"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Erfaring med ATI essentials pro?

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
johanne86
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 255
Tilmeldt: tirs 28. sep 2010 08:28
13
Postnummer: 8220 Brabrand
Saltvand siden?: 2009

Erfaring med ATI essentials pro?

Indlæg af johanne86 »

Er der nogen der har erfaring med ATI essentials pro?

Vi har brugt det nogle måneder og har efterhånden lykkedes med at få en stabil kH. Til gengæld er Ca begyndt at svinge efter kH er blevet stabil. Jeg har tolket det som værende fordi korallerne er begyndt at trives og vokse, men jeg får stadig meget svingende værdier, så nu begynder jeg at blive lidt frustreret.

I en periode doserede vi for lidt kH hvilket gav meget svingende kH, så tænker selvfølgelig på om jeg skal skrue op for Ca doseringen.

Vi har 1 måned doseret 10 ml af hver væske (643 liter vandvolumen), som anbefales at doseres ligeligt.

KH er 9,5 (langsomt steget fra 8,8) på 1 måned
Ca mellem 408-462 i juni. Fra midt juni mellem 437-462.

Vi har lavet 10% vandskifte 2 gange og her har vi skiftet til Red Sea Pro, der har Ca 465 og kH 12, hvilket er væsentlig højere end det gamle salt (kH 7. Ca 420). Det er bevidst vi har skiftet, og målet er gradvist at nå Red sea pro værdierne.

Vi har i gamle dage brugt balling med 3 væsker. Husker det som meget nemt at dosere og indstille. Men essentials pro som har 2 væsker virker ikke så lige til.

Nogle gode råd?
625 liter mixkoralrevsakvarie, 100 liter sump, 3 stk maxspect etheral lamper, maxspect aeraqua duo skummer, 2 stk maxspect gyre 350, GHL profilux 4, kH director og doseringsenheder.
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"