"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Folk med fisk som primær interesse i Kbh

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Folk med fisk som primær interesse i Kbh

Indlæg af Tykki »

Jeg savner flere end Charlie fra Sydhavnen som sætter deres fisk foran deres koraller at spare med. Jeg selv prøver i øjeblikket at holde ikke safe fisk sammen med koraller. Det er pisse svært, men efterhånden finder man frem til hvilke koraller som de kan lade være i fred, eller delvis i fred. Håber i kommer på banen, også gerne folk med rene fiskeakvarier. Mvh Dan


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Folk med fisk som primær interesse i Kbh

Indlæg af charlie saltvand »

God ide med den her tråd unge mand. Jeg kan forøvrigt se du har haft travlt her på forum i dag, det duer sgu ikke du har alle de fridage ;-)

Hvordan går det med multibar? Opfører den så ordentligt?

Som du ved er jeg ramt af nyt arbejde, som i helt nyt arbejde, og så er der ovenikøbet overarbejde i denne og næste uge :dizzy: . Det er sgu lidt hårdt for min gamle krop (men sundt, med al den motion) og fruen og jeg har lige været et smut i Madrid, så baljen har været, og er lidt nedprioriteret lige i de her dage...... :embarassed: Hr. Moris har det forøvrigt glimrende :GO :GO :GO

Håber snart vi ses min ven, vi skal vel ned til Bo og hente montipora snart???


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: Folk med fisk som primær interesse i Kbh

Indlæg af ttkthomsen »

Det har Mr Moris, der iøvrigt er døbt Dan, også hold da op den er sulten sådan en fætter !!
Senest rettet af ttkthomsen tirs 5. nov 2019 22:29, rettet i alt 1 gang.


Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Folk med fisk som primær interesse i Kbh

Indlæg af Tykki »

Så fedt at høre , bare hæld mad på dem, jeg tror det er et stort skridt på vejen til at de lever længere. Jo multibar kejseren er i dt igen og er noget mere fordragelig end før. En uge i sumpen på tørfoder kan knække selv den hårdeste hund


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Folk med fisk som primær interesse i Kbh

Indlæg af charlie saltvand »

ttkthomsen skrev:Det har Mr Moris, der iøvrigt er døbt Dan, også hold da op den er sulten sådan en fætter !!

Fedt med det navn :GO Det har flere af fiskene her i huset underligt nok heddet :y :K


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: Folk med fisk som primær interesse i Kbh

Indlæg af ttkthomsen »

Men jeg skal sku lige have noget hjælp nu til foder, jeg fodre morgen (lys slukket) efter arbejde med lyset tændt og inden jeg går i seng (lys slukket).

Hver gang får de en Frost terning blandet med noget flage foder. Frostfoder består af mysis, krill lille, artemia og cyclops. Flagefoder er Ocean nutrition formular two flakes, lidt af marine mix s og nogle gange noget noritang.

Er der noget andet jeg kunne give? Syntes du Dan skrev noget med muslinger, men er det bare sådan nogle Frost nogle du købt?
Vedhæftede filer
9DDA0446-E797-4CE2-8DFE-33EC4C64CE2C.jpeg


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Folk med fisk som primær interesse i Kbh

Indlæg af charlie saltvand »

Her er det frosne muslinger. Jeg åbner posen og lægger dem i små fryse poser m max 2 i hver. Når de så skal have 1 ell 2 så hiver jeg en af de små poser ud af fryseren og lader muslingen ligge og tø lidt op/ hjælper den evt ved at skulle under koldt vand. Derefter får den et GOK med skaftet af en stor kniv så der er hul, jeg piller de smadrede skaller af, typisk hele den ene side og så i baljen med den. I starten lagde jeg den på bunden, nu holder jeg den i en lang pincet og så kommer langsnudet pincet fisk, kejser fisk og morish og river stykker af den.


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Folk med fisk som primær interesse i Kbh

Indlæg af Tykki »

De er fine, bare de er i skald, se evt hvordan i min akvarietråd


ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: Folk med fisk som primær interesse i Kbh

Indlæg af ttkthomsen »

tak de herre, det prøver jeg, tjekker lige din tråd igen Dan.


Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Folk med fisk som primær interesse i Kbh

Indlæg af Tykki »

Ellers ring i morgen aften 20672158


Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"