"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Slimet overflade i RO reservoir

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
Holst
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 938
Tilmeldt: man 28. jan 2008 10:11
16
Postnummer: 6800 Varde
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Varde

Slimet overflade i RO reservoir

Indlæg af Holst »

Hej SF

Jeg har lige haft mit RO reservoir ude af mit skab for at give det en lille skyller.
Dette gjorde jeg fordi jeg kunne mærke en mærkelig "slimet" overflade på kanter, bunden samt på min ATO pumpe. Er der andre der har oplevet dette ? Og kan det forhindres ? .


Tænk hvis alle danske søer var af øl, tænk hvis alle danske søer var af øl. Så vil jeg ligge nede på bunden og få bajer smag i munden, tænk hvis alle danske søer var af øl.
Brugeravatar
MortenL
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 532
Tilmeldt: ons 9. okt 2013 13:33
10
Postnummer: 8270 Højbjerg
Saltvand siden?: 2014

Re: Slimet overflade i RO reservoir

Indlæg af MortenL »

Der vil altid komme en hvis mængde bakterier i vand der står stille. Tænker du gør det rigtige i at rengøre dit reservoir, men tror ikke du kan forhindre det i at komme igen.


Morten L

720 liter og 150 liters sump, Philips CoralCare gen 1 lamper, Nyos Quantum 220 skummer, MP40QD mobius og Jebao DCP10000 retur. Samt GHL profilux.
Brugeravatar
Holst
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 938
Tilmeldt: man 28. jan 2008 10:11
16
Postnummer: 6800 Varde
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Varde

Re: Slimet overflade i RO reservoir

Indlæg af Holst »

MortenL skrev:Der vil altid komme en hvis mængde bakterier i vand der står stille. Tænker du gør det rigtige i at rengøre dit reservoir, men tror ikke du kan forhindre det i at komme igen.
Jeg kan godt se at hundens hår osv. også havner heri. Men den slimede overflade på alting virker bare mærkelig syns jeg.


Tænk hvis alle danske søer var af øl, tænk hvis alle danske søer var af øl. Så vil jeg ligge nede på bunden og få bajer smag i munden, tænk hvis alle danske søer var af øl.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Slimet overflade i RO reservoir

Indlæg af Carsten »

Et ferskvandkar, er jo ikke sterilt. Den hinde dukker op alle steder hvor vand står længe nok


Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Slimet overflade i RO reservoir

Indlæg af Jones »

Det er helt normalt i stillestående vand. Det samme skete i min lukkede ferskvandsbeholder. Tøm og rens den en gang om måneden, så er du godt kørende.


o_O
Brugeravatar
Holst
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 938
Tilmeldt: man 28. jan 2008 10:11
16
Postnummer: 6800 Varde
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Varde

Re: Slimet overflade i RO reservoir

Indlæg af Holst »

Jones skrev:Det er helt normalt i stillestående vand. Det samme skete i min lukkede ferskvandsbeholder. Tøm og rens den en gang om måneden, så er du godt kørende.
Cool, tak :)
Det er også hvad jeg gør, jeg undrede mig bare over denne slimede konsistens. Og tænker dem som har nogle kæmpe beholdere man ikke kan komme ned i bliver jævnt klamme over tid.


Tænk hvis alle danske søer var af øl, tænk hvis alle danske søer var af øl. Så vil jeg ligge nede på bunden og få bajer smag i munden, tænk hvis alle danske søer var af øl.
Brugeravatar
MortenL
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 532
Tilmeldt: ons 9. okt 2013 13:33
10
Postnummer: 8270 Højbjerg
Saltvand siden?: 2014

Re: Slimet overflade i RO reservoir

Indlæg af MortenL »

Holst skrev:
Jones skrev:Det er helt normalt i stillestående vand. Det samme skete i min lukkede ferskvandsbeholder. Tøm og rens den en gang om måneden, så er du godt kørende.
Cool, tak :)
Det er også hvad jeg gør, jeg undrede mig bare over denne slimede konsistens. Og tænker dem som har nogle kæmpe beholdere man ikke kan komme ned i bliver jævnt klamme over tid.
Hvad der er endnu mere klamt er, når man første gang opdager at det ikke er en god idé bare hele tiden at fylde sin vandflaske uden at vaske den, for den får også den slimede overflade :shifty:

Havde en bekendt som løb meget, han brugte en Camelback, som er en vandbeholder, man har på ryggen, når han løb. På et tidspunkt blev han syg med hovedpine og maven hver gang han løb, efter nogle gange, gik det op for ham at der var snask i hans Camelback. :BA


Morten L

720 liter og 150 liters sump, Philips CoralCare gen 1 lamper, Nyos Quantum 220 skummer, MP40QD mobius og Jebao DCP10000 retur. Samt GHL profilux.
Theil
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 55
Tilmeldt: man 11. mar 2013 17:33
11
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 2018
Geografisk sted: Kolding

Re: Slimet overflade i RO reservoir

Indlæg af Theil »

Tror den eneste måde du kan undgå det på er cirkulerer det over et UV-filter


Brugeravatar
Holst
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 938
Tilmeldt: man 28. jan 2008 10:11
16
Postnummer: 6800 Varde
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Varde

Re: Slimet overflade i RO reservoir

Indlæg af Holst »

Theil skrev:Tror den eneste måde du kan undgå det på er cirkulerer det over et UV-filter
Og det gider man alligevel ikk med sit RO vand.. Det når kun at blive en uge gammelt før det er brugt og nyt skal laves..


Tænk hvis alle danske søer var af øl, tænk hvis alle danske søer var af øl. Så vil jeg ligge nede på bunden og få bajer smag i munden, tænk hvis alle danske søer var af øl.
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"