"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Web butikker og amerikanske tilstande ?

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Web butikker og amerikanske tilstande ?

Indlæg af Brian »

Er jeg den eneste der undre sig over at de "store" danske virksomheder inden for denne hobby ikke vælger at have et lækkert online salg ?

Helt basalt set så er det jo faktisk kun akvarieudstyr der har en online butik. Dog er der kommet diverse små butikker som eakvariet.dk akvt.dk så videre.
Men det er som regel altid på nettet at folk de kigger priser og udvalg, og på den måde tror jeg at de danske butikker mister en del salg, selv med Danmarks lille størrelse - desuden kunne der sikkert være handel til resten af norden tror jeg.

Naturligvis skal en webbutik holdes opdateret og så videre men med det rette system så er det jo yderst nemt.

Udenlandske sider med brugt udstyr er naturligvis ikke nemme at konkurrere med men de tyske online forretninger må da godt nok hente nogle kroner i lille Danmark !

Kigger man på USA(jeg ved godt hvor stort det er), ja så er det jo som om at online handel er det eneste man kan gøre.....

Jeg vil ikke nævne navne her men hvorfor ser vi ikke den slags sider i Dk ???
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Brugeravatar
jthyge
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1453
Tilmeldt: tirs 26. okt 2004 19:40
19
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Søby, Hornslet.
Kontakt:

Indlæg af jthyge »

Ja, kan kun give dig ret Brian.

Specielt når det gælder saltvandsudstyr, der ligger så få forretninger der sælger udstyret. Og de fleste jo ved København.

Så det er da oplagt at nå ud til de kunder der ikke bor i nærheden via nettet.

Derudover til det øge udvalget af vare for net kunderne, samt give lidt sund konkurrence.
Jesper Thygesen - 86 liters Nano
Min Blog om Akvariet!
www.varmkaffe.dk - Blog om hus og have på landet.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Det er jo en problematik som har været oppe og køre tidligere. Sagen er nok i bund og grund, ret simpel, butikkerne har ikke råd. Det ser jo ikke så pokkers proffisionel ud, kun at have f.eks 30 ting til saltvand - for at det begynder at ligne nået, skal der 10 gange så mange varer på. Og så er vi jo heller ikke ret mange. Markedet herhjemme er på grund at lidenheden, også anderledes end i Tyskland. Herhjemme køber de fleste butikker deres varer hos en grossist, hvor imod i Tyskland og andre store markeder, køber de ind direkte hos fabrikken. Det giver dels en lavere pris, da grossisten jo også skal leve, samt et større udvalg, for har butikken det ikke lige på lager selv, bestiller de det blot på fabrikken.
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Det kan du sikkert have ret i Carsten.

Grundet til mit indlæg er blot at jeg da syntes det er lidt dumt at man/jeg oftest sidder og henviser til udenlandske butikker hver gang en person efterspørger en vare...

Jeg ville da blot ønske man kunne fremvise varen på et dansk site - uanset en evt prisforskel. Men det syntes jeg ikke man kan idag, jo vist vi har da akvarieudstyr men det er så den ene !

Det kunne være rart at have muligheden for at skrive "se den her, her og her!" ved en stribe af de danske butikker. Og derved støtte hobbyen lokalt og nationalt.

Så det er egentlig ikke udfra et pris mæssigt syn på tingene og om det er billigere i tyskland. Jeg ville hvertfald personligt hellere selv købe det i Dk, især da jeg har prøvet at have ting fra udlandet gå i stykker og de problemer de giver. Men når man sidder og lige skal bruge nogle stumper og nyt gear, ja så er det bare så skide belejligt at lige droppe ind på en online butik og ordne det hele i et snuptag ;)
Men det er naturligvis blot min personlige holdning til tingene og deraf min undring over det lille udbud af danske butikker med en web biks !
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Vi er ikke ueninge om det! Nu snakker jeg ofte med Akvarieudstyr. De lancerede en ny hjemmeside. som dog ikke duede godt nok, så den gamle kom på igen. Ved at det kostede dem en større formue at få lavet, og jeg tror desværre at de er de eneste der har pengene til at gøre det.
For hvis pengene skal spares, er det ejeren selv der skal flikke med det, og det kunne jo vel være at han er computermongol eller blot vil have et liv ved siden af butikken.
En mulighed som kunne bruges uden at koste de vilde summer for butikkerne, er nok at lave siderne, men lade der være leveringstid på varene, som de så bestiller hos grossist eller fabrik. Spørgsmålet er så om vi som kunder vil vente på varen.
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

EDB-mæssigt kan det blive ganske dyrt at gøre det rigtigt, og gør man det forkert giver det et frygteligt administrations-overhead.

Problemet handler primært omkring integration mellem web og regnskabssystem og lagersystem (Nu er vi pludselig på min hjemmebane ;-) Er der ingen integration bliver det rigtig besværligt at holde kørende.

Regnskabsmæssigt kan en butik slippe meget nemmere om ved en række af revisionskravene i forhold til en "faktura-styret" (web) forretning.

Men nu skal jeg nok holde op med at kede Jer ;-)

/Erik
Brugeravatar
noooze
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 693
Tilmeldt: lør 5. mar 2005 19:09
19
Postnummer: 8000 Århus C
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: 8000 århus c - på indre fredriksbjerg

Indlæg af noooze »

ingen tvilv om at lager føring og webshoppen har bedst af at være integreret. MEN en webshop kan sagtens køre uden lagerføring.
Der er ingen ting der hindre en webshop i af at sige, vi har normalt disse ting på lager / denne vare skal bestilles først. Hvis man som kunde får en mail tilbage efter bestilling der siger at der liige går 4 dage før den er hjemme, ja så tror jeg ikke at folk får ondt i røven...

samtidig behøver en webshop ikke koste alverden.
her tænker jeg selvfølgelig på at opensource markedet er kæmpe stort, samt at hvis man kigger sig lidt for, så behøver man ikke betaler 1800 kr i timen til et eller andet design firma.

jeg har set tilbud fra design firmaer som ikke skulle lave en skid og alligvel krævede 60,000 kr + moms

der ligge selvfølgelig også nogle server omkostninger.... men hvis man igen kigger lidt unden for vores grænser, så kan man betale 1800 kr om mrd for en dedicated server med 180 gig hdd, 1 gig ram og 3000 gig traffik om måneden...

danmark er bare FOR dyr.

eller hvorfor ikke sende en mail til de skoler som uddaner multimedia designere ? de skal bruge et firma i deres afsluttende projekt.
der er da noget gratis arbejdskraft

bare mine 2 cents
Venter bare på go fra den bedre (?) halvdel, så der kan flytte ca. 500 liter vand ind
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Hej Nooze,

Du tænker desværre kun på front-end''den. Men jeg snakker om hele back-end'en. Hvis man bare har front-end kørende, hvor nemt er det så lige at få opgjort lagerværdi - afregnet moms - PBS mellemregninger.

Enten skal der være et system til at ordne det, ellers bliver det meget tidstungt for en "dyrehandler" eller meget dyrt i revisor regninger.

Tag nu Klovnfisken - her kommer der en sød dame en gang eller to om ugen og ordner regnskabet - og det er nemt, da alting kan bogføres udfra "kassestrimlen" pga. af reglerne omkring detailhandel - men udsteder du fakturaer kræves der et helt andet dokumentationsniveau.
mikkel
Reactions:

Indlæg af mikkel »

Kan sige at det sidste commerce site jeg startede op kostede den nette sum af 1.372.250,- - heraf gik de 839.996,- til MS licenser. Der er MEGET stor forskel på et lille hjemmesløjds-projekt og et "rigtigt" site.
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Ja ok hvis det er så dyrt og problematisk så trækker jeg min forundring tilbage :D

Så ville det vel aldrig kunne svare sig, jeg troede at det ville være en klar økonomisk gevinst :D
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Killioten
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 979
Tilmeldt: ons 13. apr 2005 19:11
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 8850 Bjerringbro
Kontakt:

Indlæg af Killioten »

Nu i efterlyser e-shop i DK så tag lige at kigge på den sidste forhandler liste. Tropefisk.dk har da online salg det er ganske vist en ung butik men i rivende udvikling, og de er lige begyndt at forhandle saltvandsudstyr
MVH
Henrik
http://www.koralrevet.dk

Billede

430 L akv, 112 L sump, 2 Tunze stream 6000 m. multicon, Retur OR3500, AM sp3000 niveumat, Schuran 150, 80 kg levende sten
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Killoten - Den er på ;)
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Det behøver ikke at koste på den forkerte side af 100.000 for et lille firma, men det er altså ikke gratis ;-)

Og nu til noget helt andet? (Som de siger på Monty P)

I denne sammenhæng tænkte jeg at jeg lige ville kigge lidt på lidt på akvarieudstyr.dk.

Første udfordring, der er ikke noget CVR nummer på deres website, heller ikke på deres fakturaer (hvilket er ulovligt!) Det betyder faktisk, at regningen ikke er gyldig og altså ikke kan bruges som købsbilag (for at trække momsen fra) På regningen står der at sælger hedder Akvarieudstyr.dk - Altså skal der findes en juridsk enhed der hedder det, eller har registreret det som et kaldenavn.

En hurtig søgning på KOB/erhvervs- og selskabsstyrelsen kan kun finde:
* Akvarieselskabet ApS (Ejet af Martin og Morten)
* Akvarieselskabet/Pelby Consult v/Morten Pelby (Enkeltmandsvirksomhed)
Ingen af virksomhederne hedder "akvarieudstyr.dk" - dog hedder ApS'et "Revisionsfirmaet E og J Pelby ApS" som binavn ?
Der findes ingen andre viksomheder registreret på den adresse.
Dvs. de regninger som Akvarieudstyr.dk udsteder er "sorte" - eller i bedste fald tilpas sjuskede til blot at være ulovlige.

ApS'er skal jo oplyse regnskabsinformationer og her kommer den næste overraskelse:

Aps'et har en omsætning på 397.000 kr - ikke ret meget når man tænker på hvor mange kunder er altid er der ude. Så kan det jo være at butikken er enkeltmandsvirksomheden og ApS'et kun er deres udlejningsvirksomhed.

Så bare fordi akvarieudstyr.dk har et ringe website og nogle elendige fakturaer begynder det lige pludselig at være mistænktligt.

Men det var mere lige et eksempel på, at de små detaljer tæller.

/Erik
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

p.s. Skal måske lige præcisere at jeg beskylder ikke Martin og Morten for snyd, bare en konstatering at de signaler de udsender kan tolkes i negativ retning.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Det har været fremme tidligere, men det gik dengang på deres manglende og lovpligtige oplysninger på deres hjemmeside, samt deres salgs og garanti oplysninger. De kommenterede det ikke, så vidt jeg husker, men da jeg selv snakkede med dem, fortalte de at det kom på deres nye "ebutik" men den har vi kun set i et par dage.
Killioten
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 979
Tilmeldt: ons 13. apr 2005 19:11
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 8850 Bjerringbro
Kontakt:

Indlæg af Killioten »

Jeg er godt klar over den er på Brian, men jeg vil bare lige gøre opmærksom på det da det måske ikke er alle der har set den tråd.
MVH
Henrik
http://www.koralrevet.dk

Billede

430 L akv, 112 L sump, 2 Tunze stream 6000 m. multicon, Retur OR3500, AM sp3000 niveumat, Schuran 150, 80 kg levende sten
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"