"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Grå fladorme?

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
buddig93
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 123
Tilmeldt: man 1. feb 2016 22:42
8
Postnummer: 2770 Kastrup
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Amager

Grå fladorme?

Indlæg af buddig93 »

Hej folkens da jeg kigger ind i akvariet igår aftes, ligger jeg mærke til at der er noget der mest af alt mindede om grå fladorme, og efter lidt reseach kan jeg så konkludere de skulle være rimelige ufarlige. Men synes nu alligevel der er en del af dem og eftersom jeg hverken har sand eller koraler i akvariet endnu tænker jeg man måske skulle gøre noget ved det?

Eller burde det gå i sig selv når der kommer lidt fisk i som kan nappe dem? :)
Bare svømme
Bare svømme
Bare svømme
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3724
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Grå fladorme?

Indlæg af charlie saltvand »

Hejsa. Se evt min tråd side 42, lidt nede. Jeg har en “klar”/ gennemsigtig fladorm i den ene af mine baljer, kun i den ene, selv om systemerne hænger sammen.
Er det de samme du har?

Mine blev flere og flere, selv om jeg har en gul gylte i baljen, den rør dem ikke :BA

Jeg har givet systemet en enkelt gang flatworm exit, det har minimeret bestanden kraftigt.

Hvis jeg var dig, ville jeg nuke baljen med flatworm exit, inden du kommer levende i den.
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
buddig93
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 123
Tilmeldt: man 1. feb 2016 22:42
8
Postnummer: 2770 Kastrup
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Amager

Re: Grå fladorme?

Indlæg af buddig93 »

Fandt tråden da jeg endelig regnede ud det måtte være fra en anden profil du havde lavet den :D

Tror jeg gør det at jeg bare suger dem ud om natten de næste par dage of så hvis det stadig er slemt give dem en omgang med flatwormexit.

Har aldrig rigtig været fan af flatwormexit men hvis det skal bruges burde det jo være nu hvor der intet andet er end pods og 3 skiver.


Køre dog uden sump men tænker at smide aktiv kul i mit comline filter :D
Bare svømme
Bare svømme
Bare svømme
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"