"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Trident vs Alkatronic vs KH + IOND

Forum for generel snak omkring saltvand.
Brugeravatar
Ravn82
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 41
Tilmeldt: ons 26. dec 2018 05:25
5
Postnummer: 2970 Hørsholm
Saltvand siden?: 2018

Trident vs Alkatronic vs KH + IOND

Indlæg af Ravn82 »

Ok folkens, så her er mit dilemma. Kigger på at automatisere vand tests. Kører fuld Apex suite nu med alt fra DOS x2 til FMM og ATO kit, så det åbenlyse ville være en Trident. Men syntes ærlig talt det virker som en svagere maskine end konkurrenterne, det og Neptunes ærlig talt svage release med meget dårlig adgang til deres udstyr og pænt dyre opfyldning af væsker 44$ pr 2 måneder får mig til at tvivle. Fra hvad jeg har læst om alkatronic syntes jeg dette lyder som et dårligt alternativ. Så nu falder mine øjne på GHL. Virker som om en kombination af KH Director, ION Director og en stand alone doser er den ultimative løsning.. Tester for flere ting og er billigere i opfyldninger, men har ingen erfaringer med GHL.. Er deres udstyr så godt som det ser ud på papir? Hvordan er WiFi platformen? Virker e-mail, text notifikations lige som Apex? nogen som bruger kh Director og kan anbefale den? Og er der ellers andre tanker på området,. Jeres input vil være meget værdsat ?!?


Brugeravatar
MortenL
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 532
Tilmeldt: ons 9. okt 2013 13:33
10
Postnummer: 8270 Højbjerg
Saltvand siden?: 2014

Re: Trident vs Alkatronic vs KH + IOND

Indlæg af MortenL »

Jeg lytter meget gerne med her.

Jeg har GHL profilux 3.1 med den nye doser 2. Doseren kører perfekt og samme gør profilux, jeg kører Doseren via profilux'en, men den kunne godt være kørt Stand-alone. Jeg har også kigget på auto vand tests, og har faktisk kigget Neptune dog uden at have kigget i detaljer, Lyder ikke som om den er så attraktiv, men på den anden siden er det lidt tåbeligt at KHD og IOND begge skal bruge så mange doser kanaler for at virke. Bestemt en negativ side med KHD og IOND.


Morten L

720 liter og 150 liters sump, Philips CoralCare gen 1 lamper, Nyos Quantum 220 skummer, MP40QD mobius og Jebao DCP10000 retur. Samt GHL profilux.
Brugeravatar
Ravn82
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 41
Tilmeldt: ons 26. dec 2018 05:25
5
Postnummer: 2970 Hørsholm
Saltvand siden?: 2018

Re: Trident vs Alkatronic vs KH + IOND

Indlæg af Ravn82 »

Ja det er doserne der bringer GHL i knae.. Har regnet lidt paa det og med de to dosere 2.1 IOND og KHD kommer prisen for profilux pakken op paa 12.750kr hvor Trident kommer til at ligge paa 6000kr givet du allerde har en Apex. Trident kommer til at koste hvad der nok bliver omkring 200kr om maaneden i reagents, hvor GHL er meget billigere... Men GHL skal have skiftet probes hver 1-2 aar og de bliver nok heller ikke billige, saa tror driftsomkostningerne bliver nogen lunde det samme... Og med GHL faar du den automatiserede Nitrat test, sammen med Natrium, Sodium og Potassium tror jeg det er.. Men er ikke helt overbevidst hvor relevant det er.. En anden ting at taenke over er at Trident minimum tester KH 4x om dagen og Ca og Mg 2 gange om dagen... GHL der er man selv herrer over hvor mange test man vil koerer.. Og sidste ting er GHL traekker 100mL per test hvor Trident kun suger 8mL hvilke er en rimelig stor fordel..


Brugeravatar
MortenL
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 532
Tilmeldt: ons 9. okt 2013 13:33
10
Postnummer: 8270 Højbjerg
Saltvand siden?: 2014

Re: Trident vs Alkatronic vs KH + IOND

Indlæg af MortenL »

Gode punkter, må nok sige at teste 4 gange om dagen er helt skævt, hvis det ikke kan stilles, så er Trident no go for mig.

Overvejer faktisk om man skulle starte Calcium reactoren igen, og kun køre med KHD. Det skulle gerne give en stabil Ca hvis KH holdes stabilt. Sidst jeg prøvede med Ca reaktor var uden en Kamoer, som gerne skulle kunne give et lidt mere stabilt flow.

Jeg er ikke så bange for 100ml per test, mister langt mere på fordampning og det giver jo blot mindre vandskift.


Morten L

720 liter og 150 liters sump, Philips CoralCare gen 1 lamper, Nyos Quantum 220 skummer, MP40QD mobius og Jebao DCP10000 retur. Samt GHL profilux.
Brugeravatar
Ravn82
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 41
Tilmeldt: ons 26. dec 2018 05:25
5
Postnummer: 2970 Hørsholm
Saltvand siden?: 2018

Re: Trident vs Alkatronic vs KH + IOND

Indlæg af Ravn82 »

Aah du mister saltvand med 100 mL, saa over tid vil din salinitet falde... Men ja, ikke stor bekymring.. Jeg koerer Trident saa ser ogsaa mest paa KH, men kunne da vaere spaendende at se de andre vaerdier ogsaa... Vil sige intet af ovenstaende er noedvendigt, kan jo bare teste i haanden eller sende ICP.. Men interresant.. Helt bestemt. Grundet til Trident tester saa ofte er noget med dens precision.. Hvis det blev mindre end 4 gange om dagen kunne saltet skabe problemer... Ved faktisk ikke hvorfor, men Neptunes argument er det var den eneste maade at bibeholde precistion.... (Undskyld stavningen, !!)


soulflame
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 554
Tilmeldt: fre 28. dec 2012 13:15
11
Postnummer: 5492 Vissenbjerg
Saltvand siden?: 2013

Re: Trident vs Alkatronic vs KH + IOND

Indlæg af soulflame »

Hej
Jeg kører med GHL KH director stand alone, jeg må sige jeg er meget tilfreds med den.
Har bestilt ION director dertil, jeg fik at vide gennem GHL selv at når jeg havde KH director stand alone kunne jeg nøjes med slave ION director samt slave doser med 3 hoveder.
Det eneste med GHL er at de kan være lidt besværlige at sætte op (efter min mening)


ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: Trident vs Alkatronic vs KH + IOND

Indlæg af ttkthomsen »

soulflame skrev:Hej
Jeg kører med GHL KH director stand alone, jeg må sige jeg er meget tilfreds med den.
Har bestilt ION director dertil, jeg fik at vide gennem GHL selv at når jeg havde KH director stand alone kunne jeg nøjes med slave ION director samt slave doser med 3 hoveder.
Det eneste med GHL er at de kan være lidt besværlige at sætte op (efter min mening)
Jeg vil virkelige gerne i kontakt med dig, for jeg syntes godt nok at jeg bøvler med at få min KH director til at køre 100%, på trods af uendelige kalibreringer. Jeg har dog fundet ud af at ved at regulere på % satsten kan jeg nogen lunde ramme det jeg måler i kh med salifert (som plejer at stemme til icp test fra ati). Skal dog sige at lige pludselig er jeg begyndt at bøvle med luft i den slange den suger reagent op med :dizzy: så det skal jeg igang med at fixe nu.

Da jeg købte den, var meningen at den sammen med profiluxen skullet styre min kalkreaktor, men ville jeg ALDRIG gøre nu til det få jeg simpelhent for "forkerte" målingen til (og det var før jeg begyndte at konstaterer luftlommer i slangen).


ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: Trident vs Alkatronic vs KH + IOND

Indlæg af ttkthomsen »

Hov glemte at spørge om der var nogen der havde et link til hvor man kunne købe et nyt sæt slanger til sådan en doseringspumpe?


soulflame
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 554
Tilmeldt: fre 28. dec 2012 13:15
11
Postnummer: 5492 Vissenbjerg
Saltvand siden?: 2013

Re: Trident vs Alkatronic vs KH + IOND

Indlæg af soulflame »

ttkthomsen skrev:
soulflame skrev:Hej
Jeg kører med GHL KH director stand alone, jeg må sige jeg er meget tilfreds med den.
Har bestilt ION director dertil, jeg fik at vide gennem GHL selv at når jeg havde KH director stand alone kunne jeg nøjes med slave ION director samt slave doser med 3 hoveder.
Det eneste med GHL er at de kan være lidt besværlige at sætte op (efter min mening)
Jeg vil virkelige gerne i kontakt med dig, for jeg syntes godt nok at jeg bøvler med at få min KH director til at køre 100%, på trods af uendelige kalibreringer. Jeg har dog fundet ud af at ved at regulere på % satsten kan jeg nogen lunde ramme det jeg måler i kh med salifert (som plejer at stemme til icp test fra ati). Skal dog sige at lige pludselig er jeg begyndt at bøvle med luft i den slange den suger reagent op med :dizzy: så det skal jeg igang med at fixe nu.

Da jeg købte den, var meningen at den sammen med profiluxen skullet styre min kalkreaktor, men ville jeg ALDRIG gøre nu til det få jeg simpelhent for "forkerte" målingen til (og det var før jeg begyndte at konstaterer luftlommer i slangen).
Det eneste jeg har måtte bøvle med og bøvler lidt med er at jeg skal have den sat bedre op til mit netværk (IP adresser osv)
Det er MEGET vigtigt at følge GHLs anvisninger med at slangen til reagent ikke må være bøjet og være så kort så muligt, skær evt et V i enden af slangen så den ikke suger sig fast på bunden af flasken.
Mine målinger er meget nøjagtige den svinger 0,2 max pr måling.
Kører balling lite og den justere selv KH og CA og MG bliver doseret med anden doserings pumpe (indtil ION kommer)


Brugeravatar
Ravn82
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 41
Tilmeldt: ons 26. dec 2018 05:25
5
Postnummer: 2970 Hørsholm
Saltvand siden?: 2018

Re: Trident vs Alkatronic vs KH + IOND

Indlæg af Ravn82 »

Med det økonomiske aspekt i tankerne og grundet den mindre volume krævet pr test har jeg nu købt en Trident , og venter på den skal ankomme i posten. Skal nok lade jer vide hvordan det kommer til at gå med at få den sat op og hvordan den fungere.. ville uden tvivl have gået efter GHL comboen hvis ikke jeg var så tungt investeret i Apex, men det er jo altid nemt at være bagklog...


Brugeravatar
christiantt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2949
Tilmeldt: søn 7. jan 2007 14:17
17
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Trident vs Alkatronic vs KH + IOND

Indlæg af christiantt »

Ravn82 skrev:Med det økonomiske aspekt i tankerne og grundet den mindre volume krævet pr test har jeg nu købt en Trident , og venter på den skal ankomme i posten. Skal nok lade jer vide hvordan det kommer til at gå med at få den sat op og hvordan den fungere.. ville uden tvivl have gået efter GHL comboen hvis ikke jeg var så tungt investeret i Apex, men det er jo altid nemt at være bagklog...
Hvordan virker det?? Jeg overvejer nemlig samme "pakke" som du er på, når der engang skal større akvarie op :)


Brugeravatar
Ravn82
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 41
Tilmeldt: ons 26. dec 2018 05:25
5
Postnummer: 2970 Hørsholm
Saltvand siden?: 2018

Re: Trident vs Alkatronic vs KH + IOND

Indlæg af Ravn82 »

Hvilke pakke referer du til, Trident eller GHL... Virker meget forskelligt. Den ene er baseret paa probes, men de skal bruge calibrerings vaesker hver test... den anden fungere paa simpel Titrering, men med et optisk oeje, der er meget bedre end dit...


Brugeravatar
christiantt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2949
Tilmeldt: søn 7. jan 2007 14:17
17
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Trident vs Alkatronic vs KH + IOND

Indlæg af christiantt »

Ravn82 skrev:Hvilke pakke referer du til, Trident eller GHL... Virker meget forskelligt. Den ene er baseret paa probes, men de skal bruge calibrerings vaesker hver test... den anden fungere paa simpel Titrering, men med et optisk oeje, der er meget bedre end dit...
Trident. Mest fordi jeg også først overvejede Apex pakken og så så hvad Trident kunne tilbyde.
GHLs Profilux ser også spændende ud, men hælder klart mere til Apex computeren.


Brugeravatar
Beowulf
Redaktør
Redaktør
Reactions:
Indlæg: 431
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 17:24
15
Postnummer: 9370 Hals

Re: Trident vs Alkatronic vs KH + IOND

Indlæg af Beowulf »

Ravn82 skrev:Er deres udstyr så godt som det ser ud på papir? Hvordan er WiFi platformen? Virker e-mail, text notifikations lige som Apex?
Køre selv med GHL, og syntes det køre rigtig godt. eneste jeg har bølvet med, er lidt netwærk, og så er Gmail ikke meget for at lukke mails igennem fra Profilux'en.(bruger det ikke lige pt) Så længe man følger GHL's anvisninger så er det ikke så bøvlet at sætte op. eller er jeg over ud tilfreds med den.
køre med Profiliux 4' 4xDosering til triton Og KHD. ( og ION er bestilt der til.)
Ravn82 skrev:Aah du mister saltvand med 100 mL, saa over tid vil din salinitet falde... Men ja, ikke stor bekymring..
Dette problem kan også løses med GHL. Har sat en dosering kanal til at dosere saltvand efter en fastlagt skema, HVIS min salinitet er under normal værdien.

Men ja GHL er nok også en af de dyre løsninger der er.
har ingen erfaring med de andre produkter, så det må jeg ikke udtale mig om


VH
Peter
460l salt 120l sump. Indbygget i skab
simonfchr
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
Indlæg: 27
Tilmeldt: man 21. maj 2018 13:10
5
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2018

Re: Trident vs Alkatronic vs KH + IOND

Indlæg af simonfchr »

hvor købte du en trident henne? Har du fået det til at køre? Kan ikke finde nogen steder hvor de har den på lager endnu så tænker stadig den er i restordre i USA.


ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: Trident vs Alkatronic vs KH + IOND

Indlæg af ttkthomsen »

Jeg må lige prale her! Jeg har ved de sidste 3 målinger med med KH Director fået en måling der svare til min egen manuelle test. Jeg kalibrerede ph phoben igen, målte alle slanger efter og fik lige korrigeret indsugningsrørets mål og gjort den kortere ved samme lejlighed. Noteret i systemet at den skal korrigere de målte resultat med 20%.

Det ser ud til at virke... måske. Så end til videre kan jeg godt lide GHL igen...


Gino
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 2915
Tilmeldt: søn 10. maj 2009 23:15
14
Postnummer: 5210 Odense NV

Re: Trident vs Alkatronic vs KH + IOND

Indlæg af Gino »

Hej Alle

Jer med de forskellige modeller vil i ikke smide nogle billeder op her af hvor meget det hele fylder mm. jeg overvejer en af ovenstående men har bare slet ikke mere plads i mit underskab:(
Så søger lidt inspiration, på forhånd tak

MVH


Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Trident vs Alkatronic vs KH + IOND

Indlæg af charlie saltvand »

God ide Gino :GO Vi er flere der er nysgerrige ift hvad “first moverne” syntes om deres legetøj, hvor meget det fylder osv.

Ravn, kan du så få fingrene op af lommerne og skrive lidt om hvordan din Apex/ trident køre???? :beer:


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
christiantt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2949
Tilmeldt: søn 7. jan 2007 14:17
17
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Trident vs Alkatronic vs KH + IOND

Indlæg af christiantt »

Jeg kører en Kore 7th doser med KhLab på mit akvarie.
Efter at have brugt ca. 4-5 timer på opsætning, så kører det bare.

Jeg har fået hjælp af Pacific Sun til at køre det over deres cloud service, og det fungerer bare mega godt.

Jeg smider lige billede op senere, men jeg har den til at "hænge" på siden af et skab og så doseringsvæsken på gulvet. Generelt fylder det ikke meget.

Det eneste negative jeg lige kan komme på, det er at de anbefaler at man kalibrerer det min. 1 gang om måneden.
Jeg har dog hørt om folk der har ventet længere, hvor det stadig har passet med målinger og doseringer.
Vedhæftede filer
IMG_3327.jpg


Brugeravatar
Beowulf
Redaktør
Redaktør
Reactions:
Indlæg: 431
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 17:24
15
Postnummer: 9370 Hals

Re: Trident vs Alkatronic vs KH + IOND

Indlæg af Beowulf »

Køre med Triton over ghl dosering og KHD
Og må sige at det spiller Max. Så længe man følger opsætning og kalibrering som forskrevet fra ghl.
Går og venter på IOND kommer.
Ikke lige det bedste billede, da KHD står oven på de 2 doser på billede.
Vedhæftede filer
20200403_170732.jpg


VH
Peter
460l salt 120l sump. Indbygget i skab
Gino
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 2915
Tilmeldt: søn 10. maj 2009 23:15
14
Postnummer: 5210 Odense NV

Re: Trident vs Alkatronic vs KH + IOND

Indlæg af Gino »

charlie saltvand skrev:God ide Gino :GO Vi er flere der er nysgerrige ift hvad “first moverne” syntes om deres legetøj, hvor meget det fylder osv.

Ravn, kan du så få fingrene op af lommerne og skrive lidt om hvordan din Apex/ trident køre???? :beer:
Ja det var også min tanke mht erfaringer og hvordan de har opsat det og fået plads til det hvis under kun har et alm underskab som her :beer:

MVH


Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Gino
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 2915
Tilmeldt: søn 10. maj 2009 23:15
14
Postnummer: 5210 Odense NV

Re: Trident vs Alkatronic vs KH + IOND

Indlæg af Gino »

christiantt skrev:Jeg kører en Kore 7th doser med KhLab på mit akvarie.
Efter at have brugt ca. 4-5 timer på opsætning, så kører det bare.

Jeg har fået hjælp af Pacific Sun til at køre det over deres cloud service, og det fungerer bare mega godt.

Jeg smider lige billede op senere, men jeg har den til at "hænge" på siden af et skab og så doseringsvæsken på gulvet. Generelt fylder det ikke meget.

Det eneste negative jeg lige kan komme på, det er at de anbefaler at man kalibrerer det min. 1 gang om måneden.
Jeg har dog hørt om folk der har ventet længere, hvor det stadig har passet med målinger og doseringer.
Ok spændene den også lige kom i spild? hvordan måler din type? tritering eller probe eller?

4-5 timers opsætning, chok, puha :T Hvorfor så lang tid?

MVH


Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Gino
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 2915
Tilmeldt: søn 10. maj 2009 23:15
14
Postnummer: 5210 Odense NV

Re: Trident vs Alkatronic vs KH + IOND

Indlæg af Gino »

Beowulf skrev:Køre med Triton over ghl dosering og KHD
Og må sige at det spiller Max. Så længe man følger opsætning og kalibrering som forskrevet fra ghl.
Går og venter på IOND kommer.
Ikke lige det bedste billede, da KHD står oven på de 2 doser på billede.
Ok det lyder spændene, jeg har selv GHL 2.1 SA og slave. men mit problem bare at der ikke er mere plads i underskabet på mit redsea 425XL

Eneste anke jeg syntes er træls ved GHL KHD er at den skal bruge 100ml vand per måling! og så skal man pludselig have salinitet med ind i billedet og dossere dette også eller ved vandskifte!

Hvor mange målinger laver du per dag på din KHD?

MVH


Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Gino
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 2915
Tilmeldt: søn 10. maj 2009 23:15
14
Postnummer: 5210 Odense NV

Re: Trident vs Alkatronic vs KH + IOND

Indlæg af Gino »

Mega fede opdateringer på ION!

Billede


Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Brugeravatar
christiantt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2949
Tilmeldt: søn 7. jan 2007 14:17
17
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Trident vs Alkatronic vs KH + IOND

Indlæg af christiantt »

Gino skrev:
christiantt skrev:Jeg kører en Kore 7th doser med KhLab på mit akvarie.
Efter at have brugt ca. 4-5 timer på opsætning, så kører det bare.

Jeg har fået hjælp af Pacific Sun til at køre det over deres cloud service, og det fungerer bare mega godt.

Jeg smider lige billede op senere, men jeg har den til at "hænge" på siden af et skab og så doseringsvæsken på gulvet. Generelt fylder det ikke meget.

Det eneste negative jeg lige kan komme på, det er at de anbefaler at man kalibrerer det min. 1 gang om måneden.
Jeg har dog hørt om folk der har ventet længere, hvor det stadig har passet med målinger og doseringer.
Ok spændene den også lige kom i spild? hvordan måler din type? tritering eller probe eller?

4-5 timers opsætning, chok, puha :T Hvorfor så lang tid?

MVH
Den har en ph probe i en beholder, hvor den også måler med væske. Væsken kan godt tåle at køre tilbage i akvariet, så der er heller ikke spild ved det.
Her i starten har jeg den til at måle 8 gange i døgnet. Og så tilpasser den de 3 Balling væsker efter det.
Det tager ca. 10-15 min. fra den går i gang, til at den er færdig med at teste. Den kører det vist igennem 3 gange i beholderen.

Det var en masser med opsætningen på ens netværk.
Inden var jeg også ret skeptisk omkring det og fik at vide at det var vigtigt at jeg fulgte instruktionerne slavisk.
Det gjorde jeg også og så var det lige til.
Det tog også lang tid at indstille og kalibrere pumperne første gang. Så de 4-5 timer var fra jeg pakkede den ud, til at alt var installeret og sat på plads (og den kørte).


Brugeravatar
Beowulf
Redaktør
Redaktør
Reactions:
Indlæg: 431
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 17:24
15
Postnummer: 9370 Hals

Re: Trident vs Alkatronic vs KH + IOND

Indlæg af Beowulf »

Gino skrev:
Beowulf skrev:Køre med Triton over ghl dosering og KHD
Og må sige at det spiller Max. Så længe man følger opsætning og kalibrering som forskrevet fra ghl.
Går og venter på IOND kommer.
Ikke lige det bedste billede, da KHD står oven på de 2 doser på billede.
Ok det lyder spændene, jeg har selv GHL 2.1 SA og slave. men mit problem bare at der ikke er mere plads i underskabet på mit redsea 425XL

Eneste anke jeg syntes er træls ved GHL KHD er at den skal bruge 100ml vand per måling! og så skal man pludselig have salinitet med ind i billedet og dossere dette også eller ved vandskifte!

Hvor mange målinger laver du per dag på din KHD?

MVH
Kan godt se det bliver lidt et problem hvis der ikke er mere plads at gøre godt med. salt problemet har jeg løst ved at jeg har en dunk med meget saltholdig vand, som min GHL dosere fra når salt niveau bliver for lavt,
Jeg måler 4 gange i døgnet.


VH
Peter
460l salt 120l sump. Indbygget i skab
ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: Trident vs Alkatronic vs KH + IOND

Indlæg af ttkthomsen »

Et billede af mit rod. Den måler morgen og aften, kan ikke se behovet for den skulle måler yderligere. Den anvender 60 ml pr gang. Efter start vanskeligheder, så funger det altså rigtig godt.
Vedhæftede filer
58528349-B36B-4C55-934D-245FB4B72975.jpeg


Gino
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 2915
Tilmeldt: søn 10. maj 2009 23:15
14
Postnummer: 5210 Odense NV

Re: Trident vs Alkatronic vs KH + IOND

Indlæg af Gino »

ttkthomsen skrev:Et billede af mit rod. Den måler morgen og aften, kan ikke se behovet for den skulle måler yderligere. Den anvender 60 ml pr gang. Efter start vanskeligheder, så funger det altså rigtig godt.
Ok Så du hvor mange dunke har du stående i skab for at anvende KH director? er det kun 1 til "spildevand" ?

HVad havde du af start vanskeligheder hvis jeg må spørge?


Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Gino
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 2915
Tilmeldt: søn 10. maj 2009 23:15
14
Postnummer: 5210 Odense NV

Re: Trident vs Alkatronic vs KH + IOND

Indlæg af Gino »

christiantt skrev:
Gino skrev:
christiantt skrev:Jeg kører en Kore 7th doser med KhLab på mit akvarie.
Efter at have brugt ca. 4-5 timer på opsætning, så kører det bare.

Jeg har fået hjælp af Pacific Sun til at køre det over deres cloud service, og det fungerer bare mega godt.

Jeg smider lige billede op senere, men jeg har den til at "hænge" på siden af et skab og så doseringsvæsken på gulvet. Generelt fylder det ikke meget.

Det eneste negative jeg lige kan komme på, det er at de anbefaler at man kalibrerer det min. 1 gang om måneden.
Jeg har dog hørt om folk der har ventet længere, hvor det stadig har passet med målinger og doseringer.
Ok spændene den også lige kom i spild? hvordan måler din type? tritering eller probe eller?

4-5 timers opsætning, chok, puha :T Hvorfor så lang tid?

MVH
Den har en ph probe i en beholder, hvor den også måler med væske. Væsken kan godt tåle at køre tilbage i akvariet, så der er heller ikke spild ved det.
Her i starten har jeg den til at måle 8 gange i døgnet. Og så tilpasser den de 3 Balling væsker efter det.
Det tager ca. 10-15 min. fra den går i gang, til at den er færdig med at teste. Den kører det vist igennem 3 gange i beholderen.

Det var en masser med opsætningen på ens netværk.
Inden var jeg også ret skeptisk omkring det og fik at vide at det var vigtigt at jeg fulgte instruktionerne slavisk.
Det gjorde jeg også og så var det lige til.
Det tog også lang tid at indstille og kalibrere pumperne første gang. Så de 4-5 timer var fra jeg pakkede den ud, til at alt var installeret og sat på plads (og den kørte).
Ok kender nemlig ikke rigtigt til den pacific sun der men lyder da til at den er ok!

Rart nok der ingen spil væske er! er den rent probe baseret eller?

MVH


Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Gino
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 2915
Tilmeldt: søn 10. maj 2009 23:15
14
Postnummer: 5210 Odense NV

Re: Trident vs Alkatronic vs KH + IOND

Indlæg af Gino »

Beowulf skrev:
Gino skrev:
Beowulf skrev:Køre med Triton over ghl dosering og KHD
Og må sige at det spiller Max. Så længe man følger opsætning og kalibrering som forskrevet fra ghl.
Går og venter på IOND kommer.
Ikke lige det bedste billede, da KHD står oven på de 2 doser på billede.
Ok det lyder spændene, jeg har selv GHL 2.1 SA og slave. men mit problem bare at der ikke er mere plads i underskabet på mit redsea 425XL

Eneste anke jeg syntes er træls ved GHL KHD er at den skal bruge 100ml vand per måling! og så skal man pludselig have salinitet med ind i billedet og dossere dette også eller ved vandskifte!

Hvor mange målinger laver du per dag på din KHD?

MVH
Kan godt se det bliver lidt et problem hvis der ikke er mere plads at gøre godt med. salt problemet har jeg løst ved at jeg har en dunk med meget saltholdig vand, som min GHL dosere fra når salt niveau bliver for lavt,
Jeg måler 4 gange i døgnet.
Nej det er nemlig desværre et problem øv!

Det er super det med at dossere salt alt efter behov. kører det automatisk eller sætter du den til at dossere når du læser lav salt værdi?


Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"