"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Medimport med succes!

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
Per A
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1593
Tilmeldt: lør 28. okt 2006 22:38
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hvidovre

Medimport med succes!

Indlæg af Per A »

På mindre end én uge er der kommet en sending hjem fra Indonesien :W

Lidt optimistisk havde jeg bestilt nogle fisk blandet med nogle koraller....og godt med reserve emner.

Sendingen skulle gennemføres uden cites så der var kun tale om fisk og div. blødkoraller.

Desværre lykkedes det ikke at få koraller :( men til gengæld er der kommet de finiste fisk af højeste kvalitet pakket perfekt og med præcist det vand der skulle til. :GO

Fik flotte
Chelmon rostratus (Copperband Butterfly), Mirolabrichthys tuka (Purple Queen), Acanthurus leucosternon (Powder-Blue Surgeon)
Acanthurus lineatus (Clown Surgeon), Dendrochirus zebra (Zebra Lionfish), Pterois volitans (Turkey Lionfish), Aeoliscus strigatus (Knife Fish)
Pterapogon kauderni (Cardinal Fish), Doryrhampus dactyliophorus (Zebra Pipe Fish),
og som rosinen i pølseenden en Taeniura lymna, (Blue-Spotted Stingray) (desværre lidt for stor til min balje, men damm hvor det en stilet fisk.)
Alle fisk bærer ikke præg af stress og virker friske.
På trods af at der er nogle der ryger til salg er jeg yderst tilfreds med "fangsten"......glemte jeg at skrive at den ansvarlige for sendingen er den unævnelige Martin fra Bording :lipssealed: !?

Lidt foto vedhæftet.
Flot sending!
Vedhæftede filer
Dendrochirus zebra2 (Medium).jpg
August08 015 (Medium).jpg
August08 021 (Medium).jpg
Hilsen Per
Følgende sælges:
diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon
frederik
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 535
Tilmeldt: man 21. nov 2005 14:10
18
Postnummer: 8200 Århus N
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Århus

Re: Medimport med succes!

Indlæg af frederik »

Hvor hentede du fiskene? Kastrup?
Tillykke med fiskene iøvrigt!
Senest rettet af frederik tors 21. aug 2008 15:14, rettet i alt 2 gange.
For akvarie setup - se min profil...
_______________________________________________________

Venlig Hilsen
Frederik
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Medimport med succes!

Indlæg af Carsten »

De fisk der er på billed 2 hvad er det for nogen, ud over at det er en pudsefisk.
Brugeravatar
Per A
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1593
Tilmeldt: lør 28. okt 2006 22:38
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Medimport med succes!

Indlæg af Per A »

Carsten skrev:De fisk der er på billed 2 hvad er det for nogen, ud over at det er en pudsefisk.
Mmmmm................. de er kommet i stedet for to kardinaler.

Sendingen er blevet afhentet i kastrup, heldigvis uden spild at tid, og unødig indblanding fra den fantastiske institution S&N :beer:
Hilsen Per
Følgende sælges:
diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Re: Medimport med succes!

Indlæg af Brian »

Fine sager !

Men du skriver det er en succes men står nu med fisk du ikke skal bruge og skal sælge ? Hvordan hænger det sammen ? Jeg mener bare at det er da lidt ærgeligt at hente fisk fra revet som man ikke engang vil have i sin balje.
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Brugeravatar
Bosse
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 786
Tilmeldt: fre 23. mar 2007 15:59
17
Postnummer: 9000 Aalborg
Geografisk sted: Aalborg

Re: Medimport med succes!

Indlæg af Bosse »

Carsten: Det er en underart af den alm. kendte kardinalfisk. Apogon leptacanthus mener jeg de hedder.
Nyt akvarie, opdateres snarest med billeder
viewtopic.php?f=93&t=21670&p=226186#p226186
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: Medimport med succes!

Indlæg af Hougaard »

Tillykke, hvordan ser så så dit totale regnestykke ud for disse fisk ?
Brugeravatar
Per A
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1593
Tilmeldt: lør 28. okt 2006 22:38
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Medimport med succes!

Indlæg af Per A »

Brian skrev:Fine sager !

Men du skriver det er en succes men står nu med fisk du ikke skal bruge og skal sælge ? Hvordan hænger det sammen ? Jeg mener bare at det er da lidt ærgeligt at hente fisk fra revet som man ikke engang vil have i sin balje.
Tja, det er vel lige så ærgelig som når enhver anden henter fisk fra revet......håber da ikke at diverse butikker deler din pessemisme :BA

Erik: det ser rigtigt fornuftigt ud :wink:
Hilsen Per
Følgende sælges:
diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon
Brugeravatar
RonniA
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 370
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 19:21
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 110% Greve
Kontakt:

Re: Medimport med succes!

Indlæg af RonniA »

Jeg må også lige rose denne sending fra hr. marty, endelig lykkedes det ham at få nogen hjem som man havde bestilt og man kunne bruge til noget.
jeg havde bestilt 6 fisk som erstatning for de koraller jeg ikke modtog i de forrige sendinger, og dem fik jeg og i en rigtig flot og god stand...

Et lille plaster på såret efter en noget uheldigt år med marty...
spdiving
Reactions:

Re: Medimport med succes!

Indlæg af spdiving »

Tilykke med dine fisk Per A.


Jeg fik så også fisk i stedet for koraller 4 stk. Paracanthurus hepatus på 4 cm ( har allerede spist fros foder ) og 1 stk Naso lituratus 8 cm fine størlser.
Jeg manglede at få for 850 kr og de koraller han så ikke kunne tage hjem denne gang heller der fik vi så fragten gratis i stedet for.

Men for mit vedkommen er det her med afsluttet men jeg vil aldrig sige det har væeret en god handel med Marty ( Martin Spottog Hansen )
Importen med ham har været under al kritik og havde jeg ikke fået mine vare denne 3 gang havde jeg sendt en indkaso til at hente mine penge. Skal lige sige at anden gang der kom fra Bali var mine vare slet ikke med.

Steen
Brugeravatar
christiantt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2949
Tilmeldt: søn 7. jan 2007 14:17
17
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Medimport med succes!

Indlæg af christiantt »

Kan kun tilslutte mig koret. Rigtig fine ting der kom!! :TH
RedSea
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 936
Tilmeldt: søn 14. okt 2007 16:56
16
Postnummer: 2791 Dragør
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Dragør, Amager

Re: Medimport med succes!

Indlæg af RedSea »

Forstår jer simpelthen ikke drenge... nu sidder i og roser en mand som ikke har lavet andet end at fucke rundt med jer???? ingen af jer har vel fået hvad i har betalt og bestilt (ret mig hvis jeg er forkert på den), i har betalt fragt op til flere gange, én af gangene for en kasse døde anemoner og hvad folk ellers fik af skidt.... og så lykkedes det manden en enkelt gang bare at få lidt hjem der kan bruges og så er det hele lige pludselig åhh så godt???
... intet vand i stuen for tiden ...
Brugeravatar
Hvam
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4736
Tilmeldt: ons 12. okt 2005 12:58
18
Postnummer: 8541 Skødstrup
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"

Re: Medimport med succes!

Indlæg af Hvam »

Jeg vil også gerne rose fiskesendingen for det var flotte fisk der kom. Jeg har nu ikke længer noget udestånde med Marty, dejligt den sag er ude af verden for min side. Set med mine øjne har jeg modtaet flotte koraller især fra den første sending, at det skulle slutte af med lidt fisk i sidste ende kan jeg godt leve med :wink:
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!

Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
Brugeravatar
RonniA
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 370
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 19:21
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 110% Greve
Kontakt:

Re: Medimport med succes!

Indlæg af RonniA »

Rolig RedSea

Han bliver da slet ikke rost som jeg læser det, men sendingen han tog hjem denne gang var megt fin og man fik hvad man bestilte, og det skal da også frem på forumet, efter alt det ballade...

RedSea skrev:Forstår jer simpelthen ikke drenge... nu sidder i og roser en mand som ikke har lavet andet end at fucke rundt med jer???? ingen af jer har vel fået hvad i har betalt og bestilt (ret mig hvis jeg er forkert på den), i har betalt fragt op til flere gange, én af gangene for en kasse døde anemoner og hvad folk ellers fik af skidt.... og så lykkedes det manden en enkelt gang bare at få lidt hjem der kan bruges og så er det hele lige pludselig åhh så godt???
Brugeravatar
Per A
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1593
Tilmeldt: lør 28. okt 2006 22:38
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Medimport med succes!

Indlæg af Per A »

RedSea skrev:Forstår jer simpelthen ikke drenge... nu sidder i og roser en mand som ikke har lavet andet end at fucke rundt med jer???? ingen af jer har vel fået hvad i har betalt og bestilt (ret mig hvis jeg er forkert på den), i har betalt fragt op til flere gange, én af gangene for en kasse døde anemoner og hvad folk ellers fik af skidt.... og så lykkedes det manden en enkelt gang bare at få lidt hjem der kan bruges og så er det hele lige pludselig åhh så godt???
Ok! så bliver du sørme rettet :?

Nu skal vi passe på ikke at blande tingene sammen her!

Og det er netop her problemerne tit opstår..........folk TROR de kender historien fordi de læser nogle (berettiget) vrede indlæg og så ANTAGER resten og at disse vrede indlæg taler for ALLE......men sådan hænger det alså ikke nødvendigvis sammen.

Dette har, isoleret set, været en god sending som du jo nok kan læse.

Dette ændrer ikke noget på de tidligere sendinger.............. men der er nok noget du har misforstået, hvis du tror, at vi (15-20 selvstændigt tænkende individer) har udskrevet en blanko check til en jydsk kræmmer, og stået blåøjet og naive medens vi er blevet lænset :rolleyes:

Der er kommet en MASSE både koraller og fisk hjem og meget faktisk i ganske udmærket kvalitet.

Der hvor snoren er knækket er, at der (i en række tilfælde :wink: ) er kommet det FORKERTE hjem.

Syntes det er en mærkelig holdning at så mange (som ikke kender HELE historien) har travlt med at smide malurt i bægeret. :BA Til jer.
:BA
Hilsen Per
Følgende sælges:
diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon
Brugeravatar
ronny.w
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2639
Tilmeldt: lør 16. jun 2007 02:05
16
Postnummer: 6700 Esbjerg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
Kontakt:

Re: Medimport med succes!

Indlæg af ronny.w »

Per A skrev:Taeniura lymna!
Skal du sælge den ?? og til hvad pris :y
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Re: Medimport med succes!

Indlæg af Brian »

Per A - Min pointe er blot at jeg kan ikke se hvorledes ordet succes kommer ind i billedet. Selv med forhistorien glemt, skriver du jo at du har måtte foretage en bestilling med "godt med reserve emner". Og står nu med fisk der skal sælges - fair nok.... Jeg misser bare lige succes historien i det store billede.

Men nok om det, jeg skal ikke proppe malurt i noget bægre og er glad for at høre at så mange har fået lukket deres Marty historie.
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Erik N
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1717
Tilmeldt: tirs 31. jan 2006 10:04
18
Postnummer: 7600 Struer
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 7600 Struer

Re: Medimport med succes!

Indlæg af Erik N »

Ja der kom da lidt, og i nogenlunde kvalitet, men mangler dog stadig at få en del koraller.
Vil bestemt heller ikke kalde det en succes, eftersom at jeg snart har betalt 5000,- i fragt for noget jeg til start skulle betale ca 2500-3000,- for, og ik nok med det´, kommer der flere udgifter til fragt når det sidste en gang kommer.

Så lige meget hvordan man drejer det, vil det umuligt kunne kaldes en succes
Brugeravatar
Per A
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1593
Tilmeldt: lør 28. okt 2006 22:38
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Medimport med succes!

Indlæg af Per A »

Erik N skrev:Ja der kom da lidt, og i nogenlunde kvalitet, men mangler dog stadig at få en del koraller.
Vil bestemt heller ikke kalde det en succes, eftersom at jeg snart har betalt 5000,- i fragt for noget jeg til start skulle betale ca 2500-3000,- for, og ik nok med det´, kommer der flere udgifter til fragt når det sidste en gang kommer.

Så lige meget hvordan man drejer det, vil det umuligt kunne kaldes en succes
Øøøøøøøøøø Erik hvis du læste mine indlæg, gjalt "succen" KUN denne sending.

Du er da også uheldig at du som den eneste også denne gang har fået en tom kasse brakvand :BA

De 5000 kr i fragt har du alså givet for tomme poser? Hvor uheldig kan man være :G

Kan alså godt forstå at når du har hentet 5 tomme kasser med 18 l vand i hver at du er bitter.
Hilsen Per
Følgende sælges:
diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon
pedersen
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 388
Tilmeldt: tors 8. sep 2005 19:24
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Medimport med succes!

Indlæg af pedersen »

Nu burde det jo ikke være et spm. om held eller uheld .......
RedSea
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 936
Tilmeldt: søn 14. okt 2007 16:56
16
Postnummer: 2791 Dragør
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Dragør, Amager

Re: Medimport med succes!

Indlæg af RedSea »

Per,

hvis du læser Eriks indlæg ordentligt så tror jeg helt automatisk du vil trække de fleste af dine udtalelser tilbage.

Faktum er at nogle folk ikke har fået hvad de har betalt for. Så er der kommet en "kompensations" forsendelse hvor du himler op hvor godt det har været.

Så vidt jeg kan se har du allerede sat en del fisk til salg, så du kan da umuligt have fået hvad du har bestilt? i så fald havde du vel ingen grund til at sælge dem?

Anyway, jeg har jo som sagt ikke noget med sagen at gøre, har ikke bestilt noget, har aldrig tænkt mig at bestille noget hvor der bare er en lille bitte chance for at den kære hr. martin er indvolveret.... så skal nok holde min mund fra nu af...
... intet vand i stuen for tiden ...
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"