"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Opfølgning

Forum for generel snak omkring saltvand.
Låst
ceslsalt
Pudsereje
Pudsereje
Reactions:
Indlæg: 18
Tilmeldt: lør 14. feb 2015 11:46
9
Postnummer: 2700 Brønshøj

Opfølgning

Indlæg af ceslsalt »

Hej Saltvandsforum. Tak for respons. Mit indlæg henvender sig ikke til de drevne nørder der er morgendagens pionærere. Problemet er de mange dyre tekniske instalationer der hæmmer eller modarbejder en sund ballance i vore akvarier. Hvis man vil opnå et status quo tilstand skal man vide hvad man Skal dosere for at opretholde den ballance, skummere og diverse systemer uddriver af systemet. De mange 24/7 instalationer kan på længere sigt vise sig at at være dyre end forventet . Der en så bred en fauna i denne hobby at det ikke er nødvendigt at satse på en specielt koral for at få det fulde udbytte af denne hobby. God fornøjelse ?.
SamuelChristensen
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 343
Tilmeldt: man 20. mar 2017 15:39
7
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2017

Re: Opfølgning

Indlæg af SamuelChristensen »

to ting:

Hvorfor skriver du et nyt oplæg istedet for at svare inde på tråden hvor folk giver dig svar? Det bliver da forvirrende at finde ud af hvad du mener når du ikke svarer på spørgsmål.

Og du siger: "Problemet er de mange dyre tekniske instalationer der hæmmer eller modarbejder en sund ballance i vore akvarier."

Hvilke tekniske installationer mener du? Hvordan hæmmer eller modarbejder de? Hvad er en sund balance i akvariet og hvordan måles denne?
Tropic Marins danske repræsentant.
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3785
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Opfølgning

Indlæg af crazy seahorse »

Enig med Samuel. Kunne være fint at få det nye opslag lagt ind i den originale tråd. Så kan man bevare flowet i debatten, som jeg synes er rigtig fin.
Det kunne Bo Engelquist måske klare?
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 3995
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Opfølgning

Indlæg af Engelquist »

Jeg låser denne tråd, så I kan holde debatten i den oprindelige tråd :-)
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Låst

Tilbage til "Generel saltvandssnak"