"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Po4, NO3 dosering, niveau og alder på akvarie ?

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
Holst
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 938
Tilmeldt: man 28. jan 2008 10:11
16
Postnummer: 6800 Varde
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Varde

Po4, NO3 dosering, niveau og alder på akvarie ?

Indlæg af Holst »

Hej SF.

Jeg er begyndt at dosere PO4 efter at have smidt mit rullefilter på igen, og kan se at min NO3 også er faldende. Planen er at fodre en smule mere, men uden at overfodre. Her bliver det så spændende om No3 også skal doseres og hvor høje/lave værdier mine koraller, alger osv. vil tillade. Det kunne være spændende at høre jeres metoder/erfaringer osv. med jeres nuværende balje..
Ældre baljer tåler (måske) højere værdier end nyere baljer grundet bakterie/biologien i akvariet er etableret og go'. så risiko for alger osv. er mindre.


Hvor gammelt er dit akvarie ?
Hvad er dine No3 og PO4 værdier ?
Doserer du No3 og/eller Po4 ?
Har du haft lave værdier, hvordan løste du det ?
- Fodre mere ?
- Dosere ?


Håber det gav mening, ellers stil gerne spørgsmål hertil.




Mit eget akvarie:
Red Sea Reefer 425 XL.
Det har kørt knap et års tid og stenene havde kørt i mit tidligere akvarie på knap 1 år.
Min po4 er pt. på 0.06. Denne doserer jeg 1ml af 2 gange dagligt.
No3 er på 7.5 mg/L og faldende.
Til dagligt doserer jeg 4 frost cubes, 1/4 blad Nori. Har en besætning på 1 Palet kirurg, 1 Sailfin kirurg, 3 klovne, 2 anthias, 4 Chromis viridis, 2 kardinaler, 1 Blueband goby, 1 mandarin, 1 Melanurus wrasse. + Diverse snegle, sandsøstjerner, krabbe osv.


Tænk hvis alle danske søer var af øl, tænk hvis alle danske søer var af øl. Så vil jeg ligge nede på bunden og få bajer smag i munden, tænk hvis alle danske søer var af øl.
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"