"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

få indlæg???

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
Johnny
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2598
Tilmeldt: søn 29. jan 2006 20:08
18
Postnummer: 3760 Gudhjem
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Bornholm

få indlæg???

Indlæg af Johnny »

hvoffor er der så få inlæg på forummet? har ikke været på et par nu år men er det hele på fjæsen nu?????eller er der et andet forum??
Hilsen Johnny

630l inbygget woha balje
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: få indlæg???

Indlæg af Jones »

Facebook er hurtigere, så der foregår meget på den platform.
o_O
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 4007
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: få indlæg???

Indlæg af Engelquist »

Forum er langsommere end Facebook og det har flyttet den hurtige debat herfra, hvilket er rigtigt synd, da forum har en uvurderlig database af viden man frit kan søge i.
Svarene herinde kommer langsommere, men er oftes mere uddybende og dertil kommer at de erfarne og dygtige, efterhånden har opbygget et renommé, så man ved hvem man bør lytte til.
På Facebook, svares der i øst og vest- og oftes har man ingen chance for at vurdere om svareren overhoved ved hvad vedkommende svarer på.
På den positive side, er vi sluppet for ballademagerne, mudderkastning og skænderier, da det trives bedre på en hurtigere platform uden emsige moderatorer :-)
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Brugeravatar
Allan M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2712
Tilmeldt: søn 11. dec 2011 00:25
12
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 2011

Re: få indlæg???

Indlæg af Allan M »

Engelquist skrev:Forum er langsommere end Facebook og det har flyttet den hurtige debat herfra, hvilket er rigtigt synd, da forum har en uvurderlig database af viden man frit kan søge i.
Svarene herinde kommer langsommere, men er oftes mere uddybende og dertil kommer at de erfarne og dygtige, efterhånden har opbygget et renommé, så man ved hvem man bør lytte til.
På Facebook, svares der i øst og vest- og oftes har man ingen chance for at vurdere om svareren overhoved ved hvad vedkommende svarer på.
På den positive side, er vi sluppet for ballademagerne, mudderkastning og skænderier, da det trives bedre på en hurtigere platform uden emsige moderatorer :-)
God betragtning.
Facebook er fastfood og Forum er gourmet!
Man fornemmer hurtig om visse svar på Fb blot skal besvares hurtigt, da mange er nykommere til hobbyen og måske snart er smuttet igen. Andre henviser jeg til SF og anbefaler en mere dybdegående dialog om deres udfordring der.
Life is a beach and then you dive.
Brugeravatar
Johnny
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2598
Tilmeldt: søn 29. jan 2006 20:08
18
Postnummer: 3760 Gudhjem
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Bornholm

Re: få indlæg???

Indlæg af Johnny »

ærveligt har hygget mig og brugt utallige timer her håber det består !!!!
Hilsen Johnny

630l inbygget woha balje
Brugeravatar
Johnny
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2598
Tilmeldt: søn 29. jan 2006 20:08
18
Postnummer: 3760 Gudhjem
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Bornholm

Re: få indlæg???

Indlæg af Johnny »

Engelquist skrev:Forum er langsommere end Facebook og det har flyttet den hurtige debat herfra, hvilket er rigtigt synd, da forum har en uvurderlig database af viden man frit kan søge i.
Svarene herinde kommer langsommere, men er oftes mere uddybende og dertil kommer at de erfarne og dygtige, efterhånden har opbygget et renommé, så man ved hvem man bør lytte til.
På Facebook, svares der i øst og vest- og oftes har man ingen chance for at vurdere om svareren overhoved ved hvad vedkommende svarer på.
På den positive side, er vi sluppet for ballademagerne, mudderkastning og skænderier, da det trives bedre på en hurtigere platform uden emsige moderatorer :-)
hmm ok :?
Hilsen Johnny

630l inbygget woha balje
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: få indlæg???

Indlæg af Carsten »

En irriterende ting ved Fb er også, at mange svarer helt uden at vide en fis om det de svarer på. Og at mange som spørger ind til et eller andet ikke giver en tilbage melding om de overhovedet har læst indlægget
Meller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1614
Tilmeldt: fre 18. jan 2013 18:42
11
Postnummer: 9400 Nørresundby
Saltvand siden?: 2013

Re: få indlæg???

Indlæg af Meller »

Jeg syntes personligt det er meget rare at være herinde, men nu kender jeg det jo også for nogle år tilbage, og er på vej tilbage ind i hobbyen.
Så må vi jo til at lave noget mere aktivitet Johnny :-p
240 liters DSB + 120 liter sump :-D
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=92&t=65846" onclick="window.open(this.href);return false;
63 liters akvarie + 25 liter refugium :)
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=57656" onclick="window.open(this.href);return false;
Jens.k
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 246
Tilmeldt: søn 3. jan 2016 21:22
8
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: 2100 København. Ø

Re: få indlæg???

Indlæg af Jens.k »

Jeg vil sige som ny. Det er vigtig at holde et Forum som det her. Her får du indblik ikke overfladiske svar. Forum er som sagt mere dybtegående.
Syntes dog at medlemmerne skal oprette en facebook side vi kan henvise til. Her kan vi vise vores akvarie projekte
Det vil give mere info omkring hvem vi snakker med, hvad for et akvarie vi roder med også videre. Det er det fb er best til.
Har du brug for Arkitekt hjælp.
Så skal du være velkommen til at kontakte mig
Med venlig hilsen Jens.K
Meller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1614
Tilmeldt: fre 18. jan 2013 18:42
11
Postnummer: 9400 Nørresundby
Saltvand siden?: 2013

Re: få indlæg???

Indlæg af Meller »

Jens.k skrev:Jeg vil sige som ny. Det er vigtig at holde et Forum som det her. Her får du indblik ikke overfladiske svar. Forum er som sagt mere dybtegående.
Syntes dog at medlemmerne skal oprette en facebook side vi kan henvise til. Her kan vi vise vores akvarie projekte
Det vil give mere info omkring hvem vi snakker med, hvad for et akvarie vi roder med også videre. Det er det fb er best til.
Det er jeg lidt uenig i. Jeg syntes hurtigt sådan en besked på facebook er væk. Der vil jeg meget hellere havde forumet her, der kan jeg klikke på den enkeltes profil og se om han/hun har lavet sin egen tråd om deres akvarium, samtidig kan man se deres udvikling, nogle har jeg mange siders diskussion og billeder af deres akvarie, så kan man ligesom se hvad de forskellige har været igennem og se deres udvikling, det er jeg stærk tilhænger af :-p

Men jeg er også en af de personer der selv prøver at finde svar før jeg bare spørger i øst og vest, hvilket desværre virker til at være den tilgang mange nye har fordi de tror de lige kan få et råd eller to også køre det. Så det måske godt der er en facebook side så man ikke skal besvare 10 nye tråde hver dag om man bare kan smide salt i sit ferskvands akvarie og købe en "nemo" fisk også er alt godt... :-D
240 liters DSB + 120 liter sump :-D
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=92&t=65846" onclick="window.open(this.href);return false;
63 liters akvarie + 25 liter refugium :)
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=57656" onclick="window.open(this.href);return false;
Jens.k
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 246
Tilmeldt: søn 3. jan 2016 21:22
8
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: 2100 København. Ø

Re: få indlæg???

Indlæg af Jens.k »

Forumet er fantastisk som dybtegående Spørsmål og svar, ingen tvivl om det.
Men at se billeder af medlemmernes akvarie og udvikling. Det er der hvor forumet halter det virker rodet og billeder der vender på hoved, forkerte rækkefølge af udviklingen og ofte flere link for at se hele udviklingen af medlemmernes akvarie. Der ville Fb vare nemmere at overskue medlemmernes projekt. Bare et lille link her fra forum til fb, af vores akvarie projekt. Ikke at billeder ikke har sin berettigelse her på forumet, billeder siger jo 1000 gange mere end ord hvis man skal spørge eller forklare. Jeg vil heller ikke anfægte forummets vigtighed af kvalificeret viden, fantastisk opslags værk og den hjælpsomhed der er her samt meget andet.
Har du brug for Arkitekt hjælp.
Så skal du være velkommen til at kontakte mig
Med venlig hilsen Jens.K
Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3285
Tilmeldt: ons 26. dec 2007 18:35
16
Postnummer: 8560 Kolind
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Kolind

Re: få indlæg???

Indlæg af PederP »

Ja. Det er da en skam.
Gider ikke FB, da man kan læse for meget om folk. Så, mindst én person bliver herinde :D
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3573
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: få indlæg???

Indlæg af Tykki »

Det med at fb har overtaget alle drønnerterne, og div mudderkastere er jeg da en kende ked af. Nu er alting så poleret, lidt ligesom her på Vesterbro . Kan jo selvfølgelig godt se det fra en ældre moderators side, men for faen Bo, det er vel med til at holde jer unge, eller? Nå, nuvel, det er rigtigt at her ikke sker en skid, men hvad skal her ske? Alt er her og er svaret på, det er kun at bruge søgefunktion , så er der svar som virker. Fb mig her, og fb mig der!,,,, op i R..... med fb. Er det billeder der skal til, så tag og kik på , ja, billeder.... vildt ikk? Eller medlemmernes akvarier var måske noget? Jeg mener, hvad fanden vil i ha? En hurtig synsorgasme , eller faktuel fed viden? Jeg er så træt af likes og andet ligegyldigt pis jeg simpelthen ikke kan bruge til en skid. Som en anden bruger skriver, så rager det mig hvad den person går og laver af ligegyldige ting. Her er røvsygt ja, og sådan skal her være. Ellers drukner forum i pis og papir! Se nu bare dette indlæg fra undertegnet. Magen til sludder skal man lede længe efter, men der er jo oceaner af plads til idioti her, og der er også meget højt til loftet fra moderatorsiden, tak for det. Dan
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"