"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Indkøb fra Ekstreme Corals (FaunaMarin.de)

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Flem1
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 125
Tilmeldt: tirs 19. feb 2013 08:25
11
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009

Indkøb fra Ekstreme Corals (FaunaMarin.de)

Indlæg af Flem1 »

Jeg har planer om at købe en acropora bluetip supercolour - , men syntes det er i overkanten at betale 39 euros i fragt for en koral. Herudover jeg lidt svært ved at tage imod korallen, da jeg ikke er hjemme i hverdagene. Er der nogen, som er friske på at bestille sammen og evt. tage imod korallerne?

Tlf 60777346

Mvh.
Flemming


Brugeravatar
Allan M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2712
Tilmeldt: søn 11. dec 2011 00:25
12
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 2011

Re: Indkøb fra Ekstreme Corals (FaunaMarin.de)

Indlæg af Allan M »

Fristende. De har mega mange flotte sps, men det er ligsom ikke helt årstiden at få den tilsendt tænker jeg.


Life is a beach and then you dive.
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: Indkøb fra Ekstreme Corals (FaunaMarin.de)

Indlæg af Han$en »

Allan M skrev:Fristende. De har mega mange flotte sps, men det er ligsom ikke helt årstiden at få den tilsendt tænker jeg.
Det er fuldkommen ligegyldigt hvad årstid der er tale om - Altsammen kommer ned til hvordan der pakkes.

Og White samt Fauna Marin er fantastisk dygtige til at holde 24-25c inde i kassen uanset sommer eller vinter :happy:


Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
Flem1
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 125
Tilmeldt: tirs 19. feb 2013 08:25
11
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009

Re: Indkøb fra Ekstreme Corals (FaunaMarin.de)

Indlæg af Flem1 »

Ingen der mangler flotte koraller ??


Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Indkøb fra Ekstreme Corals (FaunaMarin.de)

Indlæg af crazy seahorse »

Han$en skrev:
Allan M skrev:Fristende. De har mega mange flotte sps, men det er ligsom ikke helt årstiden at få den tilsendt tænker jeg.
Det er fuldkommen ligegyldigt hvad årstid der er tale om - Altsammen kommer ned til hvordan der pakkes.

Og White samt Fauna Marin er fantastisk dygtige til at holde 24-25c inde i kassen uanset sommer eller vinter :happy:
Det er rigtigt nok. De pakker det såmænd godt nok, med heatpacks og i vinterkasser - som regel.
Problemet ligger hos kureren.
Da jeg fik fra dem, var det UPS der kørte. De smider pakken om bag i bilen og den er ikke opvarmet.
Han kørte rundt med min pakke hele dagen omme bag i bilen - og det frøs mindst 5 grader og så holder heatpacks ikke så længe.
Da han kom med den kl 15:00 (han var kørt ud kl. 06:30) spurgte jeg ham "om ikke han havde læst på siden af kassen?"
Der stod, med store bogstaver "Live animals, please 25 Degrees" Det havde han så ikke set.
Jeg lavede et farligt postyr og fik lavet en aftale med UPS, at jeg kunne vælge at hente selv på deres fordelingscentral (dengang i Brøndby området).
De ville så tage den indendørs til jeg kom og hentede den. Men det kræver at man har en aftale. (Fik erstattet alle døde koraller, men de havde ikke flere af dem jeg gerne ville have)
For god ordens skyld, skal jeg nævne at jeg ikke har købt hos dem siden. De kan have ændret procedure eller de kan have skiftet transportør.

Erik


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: Indkøb fra Ekstreme Corals (FaunaMarin.de)

Indlæg af Han$en »

Det er selvfølgelig korrekt, Erik.
Og de benytter stadig UPS - Jeg har aldrig selv bestilt fra dem. De gange jeg har fået sendt fra Tyskland har det været sendt med DHL og pakkerne er altid landet mellem 10-12 :happy:


Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Indkøb fra Ekstreme Corals (FaunaMarin.de)

Indlæg af Carsten »

crazy seahorse skrev:
Han$en skrev:
Allan M skrev:Fristende. De har mega mange flotte sps, men det er ligsom ikke helt årstiden at få den tilsendt tænker jeg.
Det er fuldkommen ligegyldigt hvad årstid der er tale om - Altsammen kommer ned til hvordan der pakkes.

Og White samt Fauna Marin er fantastisk dygtige til at holde 24-25c inde i kassen uanset sommer eller vinter :happy:
Det er rigtigt nok. De pakker det såmænd godt nok, med heatpacks og i vinterkasser - som regel.
Problemet ligger hos kureren.
Da jeg fik fra dem, var det UPS der kørte. De smider pakken om bag i bilen og den er ikke opvarmet.
Han kørte rundt med min pakke hele dagen omme bag i bilen - og det frøs mindst 5 grader og så holder heatpacks ikke så længe.
Da han kom med den kl 15:00 (han var kørt ud kl. 06:30) spurgte jeg ham "om ikke han havde læst på siden af kassen?"
Der stod, med store bogstaver "Live animals, please 25 Degrees" Det havde han så ikke set.
Jeg lavede et farligt postyr og fik lavet en aftale med UPS, at jeg kunne vælge at hente selv på deres fordelingscentral (dengang i Brøndby området).
De ville så tage den indendørs til jeg kom og hentede den. Men det kræver at man har en aftale. (Fik erstattet alle døde koraller, men de havde ikke flere af dem jeg gerne ville have)
For god ordens skyld, skal jeg nævne at jeg ikke har købt hos dem siden. De kan have ændret procedure eller de kan have skiftet transportør.

Erik

At skifte transportør hjælper ikke meget, for chaufførerne er flinternede ligeglade.
Jeg har haft flere gange hvor GLS har afleveret seddeler om at der var en pakke til afhentning, trods af at vi har været hjemme hvergang.


Brugeravatar
Allan M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2712
Tilmeldt: søn 11. dec 2011 00:25
12
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 2011

Re: Indkøb fra Ekstreme Corals (FaunaMarin.de)

Indlæg af Allan M »

Jeg har fået et par sendinger fra UK iløbet af de sidste måneder og alt er gået perfekt.
De vigtige ting jeg har gjort er:
Få afsender til at levere den på GHL kontor, frem for at kassen hentet af GHL, noget som blot udsætter kassen for yderlige påvirkninger.
Afsender skriver "Hold for Collection" og allerede i afsendelsen er det afklaret, at jeg som modtager henter kassen på GHLs kontor.

Når kassen er landet i København, henter jeg den direkte fra deres reception. Dermed har kassen ikke været på langfart, mere end nødvendig.

Hver gang har temperaturen været perfekt ved ankomst. Det fordrer selvfølgelig at de er pakket rigtig med heatpack.

I disse kolde måneder vil jeg aldrig lade kassen blive afleveret på min adresse, da det gør turen alt for hård. Selv til sommer vil jeg have samme procedure, med at hente den i lufthavnen.
På den måde har den været i minimal hænder.


Life is a beach and then you dive.
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Indkøb fra Ekstreme Corals (FaunaMarin.de)

Indlæg af crazy seahorse »

Extreme Corals/Fauna Marin ligger i Holzgerlingen i sydtyskland. Det ligger på højde med Strassburg og ligger meget tæt på den franske og den sweitziske grænse. Der er langt derned fra Danmark, så de flyves hertil. Jeg undersøgte det, da jeg skulle have koraller derfra.
Pakken bliver først fløjet til Sturup i Sverige, herfra i bil til fordelingscentralen (hvor den nu end ligger) Det sker i løbet af natten.
Tidligt om morgenen kører de så fra fordelingscentralen. I mit tilfælde var det kl 06:30. Bilen kørte i området omkring Frederikssund og det gjorde den hele dagen. Først sidst på dagen nåede den til Ganløse. Jeg havde tilbudt, at køre chaufføren i møde og afhente pakken, men det kunne ikke lade sig gøre.
Hvad der gjorde det hele værre var, at flyet ikke kunne lande i Sturup pga af et aller andet, måske vejret. Så den fortsatte til Helsinki i Finland, hvor den så gik i stykker. Den blev repareret í løbet af natten og fløj derefter til Sturup igen. Så til Kbh og ud på sightseeing i de Nord- og midtsjællandske industriområder.
Det gjorde selvfølgelig ikke forløbet bedre for korallerne, at turen blev forlænget pga problemerne med flyet. Turen blev mindst et døgn længere.
Heatpacks skulle holde i 48 timer, men når det fryser kommer de på overarbejde. Jeg tror ikke at vores pakker får særbehandling, så de kan sagtens komme til at stå på en udvendig rampe flere gange under omladning(er). De tager tilsyneladende ingen notits af, hvad der står uden på pakkerne.
Jeg var- og er ikke særlig imponeret af UPS håndtering i mit tilfælde. De kan ikke gøre for at et fly går i stykker, at det er bidende koldt, eller den begrænsede holdbarhed på heatpacks. Men håndteringen, når det ikke går efter planen, er kritisabel.
Jeg diskuterede det både med Fauna Marin, som ville indføre muligheden for at kunne vælge en anden transportør og med UPS, både her i Danmark og i Tyskland. Det var med UPS her i Danmark jeg lavede den aftale, at jeg selv kan afhente i fordelingscentralen. Så behøver de ikke og ligge i en kold bil en hel dag. Den aftale kan andre sikkert også lave.

Da jeg fik fra Mrutzek var det DHL der var transportør og det gik tjep. Nu ligger Mrutzek også tættere på Danmark, det ligger i Ritterhude der er nær ved Bremen og Hamborg.
Det gik så stærkt, så da jeg fik en mail med track and trace nummer, så var korallerne allerede i akvariet.

Erik


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Michael_F
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 861
Tilmeldt: tirs 29. maj 2012 10:43
11
Postnummer: 3450 Allerød
Saltvand siden?: 2013
Kontakt:

Re: Indkøb fra Ekstreme Corals (FaunaMarin.de)

Indlæg af Michael_F »

Hvor ville du så købe fra Erik, hvis du køber levende fra udlandet? Er det Mrutzek?


Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3285
Tilmeldt: ons 26. dec 2007 18:35
16
Postnummer: 8560 Kolind
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Kolind

Re: Indkøb fra Ekstreme Corals (FaunaMarin.de)

Indlæg af PederP »

Når man bestiller fra extreme kan man (eller har i hvertfald kunne) betale for ekstra isolering. Har fået en vintersending leveret, sent som Erik fortæller, hvor det hele overlevede (sps incl). Men det var noget koldt.
Men det kan self. være mit held at det ikke lige var én time senere det kom frem.

Hvis der kom en periode hvor de lover stabile +temp. i dk og tyskland, ville jeg godt turde gøre det igen.
Der er vist også garanti på, hvis man køber vinterisolering?


Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3285
Tilmeldt: ons 26. dec 2007 18:35
16
Postnummer: 8560 Kolind
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Kolind

Re: Indkøb fra Ekstreme Corals (FaunaMarin.de)

Indlæg af PederP »

Carsten skrev: At skifte transportør hjælper ikke meget, for chaufførerne er flinternede ligeglade.
Jeg har haft flere gange hvor GLS har afleveret seddeler om at der var en pakke til afhentning, trods af at vi har været hjemme hvergang.
Har også haft mange "sjove" oplevelser med GLS. Pakker der havner i forkerte pakkeshops, bliver sendt tilbage før sidste afhentningsdato og sågar engang hvor jeg på track og trace kunne se min pakke komme fra forhandler, til diverse transit steder, og så tilbage til forhandler igen. Fik et forvirret opkald fra forhandler om jeg ikke vile have mine varer alligevel :K
Men når det kører er det fint. Pakkemanden her er dygtig til at få selv ret store pakker klemt gennem kattelemmen når jeg ikke er hjemme. :GO


Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Indkøb fra Ekstreme Corals (FaunaMarin.de)

Indlæg af crazy seahorse »

Michael_F skrev:Hvor ville du så købe fra Erik, hvis du køber levende fra udlandet? Er det Mrutzek?
Jeg tror at det er hip som hap. Når man køber om vinteren, så er problemerne nok ens alle steder.
Om sommeren er det nok bare at købe, hvor man finder det man gerne vil have. På den tid af året er det ikke kulden der laver ravage.
Personligt ville jeg vente til maj. WC er ret hurtige til at skifte vinterkasserne ud med de tynde og da vi fik fra dem et par gange i streg, havde de slet ikke heatpacks. Vi bad dem om det, fordi vi havde nattemperaturer under 10 grader. Vandet var meget koldt da de ankom og de måtte erstatte adskillige koraller der desværre gik til. Jeg kan ikke huske om det var forår eller efterår. Men de havde dem ganske enkelt ikke - lidt underligt forøvrigt.
Om sommeren bestiller jeg bare, hvis de har noget jeg godt kunne tænke mig og så er det ikke så vigtigt for mig, hvem det er. WC, Extreme, De Jong eller Mzutzek. Det kommer ud på et.

Erik


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
16
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Indkøb fra Ekstreme Corals (FaunaMarin.de)

Indlæg af StarF »

crazy seahorse skrev:Extreme Corals/Fauna Marin ligger i Holzgerlingen i sydtyskland. Det ligger på højde med Strassburg og ligger meget tæt på den franske og den sweitziske grænse. Der er langt derned fra Danmark, så de flyves hertil. Jeg undersøgte det, da jeg skulle have koraller derfra.
Pakken bliver først fløjet til Sturup i Sverige, herfra i bil til fordelingscentralen (hvor den nu end ligger) Det sker i løbet af natten.
Tidligt om morgenen kører de så fra fordelingscentralen. I mit tilfælde var det kl 06:30. Bilen kørte i området omkring Frederikssund og det gjorde den hele dagen. Først sidst på dagen nåede den til Ganløse. Jeg havde tilbudt, at køre chaufføren i møde og afhente pakken, men det kunne ikke lade sig gøre.
Hvad der gjorde det hele værre var, at flyet ikke kunne lande i Sturup pga af et aller andet, måske vejret. Så den fortsatte til Helsinki i Finland, hvor den så gik i stykker. Den blev repareret í løbet af natten og fløj derefter til Sturup igen. Så til Kbh og ud på sightseeing i de Nord- og midtsjællandske industriområder.
Det gjorde selvfølgelig ikke forløbet bedre for korallerne, at turen blev forlænget pga problemerne med flyet. Turen blev mindst et døgn længere.
Heatpacks skulle holde i 48 timer, men når det fryser kommer de på overarbejde. Jeg tror ikke at vores pakker får særbehandling, så de kan sagtens komme til at stå på en udvendig rampe flere gange under omladning(er). De tager tilsyneladende ingen notits af, hvad der står uden på pakkerne.
Jeg var- og er ikke særlig imponeret af UPS håndtering i mit tilfælde. De kan ikke gøre for at et fly går i stykker, at det er bidende koldt, eller den begrænsede holdbarhed på heatpacks. Men håndteringen, når det ikke går efter planen, er kritisabel.
Jeg diskuterede det både med Fauna Marin, som ville indføre muligheden for at kunne vælge en anden transportør og med UPS, både her i Danmark og i Tyskland. Det var med UPS her i Danmark jeg lavede den aftale, at jeg selv kan afhente i fordelingscentralen. Så behøver de ikke og ligge i en kold bil en hel dag. Den aftale kan andre sikkert også lave.

Da jeg fik fra Mrutzek var det DHL der var transportør og det gik tjep. Nu ligger Mrutzek også tættere på Danmark, det ligger i Ritterhude der er nær ved Bremen og Hamborg.
Det gik så stærkt, så da jeg fik en mail med track and trace nummer, så var korallerne allerede i akvariet.

Erik
De gange jeg har fået fra Extrem go White corals, har jeg kunne følge forsendelsen op igennem tyskland, hvor den til sidst rammer Hamburg, før den rammer Kolding/Århus og så bliver kørt ud til levering, så når det er levering i Jylland, har de ikke været ude og flyve. Jeg har nu ikke haft de store problemer med Extreme, selv ikke om vinteren, selv om jeg kun bestiller hvis der er plus grader. White corals har jeg haft lidt mere blandet erfaringer med, især når det kommer til at refundere for døde koraller. Der er whitecorals meget svære at få kontakt til, og giver typisk bare en rabat kode, som giver det beløb der er dødt tilbage ved næste køb, hvor imod extreme, bare sender penge retur. Det er dog længe siden jeg har prøvet white corals, så ved ikke hvordan de håndtere det nu, forhåbeligt bedre :)

desværre er man som baseret i jylland ret afhænning af butikker som extreme og white, hvis man vil have bare lidt koraller, da udvaldet og priserne er meget lave, og en tur til horsens og tilbage, let koster det samme om at få en kasse sendt op fra tyskland, uden du behøver at bruge 3 timer i bil.

ps. er der nogen der har erfaring med at få koraller fra aquapro2000 `? https://korallen.aquapro2000.com/" onclick="window.open(this.href);return false;


Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Indkøb fra Ekstreme Corals (FaunaMarin.de)

Indlæg af crazy seahorse »

Orv, de har da nogle spændende typer hos Aquapro 2000.
Jeg vidste slet ikke at man kunne få koraller derfra. Det må prøves til sommer, for der er da typer jeg ikke har set før.
Fint hint StarF.

Erik


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
16
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Indkøb fra Ekstreme Corals (FaunaMarin.de)

Indlæg af StarF »

crazy seahorse skrev:Orv, de har da nogle spændende typer hos Aquapro 2000.
Jeg vidste slet ikke at man kunne få koraller derfra. Det må prøves til sommer, for der er da typer jeg ikke har set før.
Fint hint StarF.

Erik
De har faktisk igennem længere tid haft lidt mere specielle ting... har bare ikke haft plads til at købe noget længe, men det ændre sig snart :D


Flem1
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 125
Tilmeldt: tirs 19. feb 2013 08:25
11
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009

Re: Indkøb fra Ekstreme Corals (FaunaMarin.de)

Indlæg af Flem1 »

Der er også fede koraller hos Korallenzucht : )
Vi har lige modtaget koraller i dag fra White Corals uden problemer.


Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
16
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Indkøb fra Ekstreme Corals (FaunaMarin.de)

Indlæg af StarF »

Flem1 skrev:Der er også fede koraller hos Korallenzucht : )
.
Mig bekendt sender de kun i tyskland?


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Indkøb fra Ekstreme Corals (FaunaMarin.de)

Indlæg af Carsten »

Nu er det meget lang tid siden jeg har kigget på KZ'S koraller. Men tidligere var de meget flotte dem på hans hjemmeside. Men dem man kunne købe lignende slet ikke dem han havde billeder af. Han havde nogle af de der pangfarvede i hans akvarier men det var sørme ikke hans, men nogle kunders


Flem1
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 125
Tilmeldt: tirs 19. feb 2013 08:25
11
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009

Re: Indkøb fra Ekstreme Corals (FaunaMarin.de)

Indlæg af Flem1 »

Det er korallenzucht Karlsruhe. Det står på siden, at der sendes til Danmark indenfor 24 timer. Den aktuelle import er fra Australien, og der er en del meget flotte koraller. Bl.a. en ultra echinophyllia og blå goniopora. Men jeg kunne ikke finde noget om deres garanti for overlevelse ved levering.


Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
16
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Indkøb fra Ekstreme Corals (FaunaMarin.de)

Indlæg af StarF »

Flem1 skrev:Det er korallenzucht Karlsruhe. Det står på siden, at der sendes til Danmark indenfor 24 timer. Den aktuelle import er fra Australien, og der er en del meget flotte koraller. Bl.a. en ultra echinophyllia og blå goniopora. Men jeg kunne ikke finde noget om deres garanti for overlevelse ved levering.
Du har har, jeg havde set det som http://www.korallen-zucht.de/" onclick="window.open(this.href);return false; og ikke som http://www.korallenzucht.eu/" onclick="window.open(this.href);return false;


Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: Indkøb fra Ekstreme Corals (FaunaMarin.de)

Indlæg af Han$en »

Der er sgu lidt sexede Acropora'er hos Karlsruhe :shock:

http://www.korallenzucht.eu/Acropora-Au ... SIWYG-34_1" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.korallenzucht.eu/Acropora-sp ... SIWYG-58_1" onclick="window.open(this.href);return false;

Hvem der dog bare havde droppet julegaverne denne gang! :T


Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Indkøb fra Ekstreme Corals (FaunaMarin.de)

Indlæg af Carsten »

crazy seahorse skrev:Orv, de har da nogle spændende typer hos Aquapro 2000.
Jeg vidste slet ikke at man kunne få koraller derfra. Det må prøves til sommer, for der er da typer jeg ikke har set før.
Fint hint StarF.

Erik

Det har de nu haft i lang tid. Flere år endda


Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1790
Tilmeldt: søn 8. dec 2013 19:15
10
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2012

Re: Indkøb fra Ekstreme Corals (FaunaMarin.de)

Indlæg af Mic4700 »

Han$en skrev:Der er sgu lidt sexede Acropora'er hos Karlsruhe :shock:

http://www.korallenzucht.eu/Acropora-Au ... SIWYG-34_1" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.korallenzucht.eu/Acropora-sp ... SIWYG-58_1" onclick="window.open(this.href);return false;

Hvem der dog bare havde droppet julegaverne denne gang! :T
Enig. :GO

Super lækre vilde Acro kolonier , kan bare være svære og have med og gøre , foretrækker de Farmede varianter.


Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: Indkøb fra Ekstreme Corals (FaunaMarin.de)

Indlæg af Han$en »

Mic4700 skrev:
Han$en skrev:Der er sgu lidt sexede Acropora'er hos Karlsruhe :shock:

http://www.korallenzucht.eu/Acropora-Au ... SIWYG-34_1" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.korallenzucht.eu/Acropora-sp ... SIWYG-58_1" onclick="window.open(this.href);return false;

Hvem der dog bare havde droppet julegaverne denne gang! :T
Enig. :GO

Super lækre vilde Acro kolonier , kan bare være svære og have med og gøre , foretrækker de Farmede varianter.
Tjooo, tjaaaa... Jeg vil sige at priserne faktisk er det eneste der afholder mig.
Dels grundet sidste måned som altid knækker budgettet - Det kommer bag på mig hvert år! :shifty:

Og dels fordi jeg egentlig ikke gider give de summer for en koral jeg ikke har set med egne øjne foran mig.
Størrelsen betyder intet for mig, den kan lige så godt bare være 5x5cm.

Men hvis nu de stadig har de to på hylden efter næste lønningsdag, kunne vi måske lave en 50/50, og få en halv koral hver, af dem hver? :sneaky:


Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"