"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Trident vs Alkatronic vs KH + IOND

Forum for generel snak omkring saltvand.
Brugeravatar
Beowulf
Redaktør
Redaktør
Reactions:
Indlæg: 431
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 17:24
15
Postnummer: 9370 Hals

Re: Trident vs Alkatronic vs KH + IOND

Indlæg af Beowulf »

Gino skrev:
Beowulf skrev:
Gino skrev:
Beowulf skrev:Køre med Triton over ghl dosering og KHD
Og må sige at det spiller Max. Så længe man følger opsætning og kalibrering som forskrevet fra ghl.
Går og venter på IOND kommer.
Ikke lige det bedste billede, da KHD står oven på de 2 doser på billede.
Ok det lyder spændene, jeg har selv GHL 2.1 SA og slave. men mit problem bare at der ikke er mere plads i underskabet på mit redsea 425XL

Eneste anke jeg syntes er træls ved GHL KHD er at den skal bruge 100ml vand per måling! og så skal man pludselig have salinitet med ind i billedet og dossere dette også eller ved vandskifte!

Hvor mange målinger laver du per dag på din KHD?

MVH
Kan godt se det bliver lidt et problem hvis der ikke er mere plads at gøre godt med. salt problemet har jeg løst ved at jeg har en dunk med meget saltholdig vand, som min GHL dosere fra når salt niveau bliver for lavt,
Jeg måler 4 gange i døgnet.
Nej det er nemlig desværre et problem øv!

Det er super det med at dossere salt alt efter behov. kører det automatisk eller sætter du den til at dossere når du læser lav salt værdi?
Hehe ja på grund af mit rotation arbejde. Så går jeg efter så meget automatisk som muligt. Så den tilføre automatisk saltvand når salt proben måler lav salt niveau


VH
Peter
460l salt 120l sump. Indbygget i skab
Brugeravatar
christiantt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2949
Tilmeldt: søn 7. jan 2007 14:17
17
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Trident vs Alkatronic vs KH + IOND

Indlæg af christiantt »

Gino skrev:
christiantt skrev:
Gino skrev:
christiantt skrev:Jeg kører en Kore 7th doser med KhLab på mit akvarie.
Efter at have brugt ca. 4-5 timer på opsætning, så kører det bare.

Jeg har fået hjælp af Pacific Sun til at køre det over deres cloud service, og det fungerer bare mega godt.

Jeg smider lige billede op senere, men jeg har den til at "hænge" på siden af et skab og så doseringsvæsken på gulvet. Generelt fylder det ikke meget.

Det eneste negative jeg lige kan komme på, det er at de anbefaler at man kalibrerer det min. 1 gang om måneden.
Jeg har dog hørt om folk der har ventet længere, hvor det stadig har passet med målinger og doseringer.
Ok spændene den også lige kom i spild? hvordan måler din type? tritering eller probe eller?

4-5 timers opsætning, chok, puha :T Hvorfor så lang tid?

MVH
Den har en ph probe i en beholder, hvor den også måler med væske. Væsken kan godt tåle at køre tilbage i akvariet, så der er heller ikke spild ved det.
Her i starten har jeg den til at måle 8 gange i døgnet. Og så tilpasser den de 3 Balling væsker efter det.
Det tager ca. 10-15 min. fra den går i gang, til at den er færdig med at teste. Den kører det vist igennem 3 gange i beholderen.

Det var en masser med opsætningen på ens netværk.
Inden var jeg også ret skeptisk omkring det og fik at vide at det var vigtigt at jeg fulgte instruktionerne slavisk.
Det gjorde jeg også og så var det lige til.
Det tog også lang tid at indstille og kalibrere pumperne første gang. Så de 4-5 timer var fra jeg pakkede den ud, til at alt var installeret og sat på plads (og den kørte).
Ok kender nemlig ikke rigtigt til den pacific sun der men lyder da til at den er ok!

Rart nok der ingen spil væske er! er den rent probe baseret eller?

MVH
Nej der er tilsætning af en væske i vandet, som den så bedømmer værdien af ift. ph værdien.
Den måler og temperatur, men det har ingen påvirkning på kh værdien.


Gino
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 2915
Tilmeldt: søn 10. maj 2009 23:15
14
Postnummer: 5210 Odense NV

Re: Trident vs Alkatronic vs KH + IOND

Indlæg af Gino »

Beowulf skrev:
Gino skrev:
Beowulf skrev:
Gino skrev:
Beowulf skrev:Køre med Triton over ghl dosering og KHD
Og må sige at det spiller Max. Så længe man følger opsætning og kalibrering som forskrevet fra ghl.
Går og venter på IOND kommer.
Ikke lige det bedste billede, da KHD står oven på de 2 doser på billede.
Ok det lyder spændene, jeg har selv GHL 2.1 SA og slave. men mit problem bare at der ikke er mere plads i underskabet på mit redsea 425XL

Eneste anke jeg syntes er træls ved GHL KHD er at den skal bruge 100ml vand per måling! og så skal man pludselig have salinitet med ind i billedet og dossere dette også eller ved vandskifte!

Hvor mange målinger laver du per dag på din KHD?

MVH
Kan godt se det bliver lidt et problem hvis der ikke er mere plads at gøre godt med. salt problemet har jeg løst ved at jeg har en dunk med meget saltholdig vand, som min GHL dosere fra når salt niveau bliver for lavt,
Jeg måler 4 gange i døgnet.
Nej det er nemlig desværre et problem øv!

Det er super det med at dossere salt alt efter behov. kører det automatisk eller sætter du den til at dossere når du læser lav salt værdi?
Hehe ja på grund af mit rotation arbejde. Så går jeg efter så meget automatisk som muligt. Så den tilføre automatisk saltvand når salt proben måler lav salt niveau
Det er også super dejligt med noget automatisering! Er det en GHL 3 eller 4 du bruger til styring?

MVH


Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Gino
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 2915
Tilmeldt: søn 10. maj 2009 23:15
14
Postnummer: 5210 Odense NV

Re: Trident vs Alkatronic vs KH + IOND

Indlæg af Gino »

christiantt skrev:
Gino skrev:
christiantt skrev:
Gino skrev:
christiantt skrev:Jeg kører en Kore 7th doser med KhLab på mit akvarie.
Efter at have brugt ca. 4-5 timer på opsætning, så kører det bare.

Jeg har fået hjælp af Pacific Sun til at køre det over deres cloud service, og det fungerer bare mega godt.

Jeg smider lige billede op senere, men jeg har den til at "hænge" på siden af et skab og så doseringsvæsken på gulvet. Generelt fylder det ikke meget.

Det eneste negative jeg lige kan komme på, det er at de anbefaler at man kalibrerer det min. 1 gang om måneden.
Jeg har dog hørt om folk der har ventet længere, hvor det stadig har passet med målinger og doseringer.
Ok spændene den også lige kom i spild? hvordan måler din type? tritering eller probe eller?

4-5 timers opsætning, chok, puha :T Hvorfor så lang tid?

MVH
Ok det er jo fint den kan måle med en PH probe og så noget væske!

MVH

Den har en ph probe i en beholder, hvor den også måler med væske. Væsken kan godt tåle at køre tilbage i akvariet, så der er heller ikke spild ved det.
Her i starten har jeg den til at måle 8 gange i døgnet. Og så tilpasser den de 3 Balling væsker efter det.
Det tager ca. 10-15 min. fra den går i gang, til at den er færdig med at teste. Den kører det vist igennem 3 gange i beholderen.

Det var en masser med opsætningen på ens netværk.
Inden var jeg også ret skeptisk omkring det og fik at vide at det var vigtigt at jeg fulgte instruktionerne slavisk.
Det gjorde jeg også og så var det lige til.
Det tog også lang tid at indstille og kalibrere pumperne første gang. Så de 4-5 timer var fra jeg pakkede den ud, til at alt var installeret og sat på plads (og den kørte).
Ok kender nemlig ikke rigtigt til den pacific sun der men lyder da til at den er ok!

Rart nok der ingen spil væske er! er den rent probe baseret eller?

MVH
Nej der er tilsætning af en væske i vandet, som den så bedømmer værdien af ift. ph værdien.
Den måler og temperatur, men det har ingen påvirkning på kh værdien.


Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Brugeravatar
Beowulf
Redaktør
Redaktør
Reactions:
Indlæg: 431
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 17:24
15
Postnummer: 9370 Hals

Re: Trident vs Alkatronic vs KH + IOND

Indlæg af Beowulf »

Gino skrev:
Beowulf skrev:
Gino skrev:
Beowulf skrev:
Gino skrev:
Beowulf skrev:Køre med Triton over ghl dosering og KHD
Og må sige at det spiller Max. Så længe man følger opsætning og kalibrering som forskrevet fra ghl.
Går og venter på IOND kommer.
Ikke lige det bedste billede, da KHD står oven på de 2 doser på billede.
Ok det lyder spændene, jeg har selv GHL 2.1 SA og slave. men mit problem bare at der ikke er mere plads i underskabet på mit redsea 425XL

Eneste anke jeg syntes er træls ved GHL KHD er at den skal bruge 100ml vand per måling! og så skal man pludselig have salinitet med ind i billedet og dossere dette også eller ved vandskifte!

Hvor mange målinger laver du per dag på din KHD?

MVH
Kan godt se det bliver lidt et problem hvis der ikke er mere plads at gøre godt med. salt problemet har jeg løst ved at jeg har en dunk med meget saltholdig vand, som min GHL dosere fra når salt niveau bliver for lavt,
Jeg måler 4 gange i døgnet.
Nej det er nemlig desværre et problem øv!

Det er super det med at dossere salt alt efter behov. kører det automatisk eller sætter du den til at dossere når du læser lav salt værdi?
Hehe ja på grund af mit rotation arbejde. Så går jeg efter så meget automatisk som muligt. Så den tilføre automatisk saltvand når salt proben måler lav salt niveau
Det er også super dejligt med noget automatisering! Er det en GHL 3 eller 4 du bruger til styring?

MVH
Ja det er super lækkert. :y men det har ogsånkpstet en del arbejde i at lære ghl'en at kende :K
Det er en 4 jeg har.


VH
Peter
460l salt 120l sump. Indbygget i skab
Gino
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 2915
Tilmeldt: søn 10. maj 2009 23:15
14
Postnummer: 5210 Odense NV

Re: Trident vs Alkatronic vs KH + IOND

Indlæg af Gino »

Beowulf skrev:
Gino skrev:
Beowulf skrev:
Gino skrev:
Beowulf skrev:
Gino skrev:
Beowulf skrev:Køre med Triton over ghl dosering og KHD
Og må sige at det spiller Max. Så længe man følger opsætning og kalibrering som forskrevet fra ghl.
Går og venter på IOND kommer.
Ikke lige det bedste billede, da KHD står oven på de 2 doser på billede.
Ok det lyder spændene, jeg har selv GHL 2.1 SA og slave. men mit problem bare at der ikke er mere plads i underskabet på mit redsea 425XL

Eneste anke jeg syntes er træls ved GHL KHD er at den skal bruge 100ml vand per måling! og så skal man pludselig have salinitet med ind i billedet og dossere dette også eller ved vandskifte!

Hvor mange målinger laver du per dag på din KHD?

MVH
Kan godt se det bliver lidt et problem hvis der ikke er mere plads at gøre godt med. salt problemet har jeg løst ved at jeg har en dunk med meget saltholdig vand, som min GHL dosere fra når salt niveau bliver for lavt,
Jeg måler 4 gange i døgnet.
Nej det er nemlig desværre et problem øv!

Det er super det med at dossere salt alt efter behov. kører det automatisk eller sætter du den til at dossere når du læser lav salt værdi?
Hehe ja på grund af mit rotation arbejde. Så går jeg efter så meget automatisk som muligt. Så den tilføre automatisk saltvand når salt proben måler lav salt niveau
Det er også super dejligt med noget automatisering! Er det en GHL 3 eller 4 du bruger til styring?

MVH
Ja det er super lækkert. :y men det har ogsånkpstet en del arbejde i at lære ghl'en at kende :K
Det er en 4 jeg har.
Ja det er altid lidt træls når man skal til at lærer nye ting eller det kan det være:-)

den 4 er også lækker!

MVH


Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
chris paarup
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 664
Tilmeldt: ons 23. sep 2009 22:33
14
Postnummer: 5560 Aarup
Saltvand siden?: 2009

Re: Trident vs Alkatronic vs KH + IOND

Indlæg af chris paarup »

hopper lige med på tråden her.
tænker vi kan udveksle lidt brugbar info når ion directoren kommer..??
køre selv med kh director standalone, samt slave doser.

havde selv lidt problemer med at få den koblet til mit hjemmenetværk samt ghl cloud samme tid, men er lykkedes, så uanset hvor jeg er henne i verden kan jeg altid koble mig på doseren og se det hele..:)


Gino
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 2915
Tilmeldt: søn 10. maj 2009 23:15
14
Postnummer: 5210 Odense NV

Re: Trident vs Alkatronic vs KH + IOND

Indlæg af Gino »

chris paarup skrev:hopper lige med på tråden her.
tænker vi kan udveksle lidt brugbar info når ion directoren kommer..??
køre selv med kh director standalone, samt slave doser.

havde selv lidt problemer med at få den koblet til mit hjemmenetværk samt ghl cloud samme tid, men er lykkedes, så uanset hvor jeg er henne i verden kan jeg altid koble mig på doseren og se det hele..:)
Det lyder som en rigtigt god ide! er lidt hooked på den ghl men ja det kniber bare med pladsen :beer:


Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Dan89
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 385
Tilmeldt: søn 4. aug 2019 13:53
4
Postnummer: 3200 Helsinge
Saltvand siden?: 2018
Geografisk sted: Helsinge

Re: Trident vs Alkatronic vs KH + IOND

Indlæg af Dan89 »

Er der noget nyt fra Ravn? Eller nogen af de andre nu det har kørt lidt tid? :)


Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"