"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Sårn nogen som os

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
The Baptizer
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 167
Tilmeldt: søn 20. okt 2013 14:16
10
Postnummer: 7330 Brande
Saltvand siden?: 2014

Sårn nogen som os

Indlæg af The Baptizer »

Hvad er en fællesbetegnelse for sådan nogle som os, der har akvarier og fisk som hobby? og evt specifikt saltvand?

Jeg vil mene det er "Akvarist" og har skrevet det som fritidsinteresse på mig CV, men ved alle jobsamtaler indtil nu har de kommenteret og undret sig over hvad det var :)
Senest rettet af The Baptizer fre 19. mar 2021 12:31, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Sårn nogen som om

Indlæg af Carsten »

Du må ikke forvente ret meget af sådan nogle HR drenge. Som aldrig har set eller læst noget som ikke har med deres studie/job at gøre.
Og hvis største hobby er at plage andre mennesker
Brugeravatar
MortenL
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 532
Tilmeldt: ons 9. okt 2013 13:33
10
Postnummer: 8270 Højbjerg
Saltvand siden?: 2014

Re: Sårn nogen som os

Indlæg af MortenL »

The Baptizer skrev:Hvad er en fællesbetegnelse for sådan nogle som os, der har akvarier og fisk som hobby? og evt specifikt saltvand?

Jeg vil mene det er "Akvarist" og har skrevet det som fritidsinteresse på mig CV, men ved alle jobsamtaler indtil nu har de kommenteret og undret sig over hvad det var :)
Man kan da undre sig over at de ikke selv har regnet det ud, på den anden side, så viser det jo, at de faktisk har øjet hele dit CV igennem, og givetvis har en interesse.

Måske de bare ikke kan få dig til at passe med deres stereotype opfattelse af en akvarist, som en halvfed mandsperson i netundertrøje. :T
Morten L

720 liter og 150 liters sump, Philips CoralCare gen 1 lamper, Nyos Quantum 220 skummer, MP40QD mobius og Jebao DCP10000 retur. Samt GHL profilux.
Brugeravatar
Barner
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 931
Tilmeldt: fre 23. dec 2005 12:41
18
Postnummer: 8370 Hadsten
Saltvand siden?: 2004

Re: Sårn nogen som os

Indlæg af Barner »

Her er hvad Wikipedia siger om en "Akvarist" Så ordet passer vist meget godt. :y
Vedhæftede filer
Akvarist.JPG
Brugeravatar
The Baptizer
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 167
Tilmeldt: søn 20. okt 2013 14:16
10
Postnummer: 7330 Brande
Saltvand siden?: 2014

Re: Sårn nogen som os

Indlæg af The Baptizer »

Det får lov at blive på CV'et, selv om en gættede på at det var en som lavede sin egen snaps :beer:
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Sårn nogen som os

Indlæg af Carsten »

The Baptizer skrev:Det får lov at blive på CV'et, selv om en gættede på at det var en som lavede sin egen snaps :beer:

Det må helt klart have været en jyde :) I har jo alle sammen et destillations apparat stående i skuret :)
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3785
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Sårn nogen som os

Indlæg af crazy seahorse »

Jeg plejer altid at sige, Koralrevs akvarist. Men nu har jeg ikke ferskvand mere. Har man det, så er begrebet akvarist nok fint dækkende.
Folk spørger ofte ind til det med koralrev. Det er jo stadig ikke så almindeligt.
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Sårn nogen som os

Indlæg af Marco R »

crazy seahorse skrev:Jeg plejer altid at sige, Koralrevs akvarist. Men nu har jeg ikke ferskvand mere. Har man det, så er begrebet akvarist nok fint dækkende.
Folk spørger ofte ind til det med koralrev. Det er jo stadig ikke så almindeligt.
Jeg vil give Erik ret :y

Personligt ville jeg selv skrive Saltvandsakvarist, da det jo siger, hvad det er :happy:
Hvis det så stadig forvirre dem, så må de jo spørge ind :hehe:
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"