"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Lukning af et akvarie - nogen gode råd? + lidt blødt gratis

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
tim_rn
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 412
Tilmeldt: fre 9. sep 2016 09:41
7
Postnummer: 2300 København S
Saltvand siden?: 2016

Lukning af et akvarie - nogen gode råd? + lidt blødt gratis

Indlæg af tim_rn »

Jeg er klar til at lukke mit første akvarie, innovative marine 30 L, ned, da alt jeg skal have med et ovre i det nye akvarie.

Har I nogen råd eller er der noget man på nogen måde kan bruge?

Jeg er typen der bruger 10 minutter på at rode mit filtervat igennem for at se om jeg kan redde en pod eller en lille slangesøstjerne. Så er der noget som helst man kan bruge?

- jeg har brugt et par kopper af det gamle sand i det nye (nogen der mangler?).
- jeg har prøvet at fange så mange klamme orme som muligt, men bør man spilde sit liv og hælde en masse sand gennem en si og finde alt levende og kaste over i det nye?
- Nedenfor er det sidste, der desværre bare skylles ud, hvis ingen melder sig
- Vand skal vel bare ud - satme mange liter. går I bare 1000 gange fra akvarie til toilet med en spand?

Er der et eller andet helt basic man bør vide? Såsom skynd dig at stille akvarie i blød, ellers bliver det aldrig rent igen hvis alt det gamle lort får lov at størkne?

Vi mangler satme et par gode tråde om at lukke ned. Det ligner en lang lorteproces! Masser af rengøring, tabt vand på gulvet og døde snegle, pods og orme der må lade livet, fordi man ikke kan se dem!


Jeg lukker i denne uge, men hvis nogen skal bruge lidt rest til at se om deres nystartede akvarie dræber ting, kan der bare siges til:
Til venstre en lille sten med en blå skive på. De vokser ganske pænt og dem kommer der en del flotte af. Der er et lille mini stykke caulastrea til højre med to hoveder. Lige der pænt smadret, men de er lige blevet kastet rundt.
Til venstre en lille sten med en blå skive på. De vokser ganske pænt og dem kommer der en del flotte af. Der er et lille mini stykke caulastrea til højre med to hoveder. Lige der pænt smadret, men de er lige blevet kastet rundt.
Venstre, lille sten med grønne skiver (3 styks tror jeg) + et lille frag kenya træ der har sat sig fast. Højre, sten med en stribe grønt græs. Den skal nok hurtigt vokse sig til en fin lille sten med grønt græs på, som kan holdes væk fra hovedstenene.
Venstre, lille sten med grønne skiver (3 styks tror jeg) + et lille frag kenya træ der har sat sig fast. Højre, sten med en stribe grønt græs. Den skal nok hurtigt vokse sig til en fin lille sten med grønt græs på, som kan holdes væk fra hovedstenene.
En lille skov af kenyatræer. Det største er vel en 7-10 cm højt. Der er også et par striber grønt græs. Men alle disse skal lige have en klat lim eller elastik, så det kan sætte sig fast der hvor det ønskes.
En lille skov af kenyatræer. Det største er vel en 7-10 cm højt. Der er også et par striber grønt græs. Men alle disse skal lige have en klat lim eller elastik, så det kan sætte sig fast der hvor det ønskes.
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"