"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Red slime remover eller Brintoverilte

Forum for generel snak omkring saltvand.
ejsing86
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 352
Tilmeldt: fre 13. apr 2012 18:53
12
Postnummer: 7800 Skive
Saltvand siden?: 2012

Re: Red slime remover eller Brintoverilte

Indlæg af ejsing86 »

Jeg har prøvet alt muligt med tiden og gang på gang fundet frem til, at stabilitet vandskifte og holde fingrene væk, har været vejen frem
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3724
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Red slime remover eller Brintoverilte

Indlæg af charlie saltvand »

Tykki skrev:Hold kæft Charlie :beer: endelig sker der noget herinde..... :y

:grouphug: :clap: :heartlove:
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: Red slime remover eller Brintoverilte

Indlæg af Hougaard »

Altså, jeg er grundlæggende på holdet som kun hælder ting i baljen som jeg er villig til selv at indtage... H2O2 er ikke på den liste...

Jeg har masser af erfaring med IKKE at smide H2O2, stryknin eller andre giftstoffer i baljen og disse erfaringer deler jeg gerne :)
huttelihut
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 410
Tilmeldt: tirs 20. apr 2010 18:27
14
Postnummer: 2610 Rødovre
Saltvand siden?: 2005

Re: Red slime remover eller Brintoverilte

Indlæg af huttelihut »

Hougaard skrev:Altså, jeg er grundlæggende på holdet som kun hælder ting i baljen som jeg er villig til selv at indtage... H2O2 er ikke på den liste...

Jeg har masser af erfaring med IKKE at smide H2O2, stryknin eller andre giftstoffer i baljen og disse erfaringer deler jeg gerne :)
Jamen tillykke med det :GO :GO
Hvad med at oprette en tråd for folk der gerne vil høre dem?

Jeg kommer meget sjældent ind på dette forum, og niveauet i denne debat er præcis den årsag. Det er jo ligesom at læse EB Nationen.
Der sidder også et masse "eksperter" og udtaler sig om noget de i bund og grund ikke ved særligt meget om.


Som jeg skrev i mine første post har jeg læst rigtigt meget om det på nettet og derefter beslutte mig for at prøve det. Derfor ønskede jeg blot at høre om andres erfaringer.


Jeg har i dag foretaget den første dossering, så vi får se over de kommende uger hvilken effekt det har!!
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3553
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Red slime remover eller Brintoverilte

Indlæg af Tykki »

Jeg syntes det er en interesant tråd, til trods for at jeg ikke aner noget om emnet. Men niveauet i tråden er du i aller højeste grad selv med til at fastsætte. Og da jeg nærmer mig en skadet regnorm mht intelligens, er det , for mig , et ufatteligt højt plan du befinder dig på. Husk nu at blive ved med at spasse ud på alle andres holdninger, da idioter som jeg finder det højst passende.... tak for det. :beer: kh Dan
huttelihut
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 410
Tilmeldt: tirs 20. apr 2010 18:27
14
Postnummer: 2610 Rødovre
Saltvand siden?: 2005

Re: Red slime remover eller Brintoverilte

Indlæg af huttelihut »

Tykki skrev:Jeg syntes det er en interesant tråd, til trods for at jeg ikke aner noget om emnet. Men niveauet i tråden er du i aller højeste grad selv med til at fastsætte. Og da jeg nærmer mig en skadet regnorm mht intelligens, er det , for mig , et ufatteligt højt plan du befinder dig på. Husk nu at blive ved med at spasse ud på alle andres holdninger, da idioter som jeg finder det højst passende.... tak for det. :beer: kh Dan
Det kan godt være du mener at du ikke har en høj intelligens, men du formår at ramme spot on hvad det hele handler om.

Det er netop holdinger som folk kommer med. Folk elsker at have en holdning til tingene og især når man ikke er enig. Hvis du lægger mærke til det, er alle der har ytret deres holdning, fuldstændig ignorante over for den eneste person som udtaler sig ud fra erfaring. Det vil også være det samme hvis jeg muligvis melder tilbage at jeg havde succes. Så det vil det bare blive tilskrevet held, trolddom, sort magi og lign. De vil aldrig ændre holdning.
Brugeravatar
peder
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2265
Tilmeldt: søn 13. aug 2006 19:49
17
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: 8961 Allingåbro

Re: Red slime remover eller Brintoverilte

Indlæg af peder »

Her er den “ultimative” tråd om brintoverilte.
https://www.reef2reef.com/threads/reef2 ... de.187042/" onclick="window.open(this.href);return false;

Tilegnet dem der vil vide mere! ;-) der er kun 24 sider.
Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
Brugeravatar
peder
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2265
Tilmeldt: søn 13. aug 2006 19:49
17
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: 8961 Allingåbro

Re: Red slime remover eller Brintoverilte

Indlæg af peder »

Hvis det ikke er nok er der lige godt 50 sider mere om emnet i denne tråd.
https://www.reef2reef.com/threads/dinof ... ool.52084/" onclick="window.open(this.href);return false;

Der ønskes god læselyst herfra.
Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1686
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: Red slime remover eller Brintoverilte

Indlæg af ttkthomsen »

huttelihut skrev:
Hougaard skrev:Altså, jeg er grundlæggende på holdet som kun hælder ting i baljen som jeg er villig til selv at indtage... H2O2 er ikke på den liste...

Jeg har masser af erfaring med IKKE at smide H2O2, stryknin eller andre giftstoffer i baljen og disse erfaringer deler jeg gerne :)
Jamen tillykke med det :GO :GO
Hvad med at oprette en tråd for folk der gerne vil høre dem?

Jeg kommer meget sjældent ind på dette forum, og niveauet i denne debat er præcis den årsag. Det er jo ligesom at læse EB Nationen.
Der sidder også et masse "eksperter" og udtaler sig om noget de i bund og grund ikke ved særligt meget om.


Som jeg skrev i mine første post har jeg læst rigtigt meget om det på nettet og derefter beslutte mig for at prøve det. Derfor ønskede jeg blot at høre om andres erfaringer.


Jeg har i dag foretaget den første dossering, så vi får se over de kommende uger hvilken effekt det har!!
Har du dosseret de 15 ml til 250 liter eller hvordan har du startet og er der noget at se på skummeren? Skummer den over?
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 8818
Tilmeldt: tirs 6. jun 2006 22:30
17
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Re: Red slime remover eller Brintoverilte

Indlæg af ole kekkonen »

huttelihut skrev:Det er netop holdinger som folk kommer med. Folk elsker at have en holdning til tingene og især når man ikke er enig. Hvis du lægger mærke til det, er alle der har ytret deres holdning, fuldstændig ignorante over for den eneste person som udtaler sig ud fra erfaring. Det vil også være det samme hvis jeg muligvis melder tilbage at jeg havde succes. Så det vil det bare blive tilskrevet held, trolddom, sort magi og lign. De vil aldrig ændre holdning.
nu vej jeg ikke hvad du mener med succes?? et arts akvarie?et akvarie fyldt med et par arter?også er det ligesom et koralrev??LOL come on....... :hehe:
huttelihut
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 410
Tilmeldt: tirs 20. apr 2010 18:27
14
Postnummer: 2610 Rødovre
Saltvand siden?: 2005

Re: Red slime remover eller Brintoverilte

Indlæg af huttelihut »

ttkthomsen skrev:
huttelihut skrev:
Hougaard skrev:Altså, jeg er grundlæggende på holdet som kun hælder ting i baljen som jeg er villig til selv at indtage... H2O2 er ikke på den liste...

Jeg har masser af erfaring med IKKE at smide H2O2, stryknin eller andre giftstoffer i baljen og disse erfaringer deler jeg gerne :)
Jamen tillykke med det :GO :GO
Hvad med at oprette en tråd for folk der gerne vil høre dem?

Jeg kommer meget sjældent ind på dette forum, og niveauet i denne debat er præcis den årsag. Det er jo ligesom at læse EB Nationen.
Der sidder også et masse "eksperter" og udtaler sig om noget de i bund og grund ikke ved særligt meget om.


Som jeg skrev i mine første post har jeg læst rigtigt meget om det på nettet og derefter beslutte mig for at prøve det. Derfor ønskede jeg blot at høre om andres erfaringer.


Jeg har i dag foretaget den første dossering, så vi får se over de kommende uger hvilken effekt det har!!
Har du dosseret de 15 ml til 250 liter eller hvordan har du startet og er der noget at se på skummeren? Skummer den over?

Det varierer alt efter hvor kraftig en blanding du har. Ved 10% er foreskriften 15 ml pr 250 liter som maksimal dosis. Jeg er startet ud med godt 1/3 del og har dosseret 30 ml til 1500 liter vand.
Der har ikke været nogen effekt på hverken skummer eller andet.
Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2063
Tilmeldt: man 27. aug 2007 21:47
16
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 1988
Geografisk sted: Kolding

Re: Red slime remover eller Brintoverilte

Indlæg af nbd »

huttelihut skrev:Døjer med Cyano i min sump.

Nogen som har erfaring med ovenstående produkter til behandling?
Der er én her, som har erfaringer med ét af produkterne for nogle år tilbage :T
huttelihut skrev:for 2 dage siden behandlede jeg mit akvarium med red slime remover og i samme moment tog jeg skummeren fra og afkalkede den

nu går den fuldstændig amok når jeg sætter den til og skummer for vildt over
skal jeg bare lade den skumme og lade skummet ryge ned i sumpen igen og så vente eller hvad gør jeg ?
Casper T.
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 401
Tilmeldt: fre 17. jan 2014 10:38
10
Postnummer: 2900 Hellerup
Saltvand siden?: 2014

Re: Red slime remover eller Brintoverilte

Indlæg af Casper T. »

huttelihut jeg synes du er meget hurtig på aftrækkeren, når folk ikke lige svarer på det du spørger til, og forstår godt din pointe. Men den dårlige stemning i tråden, starter du altså selv. Hvis du ikke synes om de svar der kommer, kan man gøre opmærksom på dette, på en stille og rolig måde, eller ignorer dem. Husk folk svarer stadig for at hjælpe dig, ikke for at generer dig. Folk ønsker jo i bund og grund ikke, at der sker noget med det levende i dit akvarie, og det er det de giver udtryk for. Og nej, det er ikke svar på dit spørgsmål, men stadig et ønske om at hjælpe.
huttelihut
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 410
Tilmeldt: tirs 20. apr 2010 18:27
14
Postnummer: 2610 Rødovre
Saltvand siden?: 2005

Re: Red slime remover eller Brintoverilte

Indlæg af huttelihut »

PoulD skrev:
huttelihut skrev:Har bestilt 5L brintoverilte 10% som jeg vil dosere med 15ml pr 250L
Hvis du har fisk, koraller, snegle og lign i tanken så post lige en update senere (bare så'n til skræk og advarsel for andre :scream: :scream: ).

Hej Casper

Ovenstående kommentar startede hele balladen. Jeg har meget svært ved at se hvordan den hjælper på noget som helst. Jeg har desuden ikke søgt et bestemt svar. Jeg har ønsket at høre om andres erfaringer.
huttelihut
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 410
Tilmeldt: tirs 20. apr 2010 18:27
14
Postnummer: 2610 Rødovre
Saltvand siden?: 2005

Re: Red slime remover eller Brintoverilte

Indlæg af huttelihut »

Desuden så har Poul erklæret at det er hans mission at advare alle læsere af denne tråd mod brugen af brintoverlite. (til trods for at han aldrig har prøvet det). Hvordan er det med til at hjælpe mig med at høre om andres erfaringer?
Casper T.
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 401
Tilmeldt: fre 17. jan 2014 10:38
10
Postnummer: 2900 Hellerup
Saltvand siden?: 2014

Re: Red slime remover eller Brintoverilte

Indlæg af Casper T. »

Så bare vær det store menneske og ignorer dem. Ryst på hovedet og ryst det af dig. Du risikere bare med din måde at håndterer det på, at folk der virkelig sidder med viden om det, ikke gider at deltage, for de ikke orker den dårlige stemning. Det er bare et råd. Og så bare hold tråden opdateret med hvordan det går, så andre kan have glæde af det. Og hvis der så er nogle, der mener at du bare har været heldig eller what ever, så må det jo være deres holdning.
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Red slime remover eller Brintoverilte

Indlæg af PoulD »

Beklager den sarkastiske humor i mit første indlæg. Når jeg formulerede det indlæg som jeg gjorde var det fordi, du jo tydeligvis allerede havde besluttet dig for hvad du ville gøre.

Jeg har på intet tidspunkt opfattet mig selv som "ekspert", tværtimod. Jeg håber dæleme heller ikke jeg på noget tidspunkt har forsøgt at give det indtryk, hverken i denne tråd eller andre.

Ja, min mission var at advare mod at tro, at man uden risiko kan hælde brintoverilte i baljen - ikke mindst hvis man overdoserer. Præcis som jeg ville advare enhver mod at løbe tværs over en motorvej (selv om jeg heller aldrig har prøvet det). Men det betyder da ikke at man så skal undlade at gøre det, bare man er bekendt med risikoen. I langt de fleste tilfælde vil man da formentlig komme helskindet over, og så har man måske sparet en gåtur på en time.

Du har mange gange, i denne tråd og i andre, sammenlignet saltvandsforum med EB Nationen. Det må vel være et sted du kommer meget, siden du har så godt et sammenligningsgrundlag.
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
huttelihut
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 410
Tilmeldt: tirs 20. apr 2010 18:27
14
Postnummer: 2610 Rødovre
Saltvand siden?: 2005

Re: Red slime remover eller Brintoverilte

Indlæg af huttelihut »

Casper T. skrev:Så bare vær det store menneske og ignorer dem. Ryst på hovedet og ryst det af dig. Du risikere bare med din måde at håndterer det på, at folk der virkelig sidder med viden om det, ikke gider at deltage, for de ikke orker den dårlige stemning. Det er bare et råd. Og så bare hold tråden opdateret med hvordan det går, så andre kan have glæde af det. Og hvis der så er nogle, der mener at du bare har været heldig eller what ever, så må det jo være deres holdning.

Du har ret Casper. Jeg har bestemt ikke holdt mig tilbage, og måske været lige lovligt hurtig på aftrækkeren. Man må vælge sine kampe, og jeg har ihvertfald ikke behov for at begynde at kigge folks historik igennem for at finde "smuds".

Har i dag foretaget dossering nr. 3 med 1/3 af den maksimale mængde. Ser i aften om der har været en effekt, ellers øger jeg til 45 ml
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"