"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

CarbonDoser Electronic CO2 Regulator

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Capoth
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 194
Tilmeldt: fre 26. jul 2019 10:20
4
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 2009

CarbonDoser Electronic CO2 Regulator

Indlæg af Capoth »

Er der nogen herinde som ved hvor man kan købe denne i EU
CarbonDoser Electronic CO2 Regulator
Billede
https://www.bulkreefsupply.com/carbondo ... -life.html

Venligst Carsten
Seniorreefer
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: CarbonDoser Electronic CO2 Regulator

Indlæg af Carsten »

Kender den ikke, men hvad skal du bruge den til?
Capoth
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 194
Tilmeldt: fre 26. jul 2019 10:20
4
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 2009

Re: CarbonDoser Electronic CO2 Regulator

Indlæg af Capoth »

Carsten skrev:Kender den ikke, men hvad skal du bruge den til?
Bruges til at styre dit co2 til kalkreaktoren og kan styres fra apex. Derudover er denne doseringspumpe perfekt til at styre inflow med Kamoer FX-STP PERISTALTIC CONTINUOUS DUTY DOSING PUMP


" onclick="window.open(this.href);return false;
Seniorreefer
Brugeravatar
MortenL
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 532
Tilmeldt: ons 9. okt 2013 13:33
10
Postnummer: 8270 Højbjerg
Saltvand siden?: 2014

Re: CarbonDoser Electronic CO2 Regulator

Indlæg af MortenL »

Capoth skrev:
Carsten skrev:Kender den ikke, men hvad skal du bruge den til?
Bruges til at styre dit co2 til kalkreaktoren og kan styres fra apex. Derudover er denne doseringspumpe perfekt til at styre inflow med Kamoer FX-STP PERISTALTIC CONTINUOUS DUTY DOSING PUMP


" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er jo bare en elektronisk bubble counter, du viser billede af.

Kamoer'en i videoen er derimod ganske smart, da jeg kørte med Calcium reaktor var det jeg kørte galt med, det faktum at jeg ikke kunne få et stabilt flow fra reaktoren. Så kan godt se at den kan være smart.
Morten L

720 liter og 150 liters sump, Philips CoralCare gen 1 lamper, Nyos Quantum 220 skummer, MP40QD mobius og Jebao DCP10000 retur. Samt GHL profilux.
Capoth
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 194
Tilmeldt: fre 26. jul 2019 10:20
4
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 2009

Re: CarbonDoser Electronic CO2 Regulator

Indlæg af Capoth »

MortenL skrev:
Capoth skrev:
Carsten skrev:Kender den ikke, men hvad skal du bruge den til?
Bruges til at styre dit co2 til kalkreaktoren og kan styres fra apex. Derudover er denne doseringspumpe perfekt til at styre inflow med Kamoer FX-STP PERISTALTIC CONTINUOUS DUTY DOSING PUMP


" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er jo bare en elektronisk bubble counter, du viser billede af.

Kamoer'en i videoen er derimod ganske smart, da jeg kørte med Calcium reaktor var det jeg kørte galt med, det faktum at jeg ikke kunne få et stabilt flow fra reaktoren. Så kan godt se at den kan være smart.
Tak for svar. Ja den er elektronisk. Min erfaring fra før i tiden er at når ventilen slår til fra computer til magnet ventil den ikke var stabil med bobler opg syntes faktisk den er mega smart og præcis. Kan se du kører med Prolux 4 som computer. Overvejer Apex systemet efter jeg har læst lidt om dem begge. Syntes Apex er lettere at programmere og plugandplay Hvad er din erfaring med den
Seniorreefer
Brugeravatar
MortenL
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 532
Tilmeldt: ons 9. okt 2013 13:33
10
Postnummer: 8270 Højbjerg
Saltvand siden?: 2014

Re: CarbonDoser Electronic CO2 Regulator

Indlæg af MortenL »

Capoth,

Det er jo smag og behag. Personligt vil jeg langt hellere kunne kunne se om der kommer bobler eller ej. Med den elektroniske slipper du jo ikke for at magnetventilen åbner og lukker. Min erfaring er at det gælder om at trimme tælleren således at magnetventilen åbner og lukker mindst muligt, altså så den er åben stort set hele tiden.

Jeg kører med en Profilux 3, den er ikke speciel let at programmere, men kender man til logik og programmering så er den ganske forståelig, men bestemt ikke plug and play. På den anden siden så kan man ofte på SF købe ganske store GHL profilux pakker med en masse udstyr til.
Morten L

720 liter og 150 liters sump, Philips CoralCare gen 1 lamper, Nyos Quantum 220 skummer, MP40QD mobius og Jebao DCP10000 retur. Samt GHL profilux.
ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1686
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: CarbonDoser Electronic CO2 Regulator

Indlæg af ttkthomsen »

MortenL skrev:Capoth,

Det er jo smag og behag. Personligt vil jeg langt hellere kunne kunne se om der kommer bobler eller ej. Med den elektroniske slipper du jo ikke for at magnetventilen åbner og lukker. Min erfaring er at det gælder om at trimme tælleren således at magnetventilen åbner og lukker mindst muligt, altså så den er åben stort set hele tiden.

Jeg kører med en Profilux 3, den er ikke speciel let at programmere, men kender man til logik og programmering så er den ganske forståelig, men bestemt ikke plug and play. På den anden siden så kan man ofte på SF købe ganske store GHL profilux pakker med en masse udstyr til.
Men hvis du benytter dig af deres youtube kanal og deres forum er det blevet MEGET nemmer end tidligere :beer:

https://www.youtube.com/channel/UCXOE8K ... KMCph9GwPA" onclick="window.open(this.href);return false;
https://forum.aquariumcomputer.com/sear ... id=3491775" onclick="window.open(this.href);return false;
Capoth
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 194
Tilmeldt: fre 26. jul 2019 10:20
4
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 2009

Re: CarbonDoser Electronic CO2 Regulator

Indlæg af Capoth »

ttkthomsen skrev:
MortenL skrev:Capoth,

Det er jo smag og behag. Personligt vil jeg langt hellere kunne kunne se om der kommer bobler eller ej. Med den elektroniske slipper du jo ikke for at magnetventilen åbner og lukker. Min erfaring er at det gælder om at trimme tælleren således at magnetventilen åbner og lukker mindst muligt, altså så den er åben stort set hele tiden.

Jeg kører med en Profilux 3, den er ikke speciel let at programmere, men kender man til logik og programmering så er den ganske forståelig, men bestemt ikke plug and play. På den anden siden så kan man ofte på SF købe ganske store GHL profilux pakker med en masse udstyr til.
Men hvis du benytter dig af deres youtube kanal og deres forum er det blevet MEGET nemmer end tidligere :beer:

https://www.youtube.com/channel/UCXOE8K ... KMCph9GwPA" onclick="window.open(this.href);return false;
https://forum.aquariumcomputer.com/sear ... id=3491775" onclick="window.open(this.href);return false;
Tusind tak. Vil kigge på dem. Jeg må dog indrømme den tyske model er lidt bedre at have(Tysk kvalitet, havde IKS computer før), og ikke have apex fra den anden side af jorden :P
Seniorreefer
Brugeravatar
JJ
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 821
Tilmeldt: fre 22. dec 2006 21:21
17
Postnummer: 2730 Herlev
Saltvand siden?: 2007

Re: CarbonDoser Electronic CO2 Regulator

Indlæg af JJ »

Capoth skrev:
Carsten skrev:Kender den ikke, men hvad skal du bruge den til?
Bruges til at styre dit co2 til kalkreaktoren og kan styres fra apex. Derudover er denne doseringspumpe perfekt til at styre inflow med Kamoer FX-STP PERISTALTIC CONTINUOUS DUTY DOSING PUMP


" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg har selv en kamoer på min kalkreaktor. Det spiller altså bare!!! Men husk at skifte pumpe slangen ind imellem og kalibrer den med jævne mellemrum.

Min pumpeslange blev utæt efter 6 mdr. Blot til info!
576 lt. Mixed reef - 110 lt. sump
Giesemann Stellar 4x80 watt + 2 stk. Hydra 52 HD
Skimz leopard sl203 skummer
Octo Calreact 140 kalkreaktor med Kamoer doseringspumpe
2 stk. vortech mp40 & Ecotech vectra
huttelihut
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 410
Tilmeldt: tirs 20. apr 2010 18:27
14
Postnummer: 2610 Rødovre
Saltvand siden?: 2005

Re: CarbonDoser Electronic CO2 Regulator

Indlæg af huttelihut »

Fandt du et sted den kunne købes i EU?
Capoth
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 194
Tilmeldt: fre 26. jul 2019 10:20
4
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 2009

Re: CarbonDoser Electronic CO2 Regulator

Indlæg af Capoth »

huttelihut skrev:Fandt du et sted den kunne købes i EU?
Nej ser ud til man kun kan få den fra US
Seniorreefer
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"