"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Behandling af levende sten

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
sydsjælland
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 334
Tilmeldt: ons 9. feb 2011 14:38
13
Postnummer: 4760 Vordingborg
Saltvand siden?: 2010

Behandling af levende sten

Indlæg af sydsjælland »

Er der nogen der har prøvet at koge nogle levendesten som havde utøj på sig (glasroser eller pestanemoner ) ?

Da jeg lukkede ned for 4 år siden havde jeg en del pestanemoner på stenene ( damm et helvede)
De sten har jeg stående i en kasse men jeg tør fandme ikke smide dem i akvariet hvis det utøj på nogen som helst måde har overlevet i dvale eller andet åndsvagt og så popper op igen.
Jeg kommer ikke til at bruge klor brinttogilte, saltsyre eller andet kradsbørstigt som kunne tænkes at blive sidende i stenene.
Men kogning i osmosevand kunne være en mulighed. Nogen der har prøvet det og kender resultatet ?
Senest rettet af sydsjælland søn 17. mar 2019 22:27, rettet i alt 1 gang.


Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
11
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Behandling af levende sten

Indlæg af MoG »

Hvis de er tørlagte og har ligget i 4 år, så er der sgu intet der har overlevet .. :wink:

Kun en masse dødt materiale som ville være dumt at lade sidde...

Jeg lavede selv øvelsen med at smide de tørre sten som var fyldt med gammelt materiale i en balje med (hane)vand i lidt tid, hvorefter de fik med højtryksrenseren.. og så fik de lov at stå vand igen.. skyllede dem og så røg de i akvariet. Jeg brugte hverken saltsyre, klorin eller andet .. fungerede ganske fint!


Morten
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"