"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Hvilken kirurg

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Jerslev
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1471
Tilmeldt: man 10. okt 2005 06:52
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 6950

Hvilken kirurg

Indlæg af Jerslev »

Jeg mangler en kirurg i mit 450 liters akvarie, hvor der pt kun er 1 palet, 2 gramma loreto og 2 kauderni samt et par klovne og en seksstribet gylte
Ville helst have en gul kirurg, men ved, at der er eksportforbud. Kan de fås og til hvilken pris?
Alternativt en hvidbrystet kirurg, men ved den kan være vanskelig.
Ellers den mørkeblå med gul hale. Kan ikke huske navnet
Hvad anbefaler I?
450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 4006
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Hvilken kirurg

Indlæg af Engelquist »

Den gule kirurg er nok den mest akvarie egnet... de bliver jo opdrættet og DeJong plejer at have dem hjemme, så du kan evt få din lokale saltvandsbutik til at bestille en hjem til dig.
Den Hvidbrystet er "slutfisken"da den er meget aggressiv overfor nytilkommende fisk. Derudover skal man være obs på om man kan tilbyde den svømmeplads nok til at den vil trives...
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3573
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Hvilken kirurg

Indlæg af Tykki »

Hold med zebrasoma! De er nemmere end acanthurus . Den lilla du ønsker dig, er dog agressiv a h til, så evt smid den i samtidig med en gul i samme størrelse! Små 2000 kr for en lille bitte opdrættet gul!
Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2064
Tilmeldt: man 27. aug 2007 21:47
16
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 1988
Geografisk sted: Kolding

Re: Hvilken kirurg

Indlæg af nbd »

Tykki skrev:Små 2000 kr for en lille bitte opdrættet gul!
What!? Koster en gul kirurg virkelig så meget nu om dage? Et hurtigt kik på nettet bekræfter at priserne har fået (endnu) et nøk opad. 1.800 kr. for en flammekejser hos en forhandler :shock:

Jeg er bange for at prisudviklingen gør, at der bliver færre saltvandsakvarister fremover. Det er grotesk dyrt at starte på saltvand :BA

Men for at svare på Jerslevs spørgsmål: overvej en Zebrasoma Veliferum. Jeg havde for nogle år siden en fredelig en af slagsen.
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"