"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

cargofragt og leverings omkostninger fra bali (del1)

Forum for generel snak omkring saltvand.
Brugeravatar
Brian C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2960
Tilmeldt: lør 27. okt 2007 11:55
16
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fredericia

Re: cargofragt og leverings omkostninger fra bali (del1)

Indlæg af Brian C »

Flemming nu ved vi jo begge hvem vi snakker om, og jeg kan ikke følge dig i at fiskene skulle være blevet dyrere og dårligere, der er to steder hvor vedkommende har fået dårligere, og i dette tilfælde også dyrere fisk fra, den ene var.... de jong, den anden vil jeg ikke nævne her, da jeg ikke vil hænge nogen ud ved navns nævnelse
den levenrandør han har nu, har indtil leveret fine fisk, ihvertfald dem jeg har købt, deriblandt min lille Acanthurus nigricans, som stadig lever i bedste velgående

og dette skal ikke tages som kritik af hverken, de Jong, Moby, eller nogen andre, alle kan være uheldige og alle har deres måder at handle på, og fred være med det
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: cargofragt og leverings omkostninger fra bali (del1)

Indlæg af Carsten »

demian skrev:Jo men måske var det koralerne og andet blød dyr der var de dyreste men har ikke lyst til at plukke enkelte eksemplare ud fra prislisten den er lang men dem jeg lige fik søgt på var fra tyskland og dk var i det prisleje smukke ting koster bare mere det lige som mærke vare hehe
10liter vand til en kejser så må den også være stor jeg ville jo helst kun have fisk som skulle bruge 2-3 liter vand i fragt
Et af de store problemer er, vægten. Du kan sagens bestille en fisk i størrelse tiny, og så får du en fisk som passerfint til en storstegepande. Den fisk du havde regnet med at få, vejer 1 kilo, men den du få vejer 8-9 kilo, det kan blive pokkers svært at få den ned i noget der ligner et 250 liters akvarie.

En ting som jeg tænkte på var fragtprisen. For en 5-6 år siden var fragten 24,5 krone pr. kilo, og den er bestemt ikke blevet lavere med tiden.
Brugeravatar
demian
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 542
Tilmeldt: tors 6. aug 2009 09:34
14
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2002

Re: cargofragt og leverings omkostninger fra bali (del1)

Indlæg af demian »

hehe ja det kan der være noget om men nu regner jeg ikke med en fisk på 5-10 cm kommer i 8-9kg vand men så der da en chance for den overlever hehe
cargo fragt pris er 4.80 us pr kg for 100kg så det nok det samme idag
det som jeg ikke har regnet ud er importskat og dyrelæge og speditions omkostninger
der er jo speditions udgifter med fra leverandør Shipment rate to Copenhagen as below: Singapore airline is advisable with good schedule/handling.
So, shipment charge for 100kg could be (4.80+0.45+0.10)*100 = USD 535 (Euro 374.13) det for fragten alene ca 2800kr
og for leverandøren Packing Charge (standard box) $ 9.00 x 8stk=
1231 Document & handling / shipment $ 75.00
1232 Health Certificate or Certificate of Origin/ shipment $ 50.00
1233 Cites (wild) / document / 100pcs corals $ 350.00
ligeledes 2800kr
skal der virkelig betales for tjek både ved afsender og modtager
hmmm det må vel undersøges
Brugeravatar
TorbenC
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1253
Tilmeldt: søn 19. mar 2006 11:06
18
Postnummer: 6760 Ribe
Saltvand siden?: 2009

Re: cargofragt og leverings omkostninger fra bali (del1)

Indlæg af TorbenC »

De udgifter du har der, er udgifterne derned til, du skal stadigt betale speditør, dyrlæge m.m. her i DK også.
Brugeravatar
demian
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 542
Tilmeldt: tors 6. aug 2009 09:34
14
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2002

Re: cargofragt og leverings omkostninger fra bali (del1)

Indlæg af demian »

okay men jeg ved ikke lige hvad en dyrlæge skal have pr box, og hvad speditøren skal have
m.m. er der da flere omkostninger kunne godt tænke mig at vide hvad de samlede udgifter ville være når de 100kg levende dyr ankommer til cph.
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"