"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Forhandlere på sjælland?

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
kilnakorr
Rev hummer
Rev hummer
Reactions:
Indlæg: 31
Tilmeldt: man 2. nov 2020 15:27
3
Postnummer: 3500 Værløse
Saltvand siden?: 2020

Forhandlere på sjælland?

Indlæg af kilnakorr »

Søger lidt info omkring forhandlere på sjælland.
Mange ting er jo fint at få sendt med posten, men f.eks salt er jo tungt og dyrt at sende.
Synes udvalget er ret sløvt de steder jeg har kigget...
Casper T.
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 401
Tilmeldt: fre 17. jan 2014 10:38
10
Postnummer: 2900 Hellerup
Saltvand siden?: 2014

Re: Forhandlere på sjælland?

Indlæg af Casper T. »

Jeg kender kun Decocean i Greve og Minizoo i Tårnby. Men tror at der findes et par stykker til.
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3789
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Forhandlere på sjælland?

Indlæg af crazy seahorse »

Der er jo også Thomas Friis. Han har vist også salt ind i mellem, ellers tror jeg han kan få det hjem.
Han får vist regelmæssige sendinger. Synes da at der kommer opdateringer rimelig ofte med nye koraller og fisk.
Han ligger ikke så langt fra Værløse.
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1790
Tilmeldt: søn 8. dec 2013 19:15
10
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2012

Re: Forhandlere på sjælland?

Indlæg af Mic4700 »

Casper T. skrev:Jeg kender kun Decocean i Greve og Minizoo i Tårnby. Men tror at der findes et par stykker til.
Lad være med og spilde din tid på Minizoo i Tårnby , meget sørgelig butik og udvalg , var forbi der mellem jul og nytår , da de skulle have en del levende hjemme , men blev da svært skuffet , jeg kommer der ikke igen. :beer:
Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1790
Tilmeldt: søn 8. dec 2013 19:15
10
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2012

Re: Forhandlere på sjælland?

Indlæg af Mic4700 »

Hvis man er frisk på og handle uden for Dk.
Kan jeg på det varmeste anbefale Masterfisch.de hvis man køber for 150euro så er der fri fragt lige til din private adresse , og kvaliteten er i topklasse på Fisk og koraller , også transporten er super bedre end hos Whitecorals. :GO

https://www.masterfisch.eu/en/7-seawate ... s-anemones" onclick="window.open(this.href);return false;

Mvh. Michael
Casper T.
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 401
Tilmeldt: fre 17. jan 2014 10:38
10
Postnummer: 2900 Hellerup
Saltvand siden?: 2014

Re: Forhandlere på sjælland?

Indlæg af Casper T. »

Har Thomas Friis en hjemmeside, så man kan se hvad han har, og hvor han ligger?
crazy seahorse skrev:Der er jo også Thomas Friis. Han har vist også salt ind i mellem, ellers tror jeg han kan få det hjem.
Han får vist regelmæssige sendinger. Synes da at der kommer opdateringer rimelig ofte med nye koraller og fisk.
Han ligger ikke så langt fra Værløse.
Casper T.
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 401
Tilmeldt: fre 17. jan 2014 10:38
10
Postnummer: 2900 Hellerup
Saltvand siden?: 2014

Re: Forhandlere på sjælland?

Indlæg af Casper T. »

Hvis man bare skal have salt o.lign. er det jo et fint alternativ. Man ja, udvalget på den levende del er ikke værd ar køre derud efter.
Mic4700 skrev:
Casper T. skrev:Jeg kender kun Decocean i Greve og Minizoo i Tårnby. Men tror at der findes et par stykker til.
Lad være med og spilde din tid på Minizoo i Tårnby , meget sørgelig butik og udvalg , var forbi der mellem jul og nytår , da de skulle have en del levende hjemme , men blev da svært skuffet , jeg kommer der ikke igen. :beer:
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3789
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Forhandlere på sjælland?

Indlæg af crazy seahorse »

Casper T. skrev:Har Thomas Friis en hjemmeside, så man kan se hvad han har, og hvor han ligger?
crazy seahorse skrev:Der er jo også Thomas Friis. Han har vist også salt ind i mellem, ellers tror jeg han kan få det hjem.
Han får vist regelmæssige sendinger. Synes da at der kommer opdateringer rimelig ofte med nye koraller og fisk.
Han ligger ikke så langt fra Værløse.
Du kan finde ham på FB. TF Aqua.
Så lige i går aftes, at der var en der spurgte til salt og det svarede Thomas ja til.
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
kilnakorr
Rev hummer
Rev hummer
Reactions:
Indlæg: 31
Tilmeldt: man 2. nov 2020 15:27
3
Postnummer: 3500 Værløse
Saltvand siden?: 2020

Re: Forhandlere på sjælland?

Indlæg af kilnakorr »

Tak for svar alle sammen.
Der er bestemt flere steder man kan købe salt, men der er ikke meget udvalg, hvilket var det jeg ledte efter.
Mic4700 skrev:Hvis man er frisk på og handle uden for Dk.
Kan jeg på det varmeste anbefale Masterfisch.de hvis man køber for 150euro så er der fri fragt lige til din private adresse , og kvaliteten er i topklasse på Fisk og koraller , også transporten er super bedre end hos Whitecorals. :GO

https://www.masterfisch.eu/en/7-seawate ... s-anemones" onclick="window.open(this.href);return false;
150 euro kan man jo hurtigt komme op på. :)
soulflame
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 554
Tilmeldt: fre 28. dec 2012 13:15
11
Postnummer: 5492 Vissenbjerg
Saltvand siden?: 2013

Re: Forhandlere på sjælland?

Indlæg af soulflame »

Har i onsdags lavet en bestilling hos Masterfish.de :-)
venter dog på levering, men det lyder jo godt med din erfaring Mic4700
SamuelChristensen
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 343
Tilmeldt: man 20. mar 2017 15:39
7
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2017

Re: Forhandlere på sjælland?

Indlæg af SamuelChristensen »

Mic4700 skrev:Hvis man er frisk på og handle uden for Dk.
Kan jeg på det varmeste anbefale Masterfisch.de hvis man køber for 150euro så er der fri fragt lige til din private adresse , og kvaliteten er i topklasse på Fisk og koraller , også transporten er super bedre end hos Whitecorals. :GO

https://www.masterfisch.eu/en/7-seawate ... s-anemones" onclick="window.open(this.href);return false;

Mvh. Michael
Hvordan kan den være bedre end perfekt? :)
Tropic Marins danske repræsentant.
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"