"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

En sand julehistorie

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

En sand julehistorie

Indlæg af PoulD »

Det er ellers pænt længe siden jeg har sidst har brugt penge af betydning på en enkelt koral, men da jeg nu fik delt og solgt fra af nogen af dem jeg har, skulle pengene naturligvis bruges på noget nyt til baljen. I går købte jeg så en koral i den lidt dyrere ende af skalaen, en smuk Scolymia som jeg syntes ville gøre sig godt i min balje.

Her til formiddag har vi så lige været en tur i byen og spise frokost. Da vi kommer hjem er der i mellemtiden kommet lys over baljen og konen opdager med det samme, at der kun er skelettet tilbage af den smukke Scolymia :G :G .

Det er naturligvis håbløst at bevise hvem synderen er, så konen var omgående parat til kollektiv lynchning og henrettelse af både dværgkejser og samtlige mine elskede kirurger :eek: . Hun mumlede i hvert fald et eller andet med æg, mel og rasp.

Mine egne ustyrlige tanker gik i en helt anden retning. Jeg læner mig givetvis op ad en røvfuld hos en moderator nu men jeg kan altså ikke gøre for det. Mine tanker tager af og til de mærkeligste drejninger, helt udenfor min kontrol. Jeg kunne ikke lade være med at tænke, at forhandleren jo ikke havde fortalt mig noget som helst om, at korallen måske ville være for stor en fristelse for mine fisk . . . Få sekunder senere kom så næste grimme tanke: Jeg fik den jo faktisk også en del billigere end det den faktisk kostede så . . .

Ej, undskyld Christina, men det er altså ikke noget jeg finder på. Jeg kunne selvfølgelig bare have undladt at skrive om det, men når jeg alligevel fortæller det, er det i håbet om at både du, Carsten og andre kan se det morsomme og måske endda komme til at grine. Med lidt held måske endda i fordragelighed.

Min historie er der i al fald en lykkelig ende på. Det viste sig nemlig hurtigt, at 'balaemaerne' slet ikke havde ædt den smukke Scolymia, men blot vendt den om så den havde bagsiden op.

Rigtig god jul allesammen :-)
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 3995
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: En sand julehistorie

Indlæg af Engelquist »

Humoristiske indslag er altid velkomne og dine har været savnet længe herinde :-)
Tillykke med din scolymia og må vi straks få lov at se et billede af vidunderet!

I håbet om at tråden fortsætter i samme humoristiske og fordragelige tone, vil jeg benytte lejligheden til at ønske glædelig jul :-)
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: En sand julehistorie

Indlæg af PoulD »

Engelquist skrev:. . . og må vi straks få lov at se et billede af vidunderet!
Det var en lille overdrivelse, når jeg sagde "en lykkelig ende". Den i går så smukke Scolymia er ikke ligefrem billedmateriale længere.
Jeg ved ikke om det at være begravet i op til 16 timer med hovedet nedad i levende sand, har samme effekt på en Scolymia's væv som ekstremt lave temperaturer har på mine forplantningsorganer. I hvert fald skal man lede længe for at finde noget der ser så lille og sølle ud :D Den har desværre også fået skader på vævet:
DSC01615.jpg
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
decocean
Forhandler
Forhandler
Reactions:
Indlæg: 110
Tilmeldt: tors 27. nov 2008 20:49
15
Postnummer: 4370 Store Merløse
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: Store Merløse
Kontakt:

Re: En sand julehistorie

Indlæg af decocean »

Hej Poul
Godt indlæg.

Da jeg var knægt - for 150 år siden - hørte man aldrig om vejvrede, eller at kassedamen fik et par på lampen fordi hun var for langsom til at slå varerne ind. I dag er det normal praksis.
Hvad er vi ved at blive til? Er det indavl? Forureningen?
Efter der er kommet de her Sociale medier, så er begrebet Trolde ikke noget fra eventyr fortællingerne. Nej, nu er det folk med et kedeligt lorteliv, de fik ikke det job de ønskede, naboen har flottere bil, eller hvad ved jeg. Fordi de har sådan et lorteliv, så synes de det er fedt hvis de kan smide benzin på bålet, og ødelægge andres liv tillige, især hvis det går ud over en butik. Det er så let at være et dumt svin – (hvis man bliver rigtig god til det, kan man blive statsleder) – kræver næsten ingen intelligens, ej heller energi. Det er meget sværere at være et ansvarligt ordentligt menneske.
I december sidste år, kritiserede nogle kunder mig for at se sur ud. Samme dag havde jeg fået at vide min mors kræft havde spredt sig til leveren. Os der arbejder i detail-branchen, er ikke robotter. Vi har følelser, gode dage, dårlige dage, osv. Butiksansatte laver fejl – de er kun mennesker. Giv dem en chance. Har de lavet en fejl, så ring til dem, og find en for jer begge tilfredsstillende ordning. Tænk på det næste gang I handler hos Cykelhandleren, Supermarkedet, Bageren, osv.
Vi ses i butikken

Mvh. Carsten
DecOcean Aquarium
http://www.decocean.dk
roneld1974
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 167
Tilmeldt: tors 13. jul 2017 15:26
6
Postnummer: 3050 Humlebæk
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: humlebæk

Re: En sand julehistorie

Indlæg af roneld1974 »

HEJ Carsten
hvor har du evigt ret
jeg handler desværre ikke hos dig mere da jeg er flyttet til nivå.
jeg boede tidliger på frb. & har handlet med dig siden du var ansat ( mener den hed neptun ) men den lå i valby Vigerslev alle & siden hen i Glostrup etc.
jeg har handlet mange steder - bo i Søborg trobehus i den første forretning som var meget lille & lå på den anden siden af vejen & havde en abe som sad i et bur på disken kan huske at personalet havde kitler på & siden hen i hans nye forretning - niels plantin Nyhavn - tand karpen amager & en som lå på en sidevej til kløvermarken en lille kælder forretning på folehaven & en tæt på Halmtorvet sønder bulevard -Plantorama Hillerød - thomas da han arbejde i Lyngby - plante importen ( ind til jeg så at de hældte deres fisk i akv. med transport vandet ) & klovn fisken frb.alle.
men det jeg vil frem til at i alle de forretninger som jeg har handlet i er du den dygiste & man kunne komme ned med en pose vand & du testede så vand kvaliteten lige meget hvad man spurgte om kan du altid give gode råd du er et om vandrene leksikon det er sagt uden at forklejne de andre forhandler som jeg også er tilfedse med men du skal have den ros der til kommer dig ( kan huske at jeg så en udsendelse der hed kvit eller dobbelt hvor du deltog - kan ikke huske om det var i 70 erne eller 80 erne der deltog du i et emne om ferskvands fisk & lige meget hvad de spurgte dig om svarrede du rigtigt )

så hvis der kommer en kunde ind i din forretnig & køber nogle fisk uden at stille spørgsmål så er de jo solgt i god tro & det er så kundens uviden hed som er problemet - jeg har været nogle gange i din forretning i greve & det er jo gode gamle & erfarende kunder som jeg mødte så en lille uerfarende kunde skal skamme sig med at skrive her på forumet & brokke sig

hilsen en altid tilfreds kunde

jan roneld
en god jul & et godt 2019 til alle her på forumet
Senest rettet af roneld1974 ons 2. jan 2019 17:55, rettet i alt 5 gange.
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: En sand julehistorie

Indlæg af Hougaard »

PoulD skrev:Jeg læner mig givetvis op ad en røvfuld hos en moderator nu
Det gør du jo altid Poul, men lad os parkere den med et ønske om en glædelig jul og et godt nytår :birthday2:
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"