"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Det bedste bundlag?

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
madsjeppe01
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 243
Tilmeldt: fre 17. aug 2018 20:00
5
Postnummer: 4760 Vordingborg
Saltvand siden?: 2009

Det bedste bundlag?

Indlæg af madsjeppe01 »

Jeg har lige nu et BB akvarie med sps. Men jeg er træt af den sorte bund, og at det hele tiden skal renses før at det ikke bliver grimt. Er der nogle der kan anbefale noget sand som ikke laver sandstorm? Det skal være hvidt, og ikke være alt for stor størrelse korn..
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Det bedste bundlag?

Indlæg af Carsten »

Hvidt sand er kun hvidt i kort tid
CasperRothA
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 68
Tilmeldt: søn 14. apr 2019 08:56
5
Postnummer: 2820 Gentofte
Saltvand siden?: 2018

Re: Det bedste bundlag?

Indlæg af CasperRothA »

Tror nok den hedder størrelse 2 den jeg har købt i decocean, den flyver ikke rundt. Og hvis du er skarp til dine vandværdier holdes sandet tæt på kridhvidt ;) Ihvertfald en hvid som ser pæn ud haha
Lasse
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 565
Tilmeldt: søn 20. jan 2008 15:27
16
Postnummer: 6800 Varde
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Alslev (Varde/Esbjerg)

Re: Det bedste bundlag?

Indlæg af Lasse »

CasperRothA skrev:Tror nok den hedder størrelse 2 den jeg har købt i decocean, den flyver ikke rundt. Og hvis du er skarp til dine vandværdier holdes sandet tæt på kridhvidt ;) Ihvertfald en hvid som ser pæn ud haha
Jeg har også købt Blue treasure str. 2 fra Decocean, men har ikke fået det i akvariet endnu. Jeg syntes det ser en smule mere gulligt ud i posen end hvidt, men hvordan ser det ud i akvariet?
112L display, 54L sump

RSM130 Februar 2008 - August 2020.
roneld1974
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 167
Tilmeldt: tors 13. jul 2017 15:26
6
Postnummer: 3050 Humlebæk
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: humlebæk

Re: Det bedste bundlag?

Indlæg af roneld1974 »

hej mads ring til mig så skal jeg sende dig billeder af mit 150.liters med skrigende hvidt sand akv. har kørt i 4.år & bundlaget er fuiji pink i mindste korn str. jeg har 3. sand snegle som renser bundlaget hilsen jan 23720731.
CasperRothA
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 68
Tilmeldt: søn 14. apr 2019 08:56
5
Postnummer: 2820 Gentofte
Saltvand siden?: 2018

Re: Det bedste bundlag?

Indlæg af CasperRothA »

Lasse skrev:
CasperRothA skrev:Tror nok den hedder størrelse 2 den jeg har købt i decocean, den flyver ikke rundt. Og hvis du er skarp til dine vandværdier holdes sandet tæt på kridhvidt ;) Ihvertfald en hvid som ser pæn ud haha
Jeg har også købt Blue treasure str. 2 fra Decocean, men har ikke fået det i akvariet endnu. Jeg syntes det ser en smule mere gulligt ud i posen end hvidt, men hvordan ser det ud i akvariet?
Det er helt hvidt, tror jeg har købt 6 eller 7 poser, alle sammen har været helt hvide korn. Måske en eller to hist og her som er mere grålige, men u get the point ;)
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"