"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

450 liters akvarie med ALT købes

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
KimBG
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 40
Tilmeldt: søn 28. okt 2018 15:08
5
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 2018

450 liters akvarie med ALT købes

Indlæg af KimBG »

Jeg ønsker at købe et komplet saltvands akvarie 450-600 liter som er så lydløs og køre så fuldautomatisk som muligt. Dvs tilføring af diverse kemikalier, mineraler ect skal ske automatisk. Også gerne fodringsautomatik.

Jeg elsker at nusse om mit akvarie, og vedligeholde tingene men vil ikke være tvunget til andet end at fodre hver dag.

Hvad skal jeg købe?

Har kun ringe erfaring men vil gerne starte rigtigt.
Brugeravatar
TroJanRds
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 500
Tilmeldt: tors 10. apr 2008 17:02
16
Postnummer: 8900 Randers
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Randers

Re: 450 liters akvarie med ALT købes

Indlæg af TroJanRds »

KimBG skrev:Jeg ønsker at købe et komplet saltvands akvarie 450-600 liter som er så lydløs og køre så fuldautomatisk som muligt. Dvs tilføring af diverse kemikalier, mineraler ect skal ske automatisk. Også gerne fodringsautomatik.

Jeg elsker at nusse om mit akvarie, og vedligeholde tingene men vil ikke være tvunget til andet end at fodre hver dag.

Hvad skal jeg købe?

Har kun ringe erfaring men vil gerne starte rigtigt.
Tror måske du skulle overveje ferskvand istedet for så .... saltvandsakvarie kommer du ikke til at kunne køre ved kun at fodre .... og forstår egentlig heller ikke hvorfor du skriver at du elsker at nusse om dit akvarie men kun gider at fodre ?? ... så min anbefaling er at du nok bør sætte dig noget mere ind i hvad det egentlig kræver at holde saltvand ellers er det spild af penge og absolut ikke værdigt for dyrene :h :Peace:
KimBG
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 40
Tilmeldt: søn 28. okt 2018 15:08
5
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 2018

Re: 450 liters akvarie med ALT købes

Indlæg af KimBG »

Hmm tror du misforstår mit ønske.

Jeg vil som men gerne fodre, holde rent mm. men har ikke en lille kemiker i maven og vil derfor blot høre om man kan købe et stort set fuldautomatisk system som selv måler og dosere diverse tilsætningsstoffer.

Fodring var nu blot til når jeg var på ferie eller forretningsrejser.
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3573
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: 450 liters akvarie med ALT købes

Indlæg af Tykki »

Har du læst på lektien? Evt den e bog som jokke har skrevet? Den er på wikien her inde. Læs noget mere, også noget mere, ellers har du en til salg annonce om kort tid. Det går for stærkt for dig lige nu, og du aner ikke hvad du går ind til. God fornøjelse, mvh Dan
KimBG
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 40
Tilmeldt: søn 28. okt 2018 15:08
5
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 2018

Re: 450 liters akvarie med ALT købes

Indlæg af KimBG »

Jeg søger en læsning som er så tæt på plug and okay som muligt.

Har haft alt i ferskvandsfisk i 30 år men vil gerne skifte til saltvandsfisk nu.
NielsChr
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 162
Tilmeldt: søn 13. maj 2018 17:19
5
Postnummer: 2610 Rødovre
Saltvand siden?: 2018

Re: 450 liters akvarie med ALT købes

Indlæg af NielsChr »

nu skriver du selv 450 liter.. hvis du orker kan du skifte 5-10% hver uge og så ellers blot ikke have for mange fisk.
det skulle være 'opskriften' på et nemt akvarie.
evt med en ato som selv sike mod fordampning.

jeg bruger det selv denne nemme metode i mit (min søns) 60l, det ser ud til at fungere fint og bortset fra foder og vand (med afmålt salt) så gør vi ikke meget andet - vi fodre dog også koraller da vi kunne se at soaer blev mindre og mindre.
og en gang imellem fjerner vi lidt 'snavs' som overskydende alger og skyller filter - det svare til arbejdet med ferskvand.

jeg har i hverfald været positivt overrasket over hvor 'nemt' det er - og vi måler som sagt ikke andet end salt nivau.

at skifte 45 liter hver uge vil dog være en større omgang og det er nok også årsagen til at de fleste med store akvarier bruger andre metoder (måler værdier pg regulere)
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"