - hvordan gør i?

Indlæg af nbd »

Det sikreste er at købe fragmenter hos dygtige private her på forum. Så slipper du for uønskede gæster såsom glasroser.

Hvis du kommer forbi Kolding kan du få en håndfuld blødkoraller.
Capoth
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 194
Tilmeldt: fre 26. jul 2019 10:20
4
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 2009

Re: Køb af koraller - hvordan gør i?

Indlæg af Capoth »

Husfarvet skrev:Hejsa derude. Har endelig fået mit nye akvarie oppe at køre så ville lige høre hvor i køber f.eks en anemone eller sps/lps koraller?

Hilsen Thomas.
Køb hos Decocean som også sender og Sonny i Ålborg, hvis du vil have lidt billigt at begynde op med.

Ang. Glasroser. Uanset hvad du gør, kan du ikke undgå de kommer i dit akvarie, selv dygtige akvarister levere både glasroser, boble alger osv, Selv med inspektion og dip :h .

Gælder bare at holde dem nede, hvis du er uheldig
Seniorreefer
Husfarvet
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
Indlæg: 27
Tilmeldt: lør 16. apr 2022 14:58
2
Postnummer: 7700 Thisted
Saltvand siden?: 2020

Re: Køb af koraller - hvordan gør i?

Indlæg af Husfarvet »

Tak for din besked. Angående Decocean, ser det ikke ud til at der er nogle koraller til salg, eller kigger jeg det forkerte sted?
Capoth
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 194
Tilmeldt: fre 26. jul 2019 10:20
4
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 2009

Re: Køb af koraller - hvordan gør i?

Indlæg af Capoth »

Husfarvet skrev:Tak for din besked. Angående Decocean, ser det ikke ud til at der er nogle koraller til salg, eller kigger jeg det forkerte sted?

Jeg plejer at ringe til ham og høre. Hans levende salg er åbenbart ikke kommet op på hans nye side endnu
Seniorreefer
bmvw
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 705
Tilmeldt: ons 9. feb 2005 16:45
19
Postnummer: 9220 Aalborg Øst
Saltvand siden?: 1990
Geografisk sted: 9220, Aalborg Ø

Re: Køb af koraller - hvordan gør i?

Indlæg af bmvw »

Hej Thomas.

Du er velkommen til at skrive til mig på 42444823
så skal jeg sende en masse billeder til dig med det
du søger.

Mvh Sonny
Endelig med vand i stuen.... igen... igen. Og snart igen... Og så lige en gang til...
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3785
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Køb af koraller - hvordan gør i?

Indlæg af crazy seahorse »

Capoth skrev:
Husfarvet skrev:Tak for din besked. Angående Decocean, ser det ikke ud til at der er nogle koraller til salg, eller kigger jeg det forkerte sted?

Jeg plejer at ringe til ham og høre. Hans levende salg er åbenbart ikke kommet op på hans nye side endnu
Jeg tror at det er lidt mere kompliceret, at køre både online salg og salg fra butik.
Husker da Thomas Friis havde butikken i Bagsværd. Her havde han et separat set up til online salget og så koraløen til salget i butikken. Ellers kunne han ikke holde styr på, at nogle købte koraller der allerede var købt online og omvendt.
Jeg ved ikke hvordan de gør i de tyske webshops, men jeg tror godt at man kan komme og handle. Men de er vist helst fri for det. Måske handler man online, mens man er i butikken. Det kunne jo godt lade sig gøre.

I øvrigt synes jeg at det er en god ide at handle privat. Der er jo masser af overskud hos mange. Det drøjer også lidt på importen af koraller fra aus mv.
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Capoth
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 194
Tilmeldt: fre 26. jul 2019 10:20
4
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 2009

Re: Køb af koraller - hvordan gør i?

Indlæg af Capoth »

crazy seahorse skrev:
Capoth skrev:
Husfarvet skrev:Tak for din besked. Angående Decocean, ser det ikke ud til at der er nogle koraller til salg, eller kigger jeg det forkerte sted?

Jeg plejer at ringe til ham og høre. Hans levende salg er åbenbart ikke kommet op på hans nye side endnu
Jeg tror at det er lidt mere kompliceret, at køre både online salg og salg fra butik.
Husker da Thomas Friis havde butikken i Bagsværd. Her havde han et separat set up til online salget og så koraløen til salget i butikken. Ellers kunne han ikke holde styr på, at nogle købte koraller der allerede var købt online og omvendt.
Jeg ved ikke hvordan de gør i de tyske webshops, men jeg tror godt at man kan komme og handle. Men de er vist helst fri for det. Måske handler man online, mens man er i butikken. Det kunne jo godt lade sig gøre.

I øvrigt synes jeg at det er en god ide at handle privat. Der er jo masser af overskud hos mange. Det drøjer også lidt på importen af koraller fra aus mv.


Erik, Tror jeg bestemt du har ret i.

Der findes gode metoder til håndtere det, især idag hvor alt er lagt ind i computersystemer, og lagerstyring

Nummerering og koral Id. Et stort arbejde at få etableret, men betaler sig på sigt, især hvis du vil sælge mere end kun lokalt. Fremtiden er webshops med afsendelse, ellers tror jeg personligt ikke, man som special forretning kan overleve.

Ang. Privat holder jeg bestemt med dig. Alt salg,bytte,foræring mellem private er virkelig godt, især vi støtter overlevelse af arter og bestemt bedre end at smide dem i skaraldespanden, samt vi kan få flere ind i vores hobby, uden folk skal forbi banken :wink:
Så vi skal bare se at få de priser ned fra private, som jeg ser er endelig ved at ske, så flere joiner vores hobby, som så kan støtte forretningerne

Edit. Jeg vil også nævne de få forhandler som er tilbage i Danmark, efter min personlige mening, laver kæmpe fejl, på sociale medier. Især det at ligge forsendelser op uden priser på. Masser af flotte billeder af fisk og koraller, men ingen priser. Hvad hjælper det, hvis man har 2 timers kørsel til forhandleren, når en evt. tysk webshop har lignede koral, med flot billede og pris, samt levering til adressen
Seniorreefer
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3785
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Køb af koraller - hvordan gør i?

Indlæg af crazy seahorse »

Capoth skrev:
crazy seahorse skrev:
Edit. Jeg vil også nævne de få forhandler som er tilbage i Danmark, efter min personlige mening, laver kæmpe fejl, på sociale medier. Især det at ligge forsendelser op uden priser på. Masser af flotte billeder af fisk og koraller, men ingen priser. Hvad hjælper det, hvis man har 2 timers kørsel til forhandleren, når en evt. tysk webshop har lignede koral, med flot billede og pris, samt levering til adressen
Enig, men det udstiller netop de sociale mediers ulemper. Du må jo ikke sælge levende dyr, herunder åbenbart også koraller. Så de kan ikke lægge priser ind, uden det fremstår som lavet med salgs øjemed. Dog har det undret mig, at nogle tilsyneladende godt kan komme afsted med det.
Når vi taler planter, som jo også er levende - her findes der salgssites og det gribes der tilsyneladende ikke ind over for. Det er lidt underligt.

Men det giver jo vores forum et kæmpe forspring, for her må der gerne sælges. Så skal vi bare have gjort det lidt nemmere at lægge billeder ind.

Edit: Du har jo selv spurgt ind til TF Aquas side på fb. Den har været suspenderet i en længere periode. Om den er på nu ved jeg ikke og der kan også være andre årsager. Men man kunne godt forestille sig, at det kunne have med salg af levende at gøre.
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3724
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Køb af koraller - hvordan gør i?

Indlæg af charlie saltvand »

Erik + Carpoth.... FB vil ikke accepterer salg af levende DYR fra deres platform, de kategoriserer så heldigvis ikke (endnu) koraller, som levende DYR. (tosser)....
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"