"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Pumper

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Jeppera
Søstjerne
Søstjerne
Reactions:
Indlæg: 10
Tilmeldt: lør 17. sep 2005 09:49
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Kontakt:

Pumper

Indlæg af Jeppera »

Hejsa her inde.
Jeg har brug for at vide hvilken cirkulations pumper til et 300 l. der er mest støjsvag, er der nogen der har erfaring med det ? MVH Jeppera
dyr200
Reactions:

Re: Pumper

Indlæg af dyr200 »

mp40 qwd ville jeg anbefale
nybegynder
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 563
Tilmeldt: tors 26. feb 2009 08:37
15
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2012
Geografisk sted: 2860 Søbog

Re: Pumper

Indlæg af nybegynder »

har et par tunzen hvis det er
Brugeravatar
Castillo
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 364
Tilmeldt: søn 8. mar 2009 12:41
15
Postnummer: 5800 Nyborg
Saltvand siden?: 2010

Re: Pumper

Indlæg af Castillo »

Vortech mp40qd to stk en i hver dag ende..

Har to til salg bare skrive
Red Sea Reefer 250. radion 2 stå xr15w 1xr30 G4 pro, Bubble King mini 180, vortech 2stk mp40wesqd, Reeflink, Osmolator og Apex 2016 med DÓS dosering
NielsChr
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 162
Tilmeldt: søn 13. maj 2018 17:19
5
Postnummer: 2610 Rødovre
Saltvand siden?: 2018

Re: Pumper

Indlæg af NielsChr »

jeg har skitet min filter og cirkulations pumper til jabao med wifi/mobil app styring.
styringen gør at man kan schedulere forskellige flow mønstre og hastigheder som skifter i løbet af døgnet.

hastighederne lyder lidt forskeligt og kan justeres i intervaller a 1% og generelt køre de mest stille i området 30-50%. køb pumpe dimension efter dette og du kan have en pumpe som ikke siger meget.
jeg har lavet det så der er mindst lyd på kritiske tidspunkter(om aftenen), og der gives ‘fuld skrue’ (dag+nat) når lyden ikke betyder så meget. det sikre at der flere gange i døgnet kommer flow i hele akvariet og der ikke er døde zoner med stillestående vand.
det mønster som mine pumper køre med er så der hver 5 min roteres mellem 4 forskellige hastigheder.
når man har 2 pumper som på denne måde står og varriere så får man et vandflow som aldrig er ‘konstant/statisk’

eneste ulæmpe er at styringen fungere som wifi access punkt og derfor ‘fanger’ min telefon jævnligt dette forkerte wifi som naturligvis ikke har internet - løsningen er at wifi ssid slettes fra telefonen så den ikke automatisk kobler sig på dette senere.
og lige en ting mere, wifi ssid er uden kode, og alle og enhver kan i princippet styre dine pumper....!
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Pumper

Indlæg af Jones »

Har du pengene, så vil jeg klart anbefale Vortech. Jeg solgte mine (da jeg pt kun roder med opdræt af fisk) og har fortrudt. Jeg køber nye når jeg opsætter mit nye system. Den slags pumper skal man bare gemme når først man har dem :D
o_O
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"