"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Jerngranulat

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Janthomsen
Copepod
Copepod
Reactions:
Indlæg: 3
Tilmeldt: søn 18. jul 2021 15:10
2
Postnummer: 4560 Vig
Saltvand siden?: 2020

Jerngranulat

Indlæg af Janthomsen »

Prøver lige at spørge i dette forum.

Spørgsmål fra en nybegynder.. hvorfor bruger man jergranulat i sin AF 110 media reactor, jeg har fået at vide at jeg skal skifte en håndfuld ca 1 gang om måned.

Mit nystartet 1100 ltr akvarie har kørt i snart 2 måneder, men jeg har endnu ikke fået grønne alger, de brune har været der.
Har 2 eramit krebs, 6 snegle, 1 Dannebrog reje samt 3 stk pyjamas kardinaler i akvariet, de ser ud til at trives fint.

Har fuld skrue på lyset i 10-11 timer

Hvornår tænker I at jeg kan begynde at komme lidt seriøse fisk i akvariet.

Hilsen Jan


Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Jerngranulat

Indlæg af crazy seahorse »

Velkommen til. God størrelse på akvariet.
Det jerngranulat du nævner, må være noget fosfatfjerningsmedie. Rowaphos er jernbaseret, så det er sikkert det eller noget af andet mærke.
Jeg ville ikke bruge det endnu. Det bruges typisk hvis man har forhøjede fosfat værdier.
Dit akvarie er under indkøring, så du kan ikke regne med nogle værdier endnu. De vil ofte skøjte lidt op og ned i indkøringsfasen.
Hvis du vil have koraller i, så skal du holde øje med Kh, Ca og Mg (de 3 hellige). Hvis du kun vil have fisk er det nok mest No3 og Po4 der skal holdes tjek på.
Hvad er dine planer?


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"