"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Erfaringer med Nyos Opus, Red Sea Reefer eller Waterbox?

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
Mathias_C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2675
Tilmeldt: tors 27. apr 2006 16:05
17
Postnummer: 9330 Dronninglund
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Nordjylland

Erfaringer med Nyos Opus, Red Sea Reefer eller Waterbox?

Indlæg af Mathias_C »

Hej alle,

Jeg søger nogle som har gjort sig nogle erfaringer eller måske blot tanker omkring disse "akvariesystemer".

Jeg overvejer kraftigt om jeg skal kaste pengene efter Nyos Opus 300 G2, men synes ikke at jeg har kunne researche mig frem til nogle erfaringer med et af disse.
Red Sea virker til at have overtaget i DK (giver også god mening ud fra historik og forhandlernetværk), og jeg var egentlig også så langt at jeg så godt som havde taget beslutningen om et reefer 350, indtil at jeg stødte på Gino's probler med fugen og efterfølgende "kundeservice" hvorfor jeg nu ikke længere er så sikker i min sag...

Kan læse mig frem til at Waterbox nu også forhandles i DK men først fra 2021, hvorfor der heller ikke virker til at være så mange der har gjort sig erfaringer hermed..

:f2: :f3:
MVH
Mathias
STATUS:
300 l waterbox opstartet primo 2022 - mixed reef
Brugeravatar
Kasper j.
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1518
Tilmeldt: man 9. jun 2008 10:16
15
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2007

Re: Erfaringer med Nyos Opus, Red Sea Reefer eller Waterbox?

Indlæg af Kasper j. »

Nu kender jeg ikke priserne, men du kunne også overveje at købe et flot møbel og lampeskjuler igennem aquarien gies og så bestille et akvarium og sump igennem Bima. Jeg tænker at du på den måde får et noget flottere akvarium og langt bedre kvalitet.
mhansen1010
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 65
Tilmeldt: lør 2. maj 2020 05:45
3
Postnummer: 9460 Brovst
Saltvand siden?: 2017

Re: Erfaringer med Nyos Opus, Red Sea Reefer eller Waterbox?

Indlæg af mhansen1010 »

Kan ikke lige finde noget på det aquarien gies? Har du et link. Leder selv efter noget lidt større
Gunde1970
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 196
Tilmeldt: søn 17. jan 2010 19:51
14
Postnummer: 7500 Holstebro
Saltvand siden?: 2010

Re: Erfaringer med Nyos Opus, Red Sea Reefer eller Waterbox?

Indlæg af Gunde1970 »

https://www.aquariengeis.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
bmvw
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 705
Tilmeldt: ons 9. feb 2005 16:45
19
Postnummer: 9220 Aalborg Øst
Saltvand siden?: 1990
Geografisk sted: 9220, Aalborg Ø

Re: Erfaringer med Nyos Opus, Red Sea Reefer eller Waterbox?

Indlæg af bmvw »

Jeg er helt klart med på Bima vognen.
Syntes det er så fedt at designe og skræddersy baljen så den passer perfekt til det behov man har.
Og kvaliteten fra Bima kan man bare ikke sætte en finger på, jeg har pt 5 baljer fra ham kørende.
Endelig med vand i stuen.... igen... igen. Og snart igen... Og så lige en gang til...
mhansen1010
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 65
Tilmeldt: lør 2. maj 2020 05:45
3
Postnummer: 9460 Brovst
Saltvand siden?: 2017

Re: Erfaringer med Nyos Opus, Red Sea Reefer eller Waterbox?

Indlæg af mhansen1010 »

Hvad gør du så med skab osv? Det er jo noget af det skønne ved en red sea fx at man får en nem løsning
Brugeravatar
Kasper j.
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1518
Tilmeldt: man 9. jun 2008 10:16
15
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2007

Re: Erfaringer med Nyos Opus, Red Sea Reefer eller Waterbox?

Indlæg af Kasper j. »

mhansen1010 skrev:Hvad gør du så med skab osv? Det er jo noget af det skønne ved en red sea fx at man får en nem løsning
Du kan jo købe et skab igennem aquariengeis. Kvaliteten er en del bedre end redsea. Akvariet får du lavet hos Bima. Jeg tror at det prismæssigt er cirka det samme, men kvaliteten er noget bedre. Der er også nogle der har problemer med dårlige fuger ved red sea, hvorimod det Bima laver er 100 % iorden.
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Erfaringer med Nyos Opus, Red Sea Reefer eller Waterbox?

Indlæg af Marco R »

Du kan også vælge Claus (Tropeakvarier), som også laver kvalitetsakvarier med en super flot finish :happy:

Du kan se mine 2 akvarier fra ham i min signatur, og alt har jeg selv tegnet og designet - fra skabet, til akvariet, skummertop m.m., og han laver det, og kvaliteten er bare i top :happy:
Brugeravatar
Mathias_C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2675
Tilmeldt: tors 27. apr 2006 16:05
17
Postnummer: 9330 Dronninglund
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Erfaringer med Nyos Opus, Red Sea Reefer eller Waterbox?

Indlæg af Mathias_C »

Prismæssigt så har jeg set Nyos til knap 11.000 (Listepris -10% ved http://saltvandsspecialen.dk/shop/nyos- ... -451p.html" onclick="window.open(this.href);return false;)

Har kun ganske kort overvejet om jeg skulle gå med Bima/tropeakvarier løsningen, altså selv designe akvarie+sump og så bestille møbel ved siden af, forestiller mig dog hurtigt at prisen begynder at ligne og så skal jeg selv "døje" med rørføring mv., hvilket jeg synes er ret tillokkende ved "plug'n-play løsningerne (selvom at friheden så indskrænkes lidt)
MVH
Mathias
STATUS:
300 l waterbox opstartet primo 2022 - mixed reef
Akileuz
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 102
Tilmeldt: søn 20. maj 2018 14:57
5
Postnummer: 2980 Kokkedal
Saltvand siden?: 2017
Geografisk sted: 2980 Kokkedal
Kontakt:

Re: Erfaringer med Nyos Opus, Red Sea Reefer eller Waterbox?

Indlæg af Akileuz »

Ellers findes der jo tilsvarende fra Waterbox

https://www.akvariegrej.dk/collections/ ... -aquariums" onclick="window.open(this.href);return false;

der er også tænkt på det hele ift. rørføring :)
Følg mit 943 Liters Peninsula build her

https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 95&t=92398" onclick="window.open(this.href);return false;
mhansen1010
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 65
Tilmeldt: lør 2. maj 2020 05:45
3
Postnummer: 9460 Brovst
Saltvand siden?: 2017

Re: Erfaringer med Nyos Opus, Red Sea Reefer eller Waterbox?

Indlæg af mhansen1010 »

Waterbox ser osse fine ud da. Har haft et red sea reefer 525xl og syntes der var et rigtigt fint akvarie. Har dog ikke plads mere
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Erfaringer med Nyos Opus, Red Sea Reefer eller Waterbox?

Indlæg af Carsten »

Marco R skrev:Du kan også vælge Claus (Tropeakvarier), som også laver kvalitetsakvarier med en super flot finish :happy:

Du kan se mine 2 akvarier fra ham i min signatur, og alt har jeg selv tegnet og designet - fra skabet, til akvariet, skummertop m.m., og han laver det, og kvaliteten er bare i top :happy:
Da jeg i sin tid skulle købe akvarie, forespurgte jeg på en pris fra Tropeakvarier. Han var præcis 4 gange så dyr som billigste bud. Plus der kom transport til også.
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Erfaringer med Nyos Opus, Red Sea Reefer eller Waterbox?

Indlæg af Marco R »

Carsten skrev:
Marco R skrev:Du kan også vælge Claus (Tropeakvarier), som også laver kvalitetsakvarier med en super flot finish :happy:

Du kan se mine 2 akvarier fra ham i min signatur, og alt har jeg selv tegnet og designet - fra skabet, til akvariet, skummertop m.m., og han laver det, og kvaliteten er bare i top :happy:
Da jeg i sin tid skulle købe akvarie, forespurgte jeg på en pris fra Tropeakvarier. Han var præcis 4 gange så dyr som billigste bud. Plus der kom transport til også.
Det er vildt nok, da jeg ikke synes, at han er dyr for den kvalitet, som man får :beer:
Mathias_C skrev:Prismæssigt så har jeg set Nyos til knap 11.000 (Listepris -10% ved http://saltvandsspecialen.dk/shop/nyos- ... -451p.html" onclick="window.open(this.href);return false;)

Har kun ganske kort overvejet om jeg skulle gå med Bima/tropeakvarier løsningen, altså selv designe akvarie+sump og så bestille møbel ved siden af, forestiller mig dog hurtigt at prisen begynder at ligne og så skal jeg selv "døje" med rørføring mv., hvilket jeg synes er ret tillokkende ved "plug'n-play løsningerne (selvom at friheden så indskrænkes lidt)
Kiggede lige Nyos' video på Youtube, hvor de viser 2 akvarier, og de er godt nok også super lækre - specielt Premium udgaven :y
Bjochumsen
Copepod
Copepod
Reactions:
Indlæg: 5
Tilmeldt: tors 28. mar 2019 18:31
5
Postnummer: 4300 Holbæk
Saltvand siden?: 2009

Re: Erfaringer med Nyos Opus, Red Sea Reefer eller Waterbox?

Indlæg af Bjochumsen »

Hej Mathias,

har selv et Opus 300, og er ganske tilfreds med kvaliteten af dette system.
Jeg har haft akvariet i ca. 1,5 år.
615547C0-7C73-4F6F-82C8-F628DF259653.jpeg
Og som det ser ud i dag... :K Beklager at billedet ligger ned :wink:
DED92564-2E46-46AC-A2AA-BE76D8823466.jpeg
Sumpen som følger med er da også ganske fin 40L. dog mgl. der lidt plads til refugium.
F785149D-78D7-4206-8AB8-19F72E78D230.jpeg
Vh. Brian Jochumsen
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"