"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Forums udvikling. spørgsmål

Forum for generel snak omkring saltvand.

syntes du SF er i en positiv udvikling?

Ja
28
29%
Nej
26
27%
Hverken ja eller nej
42
44%
 
Afgivne stemmer: 96

charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3733
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Forums udvikling. spørgsmål

Indlæg af charlie saltvand »

Hej. Jeg har været aktiv bruger af SF i lidt over et år nu og har lagt mærke til at min adfærd her har ændret sig over tid,hvilket jo nok er meget naturligt.

Jeg syntes faktisk også at forum har ændret sig, til noget dårligere i denne periode, denne følelse er jo meget subjektiv, og kan jo sagtens handle mere om mig end om forum, så nu vil jeg hører hvad DU bruger forum til? Og om du syntes det har ændret sig over tid.

Når jeg syntes det er blevet dårligere er det fordi jeg oplever at tråde, indlæg og kommentarer bliver mere og mere "personliggjort", eller at der går usaglig "religionskrig" og bedrevidende
" jeg har den STØRSTE, så jeg ved bedst!"
holdning i indlæggene, og hvor der ikke bliver forholdt sig sagligt til det indlægget faktisk handler om på en positiv og konstruktiv måde.

Det syntes jeg sgu er nederen, da jeg samtidigt ved at mange af jer herinde er hamrende dygtige. :W

Kan som skrevet længere oppe godt være det bare er mig der ændre syn på dette og er en følsom fætter men hvad syntes du?

Håber du vil bidrage og svare.

I dag bruger jeg primært selv forum til at kigge i køb og salg trådene, dette ikke fordi jeg ikke kan blive dygtigere for det kan jeg SAGTENS, men jeg må indrømme at jeg er begyndt at bruge udenlandske sider til at stille mine dumme spørgsmål :y

Smid en kommentar hvor du skriver hvad du, hånden på hjertet mest bruger forum til :beer:

Og MEGET gerne ideer til forbedringer, hvis du syntes der mangler noget.

På forhånd tak
Charlie
Senest rettet af charlie saltvand tors 9. okt 2014 17:26, rettet i alt 1 gang.
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
mchr
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 519
Tilmeldt: tirs 13. dec 2011 11:54
12
Postnummer: 8240 Risskov
Saltvand siden?: 2012

Re: Forums udvikling. spørgsmål

Indlæg af mchr »

der har været både gode og dårlige tider på forum, der er tider hvor der er meget mudderkasteri, der er tider med mange nybegyndere, der er tider med meget eksperimenterende tråde, og tider med meget dybe tekniske emner, alt i alt synes jeg der er en god blanding.
Det er meget subjektivt hvor meget man får ud af et forum, alt efter hvilket plan man selv er på i det emne forummet omhandler
i starten læste jeg alle nybegyndertråde, men efterhånden har jeg læst de fleste spørgsmål, og de fleste svar mindst en gang før, så er det naturligt at jeg springer de tråde over.

min opfattelse er ikke den samme som din i forhold til holdningen i indlæggende, det er hverken værre eller bedre end det har været, jeg tror bare der er en del brugere der er mere aktive end andre, så de vil naturligvis være mere synlige i trådene, og vil muligvis gentage sig selv en del gange hvis man har læst lign. tråde før.

alt i alt tror jeg måske du har rykket dig til et andet plan i forhold til hvad du vil have ud af et forum af denne type, og du derved føler at der er sket en ændring i tonen og emnerne.

Det er naturligt at bruge andre fora´er for at få et frisk pust, med ny information, jeg har en fornemmelse af at der ikke kommer særlig mange nye "gamle" saltvandsfolk til, men til gengæld er der mange der bliver lært op herinde, så det vil meget være den samme tilgangsvinkelt og holdning til tingene, det kan godt udmunde i den opførsel du har set.

alt i alt er jeg godt tilfreds med måden tingene fungerer på, og synes generelt der er mindre drama, bedre stemning og flere fornuftige indlæg, end der f.eks var i foråret.

Just my 2 cents ;)
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3733
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Forums udvikling. spørgsmål

Indlæg af charlie saltvand »

Fedt indlæg, det giver sgu god mening for mig, det du beskriver og cool at du er tilfreds med forum som det er, det tror jeg størstedelen herinde er.

Tak for dit indlæg.

Charlie
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Ryom
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1633
Tilmeldt: ons 10. sep 2008 13:15
15
Postnummer: 8550 Ryomgård
Geografisk sted: 8550 Ryomgaard

Re: Forums udvikling. spørgsmål

Indlæg af Ryom »

Jeg mangler lidt muligheden for stemme på "hverken/eller". Da jeg egentlig ikke synes forum har rykket sig. Hverken til det dårligere eller bedre. Alt den tid jeg har været med, har her været perioder med gode og dårlige tider. Til tider heftige diskutioner. Som for det meste jo er meget lærerigt for os der står på sidelinjen.. Og det er jo super at man kan stille et spørgsmål. Og indenfor relativt kort tid får et svar. At der så nogen gange kommer et svar der kan tolkes negativt (og som måske også er det) må man jo tage med. Vi er alle mennesker med forskellige måder at formidle og modtage information på.
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3733
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Forums udvikling. spørgsmål

Indlæg af charlie saltvand »

Modtaget Ryom.

Ser om jeg kan tilføje det.

Men hvad/hvordan bruger i forum i dag?

Er det sådan lidt hygge-agtigt, læse lidt og blive underholdt og måske lære lidt eller blive inspireret? Eller er det kort og kontant, har et spørgsmål, søger et svar? Eller det spørgsmål tror jeg jeg kender svaret på? Mest køb og salg? Eller en blanding?

Charlie
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
dyne
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2089
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 23:58
13
Postnummer: 7400 Herning
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Birk(Herning)

Re: Forums udvikling. spørgsmål

Indlæg af dyne »

Må sige jeg læser (næsten alle tråde) næsten ligesom facebook hurtig over og videre
Syntes der mindre mudderkast end før men syntes dog lidt og det er en af mentoren der altid skal tale ned til folk ik fordi han har gjort det til mig men stadig hvis man er mentor bør man være et forbillede
180x70x65
2xgyre 350
maxspect aeraqua dua ad600
jebao 5000
Orphek Atlantic V4x2 + v4 compact + 2xor3 120 skyblue
ATI Essentials pro
rollermat
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 8818
Tilmeldt: tirs 6. jun 2006 22:30
17
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Re: Forums udvikling. spørgsmål

Indlæg af ole kekkonen »

er det så mer høflig at man skriver det er noget pjat istedet eller er det stadig nedladende?
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 4007
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Forums udvikling. spørgsmål

Indlæg af Engelquist »

God tråd Charlie :)
Jeg har stemt ja- og det er både som bruger og moderator.
Jeg har været med i forumet siden opstarten for 10 år siden og som bruger, er jeg i perioder meget på og i perioder glider forummet lidt i baggrunden ( man har jo et liv udover saltvand :))
I alle 10 år har jeg haft stor glæde af at søge svar på spørgsmål i al den nyttige viden brugere igennem tiden har bidraget med.
Derudover har jeg mødt andre saltvandsakvarister igennem forummet og tillige knyttet venskaber.
Som moderator, har der været op- og nedture- perioder med "ro" og perioder hvor jeg virkelig har haft travlt (især under al forhandlerballaden)
Men det seneste års tid har været en fornøjelse, med gode og konstruktive indlæg(for det meste).
I min optik er forummet i positiv udvikling PGA brugerne herinde- men også vores ( næsten) nye mentorordning, er et stort skridt fremad, hvor nye brugere kan se hvor de trygt kan henvende sig, ved spørgsmål- for man kunne jo godt opleve en masse velmenende råd der peger i hver sin retning og forvirrer mere end det gavner...
Derudover har jeg fornøjelsen af et super godt samarbejde med med mine moderatorkollegaer og administrator...
Endelig skal man huske på at brugerne på forummet kun afspejler den virkelige verden- med det mener jeg, at man også herinde vil opleve at der findes forskellige typer: nogle er imødekommende, nogle er nærtagende, nogle kan være lidt bedrevidende, nogle kan virke lidt brovtende- og som ud i verden omkring os, må man kunne rumme de forskellige typer der omgiver os- at acceptere vi er vidt forskellige og ikke opfatter verdenen ens....
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Brugeravatar
dyne
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2089
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 23:58
13
Postnummer: 7400 Herning
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Birk(Herning)

Re: Forums udvikling. spørgsmål

Indlæg af dyne »

Næ ole men man kan godt fortælle ting uden at virke nedladende ik fordi du har gjort det ved mig men du ved tydeligvis det er dig jeg taler om
TÆNK OVER DET
180x70x65
2xgyre 350
maxspect aeraqua dua ad600
jebao 5000
Orphek Atlantic V4x2 + v4 compact + 2xor3 120 skyblue
ATI Essentials pro
rollermat
Brugeravatar
Hvam
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4736
Tilmeldt: ons 12. okt 2005 12:58
18
Postnummer: 8541 Skødstrup
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"

Re: Forums udvikling. spørgsmål

Indlæg af Hvam »

Syntes det går op og ned som det plejer, dog savner jeg lidt dramatik eller hvad kan man kalde det "en Marty" :lipssealed: :sneaky2:

Det eneste jeg syntes der har en negativ effekt er de Moderator roller som er kommet.
Det med at en er udvalgt til at have den rigtige løsning frem for almindelige bruger syndes jeg dæmper kreativiteten i indlæggene. personlige gider jeg ikke længer selv at komme med indlæg og rådgive for hvis de ikke ligge op af moderators retning, væges moderatorns holdning i langt størstedelen af tildfeldene også ser jeg min indvirken som spild at tid!
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!

Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
Brugeravatar
niels228
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 309
Tilmeldt: ons 2. apr 2014 19:51
10
Postnummer: 3450 Allerød
Saltvand siden?: 2014

Re: Forums udvikling. spørgsmål

Indlæg af niels228 »

Som ny og endnu ikke indehaver af et saltvands akvarium har jeg meget stor fornøjelse at dette forum.
Folks entusiasme og den glæde der strømmer igenem langt de fleste indlæg er en fornøjelse. Et forum for dedikerede nørder. Min kone ryster på hovedet :-)

Selvfølgelig kan jeg godt se at det er måske ikke alt der er lige spændende. Nogen har jo helt specielle interesser og nørder mega meget en eller anden koral. Forleden var der en lang streng om en der håndmader en koral. Fedt, fedt, fedt og (undskyld) lidt grinagtigt.
Man kan spørge om alt og får også et sober svar selvom man stiller ret tåbelige spørgsmål.

Ja der er da fnidder og skidt, men langt det meste er fedt at læse. Jeg vil stemme ja og jeg vil tro jeg også ville gøre det om 2 år.
Akvarier skal vejes i ton.
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3733
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Forums udvikling. spørgsmål

Indlæg af charlie saltvand »

Tak for jeres kommentarer.

Engel, jeg er meget enig i det du skriver med at sf afspejler resten af verden og man bør være rummelig. Det mener jeg selv jeg i den grad er, jeg lever af at være socialpædagog og arbejder med udsatte unge og familie terapi til dagligt, så rummelighed og forståelse for andres synspkt og udgangspkt er et af mine mantraer :-) Det med at være rummelig syntes jeg, som Dyne også skriver, så ikke at alle de udpegede mentorere har formået at være. Kan godt se, det måske er nederen at skulle svare på de samme " begynder spørgsmål" 100 gange i træk, men det må man sørme være indstillet på at skulle hvis man siger ja til en mentor tjans, min mening.

Som i den virkelige verden er det måske desværre dem der råber højest, og længst tid og har de fleste ressourser i ryggen der fremstår som dem der har ret? .....



Jeg syntes det er FEDT at der er kræfter og ressourser som dig derude der vil lægge så stort et arbejde i at holde sådan en side her kørende. Tak for det!

Kom glad med indlæg om hvad DU primært bruger sf til.

Charlie
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3733
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Forums udvikling. spørgsmål

Indlæg af charlie saltvand »

Hvam.

Jeg syntes det er synd du har fået det sådan, jeg kan godt forstå dig, men.....Det er jo med til at begrænse i stedet for at inspirere, hvilket JEG syntes er død ærgeligt.
Charlie
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Ryom
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1633
Tilmeldt: ons 10. sep 2008 13:15
15
Postnummer: 8550 Ryomgård
Geografisk sted: 8550 Ryomgaard

Re: Forums udvikling. spørgsmål

Indlæg af Ryom »

Jeg vil nu gi Hvam ret i det med experterne i blå. Det er jo et forum og ikke en undervisningsportal.. Og det er jo ikke fordi disse mennesker sidder med en uddannelse som berettiger dem til at være bedre vidende end andre.
Brugeravatar
apfolmer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1697
Tilmeldt: tors 28. feb 2008 10:47
16
Postnummer: 7120 Vejle Øst
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: vejle

Re: Forums udvikling. spørgsmål

Indlæg af apfolmer »

Jeg har været med, på godt og ondt i en årrække, og må indrømme at det ringeste tiltag til dato, var at give nogen en mentor hat på.

forum er gået fra, debat mellem alle brugere, til et forum hvor langt de fleste spørgsmål besvares af en af hattefolket.

Jeg har lagt mærke til at mange , specielt nye, ser hattens ord, som lov og eneste måde at køre akvariet på, frem for at lytte til en bredere vifte af brugere

Jeg hører fra flere, der som Dyne, primært bruger forummet til køb og salg, efter dette hattefis.



desværre.

Det skal ikke læses som om at jeg ikke mener at de forskellige mentorer har en del erfaring og eller meninger, men der findes et utal af brugere, som har mindst lige så meget viden, som tidligere delte denne viden langt Mere, end Nu, hvor en gruppe , har fået studenterhue på,

Jeg tror ideen var ment som god, men ipraksis, virker den ikke efter hensigten, hvis . man ser bort fra det som de helt nye evt får ud af det.
Senest rettet af apfolmer tors 9. okt 2014 19:29, rettet i alt 1 gang.
Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1790
Tilmeldt: søn 8. dec 2013 19:15
10
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2012

Re: Forums udvikling. spørgsmål

Indlæg af Mic4700 »

Ryom skrev:Jeg vil nu gi Hvam ret i det med experterne i blå. Det er jo et forum og ikke en undervisningsportal.. Og det er jo ikke fordi disse mennesker sidder med en uddannelse som berettiger dem til at være bedre vidende end andre.
100% Enig. Kan ikke skrives bedre.
Brugeravatar
apfolmer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1697
Tilmeldt: tors 28. feb 2008 10:47
16
Postnummer: 7120 Vejle Øst
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: vejle

Re: Forums udvikling. spørgsmål

Indlæg af apfolmer »

Ryom skrev:Jeg vil nu gi Hvam ret i det med experterne i blå. Det er jo et forum og ikke en undervisningsportal.. Og det er jo ikke fordi disse mennesker sidder med en uddannelse som berettiger dem til at være bedre vidende end andre.
spot on ! +1 herfra
Brugeravatar
Wiinberg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1491
Tilmeldt: man 6. jan 2014 13:27
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2014
Geografisk sted: Odense

Re: Forums udvikling. spørgsmål

Indlæg af Wiinberg »

Nu har jeg ikke været med så længe, men jeg kan da godt se at der er lidt fnidder i krogene. Ligesom der er alle andre steder, specielt steder der omhandler emner af stor interesse, passion om man vil, for enkelte mennesker.
Vi er jo et godt og blandet udsnit af den gennemsnitlige befolkning, unge og ældre, velhavende og studerende, ledere og arbejdere, og alt der i mellem. Og når man går så meget op i noget, så kan man ikke undgå at der bliver trådt på nogle tæer en gang imellem. Specielt ikke i en hobby som bygger på utrolig stor diversitet i fremgangsmåderne.
Og dette er ikke nødvendigvis en dårlig ting.

Jeg indrømmer gerne at jeg har følt mig provokeret en enkelt gang eller to, men man må jo bare huske på at det ikke er ens person der bliver trådt over tæerne. Selvfølgelig er der også tilfælde hvor tingene bliver personlige, men det hører da vist til sjældenhederne.
Sådan er det jo også i det virkelige liv. Og så må man huske, det er trods alt "bare" et sted på internettet.

Nogen nævner "mentor tiltaget". Det har jeg personligt valgt at se bort fra. Som ny, inden folk blev til mentorer, fik jeg hurtigt et overblik over hvem der havde været med i gamet længe, og besad en god mængde viden, også uden at der stod mentor under deres brugernavn. Derudover er der ikke én gylden vej eller fremgangsmåde til et succesfuldt akvarie, så selvom man får svar på et spørgsmål der går i begge retninger, så kan det ene være lige så rigtigt som det andet, uanset hvem svaret kommer fra.
Så jeg kan måske godt være enig i at en eller flere mentorer ubevidst kan påvirke folk i en bestemt retning, som måske ikke nødvendigvis havde været den rigtige for netop den person. Men vi er trods alt frie individer, og de fleste kan da tænke selv og sige fra eller til :) Jeg tænker ihvertfald ikke over hvem der er mentor eller ej. Jeg lytter uanset hvem der bidrager med et interessant synspunkt.

Alt i alt synes jeg det er et rigtig dejligt forum vi har her, hvor man kan få svar på næsten hvad som helst. Men hvis man dvæler ved det negative, så kan jeg da godt se at man måske ikke synes her er helt så rart. Men det må man jo så selv arbejde på :)

Fy for pyfor, det blev alt alt for langt...
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 4007
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Forums udvikling. spørgsmål

Indlæg af Engelquist »

For lige at tage den med mentorerne- så er de til for at nye brugere kan finde en at søge råd og vejledning hos- de er ikke tænkt som nogle der kan "overrule" andre med deres titel:)
Baggrunden til mentorerne, var at det (mildest talt) kunne være meget forvirrende, som ny bruger herinde, at modtage masser af velmenende råd, der pegede i mange retninger... I den daglige debat,har en mentors råd eller mening, IKKE større vægt, end andre brugeres...
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Forums udvikling. spørgsmål

Indlæg af Jones »

Men en mentors råd får større vægt end mit når en ny spørger? Måske har jeg mere erfaring med netop det der spørges til end mentoren? Jeg har altid været glad for det forum Brian skabte, men den nye mentor ordning skaber, i min optik, en rangliste. Jeg er sikker på at de er dygtige akvarister, men det er den ophøjethed, som titlen lægger op til jeg ikke bryder mig om. Jeg vil gerne understrege at der intet personligt er i det, og jeg nyder da også selv godt af deres, og andre brugeres, råd og vejledning.
o_O
Brugeravatar
apfolmer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1697
Tilmeldt: tors 28. feb 2008 10:47
16
Postnummer: 7120 Vejle Øst
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: vejle

Re: Forums udvikling. spørgsmål

Indlæg af apfolmer »

korrekt

men efter hatten er kommet på, er der en tendens til at enkelte individer med hat på, altid lige vil ha det sidste ord, og dermed måske ofte kommer til at virke lidt, "bedrevidende"

Som mentor er det vel ikke nødvendigt at svare . på ALLE indlæg, idet deres opgave , som engelq så pænt formulerer det, består i primært at være en støtte/guide , specielt tiltænkt de nye, og ikke en Lektor med svar på hvert eneste indlæg, ?
Brugeravatar
apfolmer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1697
Tilmeldt: tors 28. feb 2008 10:47
16
Postnummer: 7120 Vejle Øst
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: vejle

Re: Forums udvikling. spørgsmål

Indlæg af apfolmer »

Jones skrev:Men en mentors råd får større vægt end mit når en ny spørger? Måske har jeg mere erfaring med netop det der spørges til end mentoren? Jeg har altid været glad for det forum Brian skabte, men den nye mentor ordning skaber, i min optik, en rangliste. Jeg er sikker på at de er dygtige akvarister, men det er den ophøjethed, som titlen lægger op til jeg ikke bryder mig om. Jeg vil gerne understrege at der intet personligt er i det, og jeg nyder da også selv godt af deres, og andre brugeres, råd og vejledning.

enig i alt dette også :)
Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4663
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
19
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Re: Forums udvikling. spørgsmål

Indlæg af Anders månsson »

jeg bruger stadig forum som da jeg startede med saltvand. Det er for at få et godt grin en gang imellem og hjælpe og søge hjælp. Det har vi alle brug for til tider med vores hobby...

Mentor rollen er absolut ikke steget mig til hovedet, da jeg ved at mange derude har større viden og erfaring om mange ting indenfor vores hobby.

Jeg ser også vores menor rolle som at vi forpligter os til at dyrke den positive vinkel og ikke opsøge slagsmålene og det er vigtigt at kunne tage lidt kritik, hvis nogen skulle være undrende overfor hvad man skriver herinde!

Det er da kedeligt at høre folk med en god portion viden og evner, ikke har lyst til at deltage i at dele vores viden pga mentor ordningen... Det håber jeg de vil begynde på igen!
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 4007
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Forums udvikling. spørgsmål

Indlæg af Engelquist »

I titlen mentor, ligger at man er rådgiver- intet andet- at nogle opfatter det som en ophøjet status, er en misforståelse...
De er ene og alene, tænkt som rådgivere for nye brugere, der kaster sig ind i en jungle af råd og meninger og dette og hint, ved opstart af saltvand...
Igen: i den daglige debat og vidensdeling, er der ikke forskel på om man er alm forumbruger, moderator, mentor eller administrator- der er vores erfaringer og bidrag til debatten lige værdigfulde...

Det har aldrig været tanken, at mentorerne er hævet over andre herinde, hvilket en hurtig søgning om mentorordningen vil kunne bekræfte..

Iøvrigt var professor hattene i deres logo, humoristisk tænkt ;-)
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Brugeravatar
Wiinberg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1491
Tilmeldt: man 6. jan 2014 13:27
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2014
Geografisk sted: Odense

Re: Forums udvikling. spørgsmål

Indlæg af Wiinberg »

Anders månsson skrev:Det er for at få et godt grin en gang imellem
:GO Og dem er der ikke langt imellem :K
Brugeravatar
AndersBoerglum
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2268
Tilmeldt: søn 13. feb 2011 19:43
13
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Hjørring-Nordjylland

Re: Forums udvikling. spørgsmål

Indlæg af AndersBoerglum »

apfolmer skrev:Jeg har været med, på godt og ondt i en årrække, og må indrømme at det ringeste tiltag til dato, var at give nogen en mentor hat på.

forum er gået fra, debat mellem alle brugere, til et forum hvor langt de fleste spørgsmål besvares af en af hattefolket.

Jeg har lagt mærke til at mange , specielt nye, ser hattens ord, som lov og eneste måde at køre akvariet på, frem for at lytte til en bredere vifte af brugere

Jeg hører fra flere, der som Dyne, primært bruger forummet til køb og salg, efter dette hattefis.



desværre.

Det skal ikke læses som om at jeg ikke mener at de forskellige mentorer har en del erfaring og eller meninger, men der findes et utal af brugere, som har mindst lige så meget viden, som tidligere delte denne viden langt Mere, end Nu, hvor en gruppe , har fået studenterhue på,

Jeg tror ideen var ment som god, men ipraksis, virker den ikke efter hensigten, hvis . man ser bort fra det som de helt nye evt får ud af det.
Enig, helt enig. Synes at ordet Mentor lyder meget professoragtigt. Måske det kunne ændres til vejleder, så at nye ved at det er en vejledning i den forhåbentlige rigtige retning i deres saltvandseventyr, og ikke som en "lov, som der bliver nævnt.
Mvh:
Anders Børglum Christensen.
Bokelund
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 784
Tilmeldt: tirs 9. okt 2007 18:06
16
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Forums udvikling. spørgsmål

Indlæg af Bokelund »

Hej alle.

fed debat charlie! Og andre selvfølgelig. Jeg har været på forumet et halvt år måske lidt mer. Til at starte med da jeg var 100 procent ny og "sårbar" skulle der ikke så meget til for at føle " stødt". Men jeg synes KLART der tegner sig et billed og tendens af hvem der er skide sure og bitre på livet. Det tager jeg mig sku ikke af længere. 90-95 procent af folk der ude er skide søde.
Mentor eller ej. Igen hvis man har været online mere end et par måneder så ved man godt hvem man skal lytte på. Sådan har jeg det!
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3573
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Forums udvikling. spørgsmål

Indlæg af Tykki »

Det er vel individuelt. Personligt syntes jeg hvisse folk er alt for nærtagende. Det er mig en gåde hvordan man kan pive over absolut ingen ting. Det her forum er det fedeste sted på nettet, og jeg er på hver dag. Læser gamle tråde, knytter venskaber, SER faktisk folk her fra WAUUU!!!! Det er sgu da skide lige meget om nogen har hat på, om der bliver talt op eller ned osv. Tag dog det der kan bruges og lad resten ligge. Jeg lære lidt hver dag, både fra Hr hat og alle andre og det er mig en stor fornøjelse. Tak til forum. Mvh Dan
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Forums udvikling. spørgsmål

Indlæg af Carsten »

Synes det er lidt mærkeligt at folk her på forummet tager mentorenes ord for lov. For det stemmer jo ikke helt med samfundet som helhed, hvor alle konstant stiller autoriteters viden/beføjelser i tvivl.
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3573
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Forums udvikling. spørgsmål

Indlæg af Tykki »

Ha det er så sandt, men der skal jo brokkes.
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"