"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

aktivt kul

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Jerslev
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1471
Tilmeldt: man 10. okt 2005 06:52
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 6950

aktivt kul

Indlæg af Jerslev »

Hvor køber man det henne?
Jeg plejer at bruge Aquafair men vil helst købe dansk
450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
Jerslev
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1471
Tilmeldt: man 10. okt 2005 06:52
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 6950

Re: aktivt kul

Indlæg af Jerslev »

Okay ingen svar.
Hvorledes med Carsten og Decocean. Han har mange varer out of Stock og svarer ikke på henvendelser.
Har forespurgt om han kan skaffe en Vortech mp 40, da den er udsolgt.
450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
Brugeravatar
Holst
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 937
Tilmeldt: man 28. jan 2008 10:11
16
Postnummer: 6800 Varde
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Varde

Re: aktivt kul

Indlæg af Holst »

Evt. tag fat i Akvariegrej.dk - Jeg har kun gode erfaringer med denne, men i øvrigt også de andre.
Jeg selv har en pakke rox 0.8 på lager hvis der skulle ske noget, men bruger ikke aktiv kul til dagligt.
Tænk hvis alle danske søer var af øl, tænk hvis alle danske søer var af øl. Så vil jeg ligge nede på bunden og få bajer smag i munden, tænk hvis alle danske søer var af øl.
Capoth
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 194
Tilmeldt: fre 26. jul 2019 10:20
4
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 2009

Re: aktivt kul

Indlæg af Capoth »

Jerslev skrev:Okay ingen svar.
Hvorledes med Carsten og Decocean. Han har mange varer out of Stock og svarer ikke på henvendelser.
Har forespurgt om han kan skaffe en Vortech mp 40, da den er udsolgt.
Jeg tror du mener Oceanreef ikke svarer eller har på lager, især lager har jeg erfaring med, mere eller mindre er altid out of Stock, af en eller anden årsag

Ring til Decocean, og jeg er sikker på han tager røret. Jeg har brugt ham i årevis efterhånden.

Vedr. Ecotech har jeg selv taget kontakt til importør.

Utrolig meget er svært at få til Europa, da efterspørgende varer ofte ikke kan sendes grundet chip mangel som over hele verden.

Edit. Glemte at sige der skulle komme container til Europa omkring 1/6 , så måske er vi heldige, da de ikke altid ved hvad der er i dem :wink:
Senest rettet af Capoth ons 11. maj 2022 08:32, rettet i alt 2 gange.
Seniorreefer
Capoth
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 194
Tilmeldt: fre 26. jul 2019 10:20
4
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 2009

Re: aktivt kul

Indlæg af Capoth »

Jerslev skrev:Hvor køber man det henne?
Jeg plejer at bruge Aquafair men vil helst købe dansk
Ellers er der https://www.avifauna.dk" onclick="window.open(this.href);return false; Han har fauna marin aktiv kul, som i min optik er det bedste.
Seniorreefer
Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2064
Tilmeldt: man 27. aug 2007 21:47
16
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 1988
Geografisk sted: Kolding

Re: aktivt kul

Indlæg af nbd »

Prøv Tropeland
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3790
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: aktivt kul

Indlæg af crazy seahorse »

Capoth skrev:.
Jeg tror du mener Oceanreef ikke svarer eller har på lager, især lager har jeg erfaring med, mere eller mindre er altid out of Stock, af en eller anden årsag

Ring til Decocean, og jeg er sikker på han tager røret. Jeg har brugt ham i årevis efterhånden.

Vedr. Ecotech har jeg selv taget kontakt til importør.

Utrolig meget er svært at få til Europa, da efterspørgende varer ofte ikke kan sendes grundet chip mangel som over hele verden.

Edit. Glemte at sige der skulle komme container til Europa omkring 1/6 , så måske er vi heldige, da de ikke altid ved hvad der er i dem :wink:
@Capoth Jeg har også prøvet at tage kontakt til den Europæiske importør af Ecotech, Carib sea og Apogee. Det er Coral Sands og han kan være meget tung at danse med.
Da jeg skulle have min Apogee par måler, måtte vi til sidst skrive til Apogee i US direkte og spørge, Hvad skal vi gøre for at købe sådan en fætter? De svarede, "hvis du ikke har hørt noget inden for få dage, så vend lige tilbage" Så kom der svar fra Coral Sands og jeg fik min Apogee.
Ecotech har før skulle gå igennem Oceanreef, da det var dem der forhandlede Ecotech i DK. Nu er det så åbenbart Decocean der er forhandleren igen, hvis man vil handle i DK.

Jeg har ikke selv haft brug for aktivt kul og har derfor en del prøvepakker fra Red Sea stående på lager. Der fulgte på et tidspunkt sådan en pakke med, hver gang man købte en spand salt. Så RS har også aktivt kul. Om der er nogen der forhandler det her hjemme ved jeg ikke, men mon ikke.
De fleste forhandlere er glade for Aqua Forrest og jeg gætter på, at de også har aktivt kul. Det burde forhandlerne, enten have eller kunne skaffe.
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"