"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

optiwhite eller ikke????

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
jønneB
Søstjerne
Søstjerne
Reactions:
Indlæg: 12
Tilmeldt: lør 27. okt 2018 18:59
5
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2018

optiwhite eller ikke????

Indlæg af jønneB »

Hej.
Jeg har bestilt et akvarium af en custom bygger i kongeriget Dk. og jeg er helt syg for at komme igang.

men nu er jeg i det dilemma at jeg må tage stilling til om jeg skal have det med optiwhite glass i fronten eller ikke.
det er 15mm glas det bygges i.

hvis man ikke har noget at sammenigne med mener jeg jo at man ikke ser det og til dels vil sælger give mig ret i det. men hvad mener i? der er en lille prisforskel. på 2500 cirka så det ikke det som skal stoppe det men igen hvis det bare er penge man betaler for ingen ting er det jo dumt.

kan i ikke komme med nogle meninger?

ha en fin aften.
Jønne
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3606
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: optiwhite eller ikke????

Indlæg af nielsk »

Jeg ville vælge opti White til hver en tid når det er så tykt glas
SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: optiwhite eller ikke????

Indlæg af Carsten »

Carsten skrev:Helt som Nielsk skriver. Men det må da være et monster stort akvarium med så tykt glas
Brugeravatar
Birkefeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2598
Tilmeldt: ons 12. dec 2007 01:08
16
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Silkeborg

Re: optiwhite eller ikke????

Indlæg af Birkefeldt »

Jeg ville også vælge optiwhite glas. Man anstrenger sig for at frembringe så klare og flotte farver på korallerne som muligt. Ofte ved at investere rigtig mange penge på det sidste nye udstyr osv. Så synes jeg det vil være utilfredsstillende at vide at det aldrig kan blive helt optimalt fordi man sparede lidt på glasset.
Mit Red Sea Max NANO: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pdy6

Mit tidligere Aqua Medic Percula 90: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pe8x
Brugeravatar
TroJanRds
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 500
Tilmeldt: tors 10. apr 2008 17:02
16
Postnummer: 8900 Randers
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Randers

Re: optiwhite eller ikke????

Indlæg af TroJanRds »

her er det hvis bedst du lytter til forummet og ikke mig :U og kan godt se pointen i det de skriver har bare aldrig selv haft et akvarie med optiwhite glas og må indrømme jeg har heller ikke kunne se det var optiwhite på de akvarier jeg har besøgt :dontknow:
dog syntes jeg stadig at 2500,- er en pæn klat :money: at smide efter noget man ikke umiddelbart ligger mærke til :K kunne sagtens finde andet når man er ny og :new: i denne hobby at bruge pengene på :y
men Jønne min ven det er jo dig der skal se på akvariet og du kan sku alligevel ikke se forskel med de gamle installatør øjne :jump :W :beer:

jeg er også nysgerrig efter som Carsten skriver om hvorfor det er 15mm glas når det ikke er større akvariet ? :Peace:
er det Tropeakvarier der bygger akvariet eller hvem har du hyret ??

:h
Jan :Peace:
jønneB
Søstjerne
Søstjerne
Reactions:
Indlæg: 12
Tilmeldt: lør 27. okt 2018 18:59
5
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2018

Re: optiwhite eller ikke????

Indlæg af jønneB »

Da bliver det Optiwhite glass. :)
Det er en producent i viby. som skal bygge det for mig og det er fordi at målene på frontglasset er 150*80 og han vil bygge det i 15mm pga garanti osv. og ja jeg har fået en fin pris syntes jeg og må høre hvad han siger. for mig spiller det ingen rolle om det er 10-12 eller 15mm bare det holder. :)

Da bestiller jeg det med optiwhite. regner jo med det akvarie skal holde i mange år så der er vel egentligt ingen grund for at spare der. :)
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"